sławek Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 W skrócie: -jako podstawę wykorzystałem plany z PARKJETS modelu sylwetkowego ale z zamierzeniem zrobienia modelu przestrzennego -zachowam miejsce napędu jak w originale-z bólem robiłem dziurę na śmigło ale łatwiej będzie wyważyć model i duże masy będą blisko SC -brak depronu 3mm-wyjdzie pudełkowaty i kanciaty robiony tylko z szóstki -kilka zmian różniących mój model od sylwetkowca z parkjets znajdziecie na fotce -nie bedzie to ani lekki model sylwetkowy jak model Madriana ani makieta Rosomaka to po prostu próba połączenia zalet tych dwóch gatunków a co wyjdzie zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Każdy MiG-29 jest ładny.. A stara prawda mówi, że jak cos ładnie wygląda to i ładnie lata.. Zapowiada się ciekawy i ładny model.. Będzie ładnie latał..! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 8 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 No i jak mogłem zapomnieć o migu lanxiang Waldiego i on troszkę mnie inspiruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Sławku nie łatwiej byłoby Ci zrobić dziurę na śmigło w tym http://www.parkjets.com/mig-29-jb? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 9 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Tak,było by prościej ale i ten model nie jest pozbawiony wad których przeróbka wymagała i tak tworzenia na nowo większości elementów-czyli wyszło by na to samo. Z planów wystarczyły sylwetki jako rysunek wyjściowy do dalszej ewolucji modelu a przy okazji zachowałem sterowanie strumieniem zaśmigłowym z oryginału a właściwie praktycznie zachowałem całą "płytę główną " a w niej rozdzieliłem tylko stery od "dysz" by zachować nie podcięte stateczniki pionowe (miały podcięcie z tyłu na dole by umożliwić ruch stateczników poziomych zintegrowanych z płytami do sterowania "wektorem ciągu" Dodatkowo gondole silnikowe musiały być dopasowane do średnicy śmigła (spasowałem wszystko do śmigła 7") a z kolei kadłub w tym opracowaniu zaproponowanym przez Robertusa jest nad skrzydełkami pasmowymi a powinien być osadzony głębiej........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 W takim razie: Fiu fiu, nieźle się zapowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Zorganizowałem chwilę dla siebie i powstał kadłub ,wykonałem go wprost z szablonu Tomha jedynie obniżyłem sylwetkę o grubość depronu bo krycie było "kładzione" na burty (inaczej kadłub wyszedł by za wysoki) Dziób będzie z EPP a kabina wytłoczka (pewnie z butelki) Linie na modelu rysuje cienkopisem zwykłym-nie wodoodpornym -dzięki temu możliwe że podczas malowania sprayem odrobinę flamaster "puści" i ściemni linie podziałowe.Jeśli nie to przynajmniej zostaną wytrasowane linie. Zastanawiam się nad wykonaniem przy kadłubowych skrzydeł pasmowych i mam 3 metody: - zostawić jak jest - nakleić dodatkową warstwę depronu 6mm i obrobić - z (niestety) moich resztek depronu 3mm wykonać to przestrzennie Sam nie wiem jeszcze jak to wykonać. Kadłub na fotce naturalnie jeszcze nie przyklejony a w rzucie z boku powinno być widać krzywiznę jaka zostawiłem w kadłubie na lekkie pochylenie w dół skrzydła pasmowego by nadać lekki profil wklęsły-zobaczymy czy będzie to pomagało czy przeszkadzało. [/img] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 radosna twórczość nożyka i flamastra Wybrałem wykonanie skrzydełek w postaci ~przestrzennej i efekt jak dla mnie ok tylko ...teraz zrobiło mi się szkoda że jest ta "DZIURA" w kadłubie na napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Przejście pasmowe wyszło pięknie. Będziesz skrzydłom właściwym robił profil? Może spróbujesz kfm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Co do skrzydeł to od początku miałem w