ali1983 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 tak się zastanawiam: mam silnik 800kV który przy 12V (3S) daje 9600 rpm. czy jak go zmienię na silnik 1200kV który przy 8V (2S) też daje 9600rpm to czy ciąg będzie taki sam stosując to samo śmigło? parametry w uproszczeniu dla prostszego liczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmaciej Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Dokładnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GPiotr Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 przy założeniu, że oba silniki mają tą samą moc - owszem. Jeżeli oba biorą ten sam prąd przy różnych napięciach, to ten na niższym napięciu może mieć problemy z uciągnięciem tegoż śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gmeracz Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Pozostaje tylko kwestia wydajności pakietów zasilających, bo im wyższe napięcie pakietu tym lepsza jego wydajność prądowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmaciej Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Nie ma znaczenia czy silniki mają taką samą moc czy nie; ważne by każdy z nich był w stanie wkręcić śmigło na 9600 rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_G Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Ja bym zwrócił uwagę na czas w jakim silniki zdołają wkręcić się na tym samym śmigle do prędkości 9600 rpm. O ile w trenerku może nie mieć to większego znaczenia, to w akrobacie zapewne tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeszekJ Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Pozostaje tylko kwestia wydajności pakietów zasilających, bo im wyższe napięcie pakietu tym lepsza jego wydajność prądowa. Takie stwierdzenie to nadmierne uproszczenie. Może chciałeś napisać "im wyższa pojemność pakietu"? A może masz na myśli lepszą sprawność układu z wyższym napięciem z powodu mniejszych strat w elementach rezystancyjnych? A w temacie tego wątku to: stała momentu obrotowego kt w [Nm/A] * stała prędkości obrotowej kv w [rad/s/V] = 1 lub stała momentu obrotowego w [Nm/A] * stała prędkości obrotowej w [obr/min/V] = 9,55 Więc wyższe kv oznacza mniejsze kt. Mniejsze kt to mniejszy moment z ampera prądu. W duuużym uproszczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gmeracz Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Leszek, to w sumie to samo, bo gdy pakiet ma wyższe napięcie = więcej cel = większa pojemność = lepsza sprawność. No ale uprościłem, to fakt. Nie ma znaczenia czy silniki mają taką samą moc czy nie; ważne by każdy z nich był w stanie wkręcić śmigło na 9600 rpm.Nie zgodzę się tak do końca. Generalnie im wyższe kV tym mniej wydajny silnik. Nadrabia mniejszą moc obrotami.W praktyce silnik z wyższym kV można szybciej przydusić. Problem dosyć popularny w helikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Leszek, to w sumie to samo, bo gdy pakiet ma wyższe napięcie = więcej cel = większa pojemność = lepsza sprawność. W przypadku łączenia szeregowego dodana cela nie wpływa na powiększenie pojemności pakietu. Więc w Twoim przykładzie nie ma znaku równości przy tym parametrze :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Nadrabia mniejszą moc obrotami. Chyba masz na myśli moment obrotowy, bo moc właśnie zależy od obrotów i momentu obrotowego. Więc nie można "nadrobić mocy obrotami", a w każdym razie brzmi to dziwnie. W praktyce silnik z wyższym kV można szybciej przydusić Bo przy wyższych obrotach i przy tej samej mocy co silnik o niższy obrotach, ten silnik ma mniejszy moment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 i teraz zacznie się wojna moc - moment obrotowy ... ciekawe ile osób rozumie co znaczą oba terminy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeszekJ Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Wojny nie będzie. Kto zeszlifował zębatki w przekładni głównej np. helikoptera ten już wie czym się różni silnik z małym kv od tego z dużym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Panowie,włosy się jeżą. O poborze prądu chyba zapomnieliście. Oczywiście bardziej korzystnie dla Waszych regulatorów i celek wypada silnik z mniejszymi obrotami. Nie dość, że ma większy moment to jeszcze mniej prądu je, takie jaja! Padło dość ciekawe stwierdzenie " m wyższe napięcie pakietu tym lepsza jego wydajność prądowa" Proszę o logiczne ( rzadko bywa na forum) wyjaśnienie zagadnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Padło dość ciekawe stwierdzenie " m wyższe napięcie pakietu tym lepsza jego wydajność prądowa" Proszę o logiczne ( rzadko bywa na forum) wyjaśnienie zagadnienia. Sławek ( Gmeracz ) się poprawił kilka postów dalej i ma rację że mniejszy prąd ( przy stałej mocy i wyższym napięciu ) powoduje mniejsze wydzielanie ciepła na R wew pakietu - finalnie słowo "prądowa" zaistniało przez pomyłkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeszekJ Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Oczywiście bardziej korzystnie dla Waszych regulatorów i celek wypada silnik z mniejszymi obrotami.Na przykład dla mojego regulatora 6S zmiana silnika na mniejszą kv będzie bardzo korzystna - spocznie w szufladzie zastąpiony nowym regulatorem HV. A "celkom" będzie weselej bo będzie ich więcej ma rację że mniejszy prąd ( przy stałej mocy i wyższym napięciu ) powoduje mniejsze wydzielanie ciepła na R wew pakietuA pamiętasz o tym, że równocześnie skaluje się pojemność pakietu i rezystancja wewn. zmienia się? No chyba, że wkładasz pakiet np. 2 kg w miejsce starego o ciężarze 1 kg i się nie martwisz.To nie pakiet o wyższym napięciu ma lepszą wydajność tylko w układzie przewody, regulator, silnik są mniejsze straty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Pozwolicie ,że dodam swoje "trzy grosze" dla lepszego zobrazowania:rozpatrujemy tę samą moc silnika.(1) Wyższe napięcie mniejszy pobór prądu,(2) niższe napięcie większy pobór prądu .Zgodnie z wzorem P=U*I P-moc w Wattach, U napięcie Volt , I natężenie Amper 1 100W=50V*2A 2 100W= 2V*50 A A tak w temacie moc ,moment jeśli zastosujemy przekładnie do silnika to na śmigle będzie większa moc? , czy moment? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Pozwolicie ,że dodam swoje "trzy grosze" dla lepszego zobrazowania:rozpatrujemy tę samą moc silnika.(1) Wyższe napięcie mniejszy pobór prądu,(2) niższe napięcie większy pobór prądu .Zgodnie z wzorem P=U*I P-moc w Wattach, U napięcie Volt , I natężenie Amper 1 100W=50V*2A 2 100W= 2V*50 A A tak w temacie moc ,moment jeśli zastosujemy przekładnie do silnika to na śmigle będzie większa moc? , czy moment? Jak już chcesz wrzucać swoje 3 grosze to napisz czym się różni moc od momentu i sam sobie odpowiesz na własne pytanie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 buwi777, ja znam odpowiedź a pytanie tak troszkę przekornie postawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Motofan11 - nie uważasz, że uprościłes swój wywód do granic możliwości? To tylko teoria; nie bierzesz pod uwagę wielu czynników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Fokker, Racja , chciałem tylko zobrazować ,że obniżając napięcie zwiększamy pobór prądu czyli ,aku o większej wydajności prądowej , grubsze kabelki, mocniejszy regulator a moc taka sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi