Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak się zastanawiam:

mam silnik 800kV który przy 12V (3S) daje 9600 rpm. czy jak go zmienię na silnik 1200kV który przy 8V (2S) też daje 9600rpm to czy ciąg będzie taki sam stosując to samo śmigło?

parametry w uproszczeniu dla prostszego liczenia.

Opublikowano

przy założeniu, że oba silniki mają tą samą moc - owszem. Jeżeli oba biorą ten sam prąd przy różnych napięciach, to ten na niższym napięciu może mieć problemy z uciągnięciem tegoż śmigła.

Opublikowano

Pozostaje tylko kwestia wydajności pakietów zasilających, bo im wyższe napięcie pakietu tym lepsza jego wydajność prądowa.

Opublikowano

Ja bym zwrócił uwagę na czas w jakim silniki zdołają wkręcić się na tym samym śmigle do prędkości 9600 rpm. O ile w trenerku może nie mieć to większego znaczenia, to w akrobacie zapewne tak.

Opublikowano

Pozostaje tylko kwestia wydajności pakietów zasilających, bo im wyższe napięcie pakietu tym lepsza jego wydajność prądowa.

Takie stwierdzenie to nadmierne uproszczenie.

Może chciałeś napisać "im wyższa pojemność pakietu"?

A może masz na myśli lepszą sprawność układu z wyższym napięciem z powodu mniejszych strat w elementach rezystancyjnych?

 

A w temacie tego wątku to:

stała momentu obrotowego kt w [Nm/A] * stała prędkości obrotowej kv w [rad/s/V] = 1

lub

stała momentu obrotowego w [Nm/A] * stała prędkości obrotowej w [obr/min/V] = 9,55

 

Więc wyższe kv oznacza mniejsze kt. Mniejsze kt to mniejszy moment z ampera prądu.

W duuużym uproszczeniu.

Opublikowano

Leszek, to w sumie to samo, bo gdy pakiet ma wyższe napięcie = więcej cel = większa pojemność = lepsza sprawność. No ale uprościłem, to fakt.

 

Nie ma znaczenia czy silniki mają taką samą moc czy nie; ważne by każdy z nich był w stanie wkręcić śmigło na 9600 rpm.

Nie zgodzę się tak do końca. Generalnie im wyższe kV tym mniej wydajny silnik. Nadrabia mniejszą moc obrotami.

W praktyce silnik z wyższym kV można szybciej przydusić. Problem dosyć popularny w helikach.

Opublikowano

Leszek, to w sumie to samo, bo gdy pakiet ma wyższe napięcie = więcej cel = większa pojemność = lepsza sprawność.

W przypadku łączenia szeregowego dodana cela nie wpływa na powiększenie pojemności pakietu. Więc w Twoim przykładzie nie ma znaku równości przy tym parametrze :wink:

Opublikowano

Nadrabia mniejszą moc obrotami.

Chyba masz na myśli moment obrotowy, bo moc właśnie zależy od obrotów i momentu obrotowego. Więc nie można "nadrobić mocy obrotami", a w każdym razie brzmi to dziwnie.

 

W praktyce silnik z wyższym kV można szybciej przydusić

Bo przy wyższych obrotach i przy tej samej mocy co silnik o niższy obrotach, ten silnik ma mniejszy moment.

Opublikowano

Wojny nie będzie.

Kto zeszlifował zębatki w przekładni głównej np. helikoptera ten już wie czym się różni silnik z małym kv od tego z dużym ;)

Opublikowano

Panowie,włosy się jeżą. O poborze prądu chyba zapomnieliście. Oczywiście bardziej korzystnie dla Waszych regulatorów i celek wypada silnik z mniejszymi obrotami. Nie dość, że ma większy moment to jeszcze mniej prądu je, takie jaja!

 

Padło dość ciekawe stwierdzenie " m wyższe napięcie pakietu tym lepsza jego wydajność prądowa"

Proszę o logiczne ( rzadko bywa na forum) wyjaśnienie zagadnienia.

Opublikowano

Padło dość ciekawe stwierdzenie " m wyższe napięcie pakietu tym lepsza jego wydajność prądowa"

Proszę o logiczne ( rzadko bywa na forum) wyjaśnienie zagadnienia.

 

Sławek ( Gmeracz ) się poprawił kilka postów dalej i ma rację że mniejszy prąd ( przy stałej mocy i wyższym napięciu ) powoduje mniejsze wydzielanie ciepła na R wew pakietu - finalnie słowo "prądowa" zaistniało przez pomyłkę.

Opublikowano

Oczywiście bardziej korzystnie dla Waszych regulatorów i celek wypada silnik z mniejszymi obrotami.

Na przykład dla mojego regulatora 6S zmiana silnika na mniejszą kv będzie bardzo korzystna - spocznie w szufladzie zastąpiony nowym regulatorem HV. A "celkom" będzie weselej bo będzie ich więcej :lol:

 

ma rację że mniejszy prąd ( przy stałej mocy i wyższym napięciu ) powoduje mniejsze wydzielanie ciepła na R wew pakietu

A pamiętasz o tym, że równocześnie skaluje się pojemność pakietu i rezystancja wewn. zmienia się? No chyba, że wkładasz pakiet np. 2 kg w miejsce starego o ciężarze 1 kg i się nie martwisz.

To nie pakiet o wyższym napięciu ma lepszą wydajność tylko w układzie przewody, regulator, silnik są mniejsze straty.

Opublikowano

Pozwolicie ,że dodam swoje "trzy grosze" dla lepszego zobrazowania:rozpatrujemy tę samą moc silnika.(1) Wyższe napięcie mniejszy pobór prądu,(2) niższe napięcie większy pobór prądu .Zgodnie z wzorem P=U*I P-moc w Wattach, U napięcie Volt , I natężenie Amper

1 100W=50V*2A

2 100W= 2V*50 A

A tak w temacie moc ,moment :) jeśli zastosujemy przekładnie do silnika to na śmigle będzie większa moc? , czy moment?

Opublikowano

Pozwolicie ,że dodam swoje "trzy grosze" dla lepszego zobrazowania:rozpatrujemy tę samą moc silnika.(1) Wyższe napięcie mniejszy pobór prądu,(2) niższe napięcie większy pobór prądu .Zgodnie z wzorem P=U*I P-moc w Wattach, U napięcie Volt , I natężenie Amper

1 100W=50V*2A

2 100W= 2V*50 A

A tak w temacie moc ,moment :) jeśli zastosujemy przekładnie do silnika to na śmigle będzie większa moc? , czy moment?

Jak już chcesz wrzucać swoje 3 grosze to napisz czym się różni moc od momentu i sam sobie odpowiesz na własne pytanie ...

Opublikowano
Fokker, Racja , chciałem tylko zobrazować ,że obniżając napięcie zwiększamy pobór prądu czyli ,aku o większej wydajności prądowej , grubsze kabelki, mocniejszy regulator a moc taka sama
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.