Skocz do zawartości

C-47 GWS


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

silniki o ciągu ok. 550-600 gram

Co wybierzesz - nie ma znaczenia , wiadomo czym lepszy silnik tym dłużej będzie służył.

Ale i cena rośnie .

Silniki daj taki ok 1100-1200 kV dla baterii 3 cele lipol

Śmigła , jeśli 3-łopatowe to 7x3,5 lub 8x4.

Opublikowano

Obawiam się ze 7x3.5 nie wejdzie. Odległość silników od kadłuba jest mała..... Nie wiem jak jest ze śmigłami 3- łopatowymi. Lewe czy prawe ?

Opublikowano

I lewe i prawa, wtedy nie ma problemów ze startem ,model idzie jak po sznurku.

Czyli max 6x... wchodzi ?

No to silniczek wyżej obrotowy może nawet 1300-1400 kV

Opublikowano

Nawet przy silniku 1650kV wyszło mi max 440g na sztukę , razem 880g ciągu , będzie o.k. i prąd w okolicach 8 na silnik. Weź ten silnik z 1650 Kv

Edit:

Jakby brakowało ciągu lub szybkości w locie to zawsze możesz obciąć śmigła 7x3,5 na 6x około 5 wyjdzie ,będzie na pewno szaleństwo. O ile wytrzyma bateria.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Po nieudanej próbie oblotu chcę reaktywować dakotę. Okazało się że silniczki nie dały rady, zwłaszcza że musiałem mocno doważyć przód... Na szczęście nie wiele ucierpiało - kadłub pękł zaraz za baterią co było do przewidzenia. W tym momencie odświeżam pokrycie dakoty i malowanie. Chciałbym też zrobić ją tym razem maksymalnie lekko. Planuje też założyć nowe silniki i tutaj pytanie do Was. Poszukuje czegoś co umożliwi mi odpowiednią moc oraz jak najmniejszą prędkość. Myślałem nad takimi silnikami : Link Ciężko mi określić wagę końcową modelu dlatego chcę najpierw wszystko w nim zrobić a na końcu zakupić silniki żeby nie było już problemów i model w końcu poleciał :) Nawet rozważałem założenie silników szczotkowych ale nie wiem czy to czasami nie mija się z celem... Co o tym myślicie ? Który parametr w silnikach jest ważny w przypadku chęci osiągnięcia niskiej prędkości lotu ? Oczywiście wiem że prędkość jest zależna głównie od wagi i obciążenia, ale silniki też mają swoje "słowo" w tym przypadku, prawda? Problemem pewnie będzie ograniczony rozmiar śmigła... Standardowo przez producenta są zakładane śmigła 5x3 ... ( do wersji sprzedawanych z silnikami)

Obecnie model tak wygląda: - swoją drogą strasznie mocny ten papier na wikol, nie idzie tego oderwać ! :)

DSC00423.jpg

Opublikowano

Małe kv ,duże śmigło o małym skoku .U ciebie odpada.Możesz tylko duże kv małe śmigło które da odpowiedni ciąg i prędkość.Nie zapominaj że przy małej prędkości model będzie latał na szelkach i będzie niesterowny.To nie jest slow flayer.A tym silniczkiem z linku to możesz napędzić małego Edka.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Posiadam podobny model DAKOTY z czeskiego zestawu o rozpiętości około 1,5m przy obecnej wadze do lotu około 1,3 kg. Kadłub laminatowy skrzydła styro + balsa. Aktualnie napęd stanowią dwa silniki bezszczotkowe o kv 900 i średnicy 28mm. Nie pamiętam typu, bo to tania chinszczyzna a przy wyborze kierowałem się możliwością zamontowania w miejsce poprzednio pracujacych typowych szczotkowych 400. Silniki bezszczotkowe napędzają śmigła trójłopatowe GWS 9x7 o trochę zmniejszonej średnicy aby nie zaczepiały okadłub. Aktualne zasilanie to pakiet A123 4S 2300mAh, wystarcza na 15-18 min spokojnego lotu. Model w tej konfiguracji startuje po krótkim rozbiegu ok 8-10m. Przy pierwotnym napędzie szczotkowym, śmigłach trójłopatowych 6x3 i pakiecie SANYO 8x 1700 także latał poprawnie lecz potrzebował do startu betonowego pasa o dł. ok 25-30m, a prądu brakowało już po 6-7 minutach lotu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.