planach albo KFM albo pozostawienie płaskich skrzydeł. Został mi tylko depron 6mm i może wyjść z tego trochę za gruby profil -12mm przy KFM2 (gdybym miał jeszcze piankę 3mm wybrałbym KFM3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Kabinka wykonana testowo by sprawdzić dopasowanie do kadłuba,dziób jeszcze nie w pełni obrobiony ale nie mogłem się powstrzymać by nie zobaczyć efektu-(qrcze ,przypomina mi bardziej F16 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Obserwuję i podziwiam Piękna robota.. Jeśli chodzi o kabinkę - faktycznie, może troszkę.. (Powinna mieć naiwyższy punkt bliżej przodu) Ale Twoja kabinka i tak przypomina bardziej oryginał niż w moim MiG'u Zapowiada się bardzo ładny modelik..! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Kabina faktycznie w tej perspektywie tak wygląda ale w widoku z boku jest bardziej Migowata. Ale zauważyłem inny błąd którego już nie naprawie -zrobiłem zbyt smukły kadłub co w efekcie sprawia wrażenie że kabina jest za duża, mam nadzieje że namalowanie jej ramek ten efekt umniejszy (zrobienie nowej mniejszej kabiny optycznie wydłuży kadłub a to będzie jeszcze bardziej nie do przyjęcia) No -dosyć pieszczenie się nad strona wizualną, czas robić resztę: skrzydła dostaną profil KFM a sterolotki będą w pełni płytowe ,pierwotne ich zawieszenie ala TOMHE było łatwe i lekkie ale skoro nie mam na razie zamiaru robić lotek na skrzydłach muszę zwiększyć ich (sterolotek) skuteczność tym bardziej że będą pracować w zaburzonym powietrzu od skrzydła KFM. Sposób rozmieszczenia serw (pod skrzydłami) zostawiam jak w pierwowzorze -dzięki temu łatwo będzie mi w razie potrzeby podpiąć ewentualne przyszłe lotki. Odbiornik,pakiet -to wszystko zamontuje miedzy gondolami silników ,jest tam sporo miejsca a że silnik będzie umieszczony "centralnie" nie przewiduje potrzeby upychania czegokolwiek do kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Dziób będzie z EPP Po moim wczorajszym oblocie, stwierdzam, że to bardzo dobry pomysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Dziób JEST już z EPP a wracając do jednej z najważniejszej dekoracji modelu jakim jest kabina "wirtualnie" sprawdziłem czy uda mi się przywrócić charakter 29ki Widać nie migowaty spód kadłuba ale inaczej się nie dało- nie zmieścił by się między wlotami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Skrzydła dostały profil KFM .Sterolotki na prętach węglowych osadzonych w rurkach miedzianych , tylko dokleić "dysze" Jeszcze troszkę pracy i do "lakierni" Sprawdzałem wyważenie modelu po rozmieszczeniu osprzętu-bajka, zero problemu . Prawdopodobnie regulator wsadzę do jednej gondoli a odbiornik do drugiej,tylko pakiet będzie pomiędzy nimi dla ułatwienia dostępu/wymiany by zbyt dużo maneli nie wisiało nie estetycznie pod modelem. Edit: jak widzicie sterolotki również zostały zmodernizowane w stosunku do planów Tomha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Sławku - coś pięknego.. Bardzo ładna robota. Z niecierpliwością czekam na finał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 31 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Przeliczyłem się z ilością farby i wyszło jak wyszło-spraye RCSTYRO do wydajnych nie należą . Nie jest to jeszcze wersja finalna a lampa aparatu przejaskrawiła niedomalowania (w realu wygląda lepiej) Ale "część artystyczną" praktycznie zakończyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Piękny :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Sławku będziesz zabezpieczał spodnią powierzchnię? Chodzi mi o gondole silników na których będzie lądował w trawie. Prosiłbym też o parę zdjęć rozwiązania usterzenia płytowego. Ciekawi mnie jak to zrobiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi