extream Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Na razie nie mam jak sprawdzić, ale myślę że ponad 900 g .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 No to dzwonki dadzą radę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Pytanie tylko które i jakie śmigła ? A może lepiej te emaxy ? może jakościowo są lepsze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 silniki o ciągu ok. 550-600 gram Co wybierzesz - nie ma znaczenia , wiadomo czym lepszy silnik tym dłużej będzie służył. Ale i cena rośnie . Silniki daj taki ok 1100-1200 kV dla baterii 3 cele lipol Śmigła , jeśli 3-łopatowe to 7x3,5 lub 8x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Obawiam się ze 7x3.5 nie wejdzie. Odległość silników od kadłuba jest mała..... Nie wiem jak jest ze śmigłami 3- łopatowymi. Lewe czy prawe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 I lewe i prawa, wtedy nie ma problemów ze startem ,model idzie jak po sznurku. Czyli max 6x... wchodzi ? No to silniczek wyżej obrotowy może nawet 1300-1400 kV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Np. taki ? :Link czy lepiej : Link ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Nawet przy silniku 1650kV wyszło mi max 440g na sztukę , razem 880g ciągu , będzie o.k. i prąd w okolicach 8 na silnik. Weź ten silnik z 1650 Kv Edit: Jakby brakowało ciągu lub szybkości w locie to zawsze możesz obciąć śmigła 7x3,5 na 6x około 5 wyjdzie ,będzie na pewno szaleństwo. O ile wytrzyma bateria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Witam. Po nieudanej próbie oblotu chcę reaktywować dakotę. Okazało się że silniczki nie dały rady, zwłaszcza że musiałem mocno doważyć przód... Na szczęście nie wiele ucierpiało - kadłub pękł zaraz za baterią co było do przewidzenia. W tym momencie odświeżam pokrycie dakoty i malowanie. Chciałbym też zrobić ją tym razem maksymalnie lekko. Planuje też założyć nowe silniki i tutaj pytanie do Was. Poszukuje czegoś co umożliwi mi odpowiednią moc oraz jak najmniejszą prędkość. Myślałem nad takimi silnikami : Link Ciężko mi określić wagę końcową modelu dlatego chcę najpierw wszystko w nim zrobić a na końcu zakupić silniki żeby nie było już problemów i model w końcu poleciał Nawet rozważałem założenie silników szczotkowych ale nie wiem czy to czasami nie mija się z celem... Co o tym myślicie ? Który parametr w silnikach jest ważny w przypadku chęci osiągnięcia niskiej prędkości lotu ? Oczywiście wiem że prędkość jest zależna głównie od wagi i obciążenia, ale silniki też mają swoje "słowo" w tym przypadku, prawda? Problemem pewnie będzie ograniczony rozmiar śmigła... Standardowo przez producenta są zakładane śmigła 5x3 ... ( do wersji sprzedawanych z silnikami) Obecnie model tak wygląda: - swoją drogą strasznie mocny ten papier na wikol, nie idzie tego oderwać ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Małe kv ,duże śmigło o małym skoku .U ciebie odpada.Możesz tylko duże kv małe śmigło które da odpowiedni ciąg i prędkość.Nie zapominaj że przy małej prędkości model będzie latał na szelkach i będzie niesterowny.To nie jest slow flayer.A tym silniczkiem z linku to możesz napędzić małego Edka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Jakaś propozycja co do silników ? Jeszcze większe KV ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GUMIŚ Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Posiadam podobny model DAKOTY z czeskiego zestawu o rozpiętości około 1,5m przy obecnej wadze do lotu około 1,3 kg. Kadłub laminatowy skrzydła styro + balsa. Aktualnie napęd stanowią dwa silniki bezszczotkowe o kv 900 i średnicy 28mm. Nie pamiętam typu, bo to tania chinszczyzna a przy wyborze kierowałem się możliwością zamontowania w miejsce poprzednio pracujacych typowych szczotkowych 400. Silniki bezszczotkowe napędzają śmigła trójłopatowe GWS 9x7 o trochę zmniejszonej średnicy aby nie zaczepiały okadłub. Aktualne zasilanie to pakiet A123 4S 2300mAh, wystarcza na 15-18 min spokojnego lotu. Model w tej konfiguracji startuje po krótkim rozbiegu ok 8-10m. Przy pierwotnym napędzie szczotkowym, śmigłach trójłopatowych 6x3 i pakiecie SANYO 8x 1700 także latał poprawnie lecz potrzebował do startu betonowego pasa o dł. ok 25-30m, a prądu brakowało już po 6-7 minutach lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.