Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Siema interesuje się silnikami odrzutowym domowej roboty, sporo tego na youtube, i mam pytania dotyczące komory spalania(combustion chamber) Chciałbym wiedzieć jak działa, aby mi ktoś wytłumaczył jak działa komora spalania np. z tego filmiku od 2:18 głównie chodzi o wewnętrzną rurkę, te 6 dodatkowych rurek, po co ta najcieńsza rurka od paliwa jest zawinięta i czy taki silnik potrzebuję stałego źródła zapłonu(świeca czy jakaś iskra)
ppompka Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Szczerze to radziłbym tobie zapomnieć o tym pomyśle. Tam są rzeczy które trzeba wykonać z b. dużą precyzją, oraz wyważyć. To wiruje naprawdę z wielką prędkością. Wątpię abyś w wieku 13 lat miał takie doświadczenie, warsztat oraz fundusze na wykonanie takiej turbiny.
Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Jak masz takie coś pisać to sobie odpuść, bo to co piszesz jest dla mnie oczywiste, bo na pewno tobie mama odradzała coś robić, a ty ją zignorowałeś i to zrobiłeś. PS o tym pomyśleMożesz mnie oświecić o jakim ty pomyśle mówisz?
marcin133 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Szczerze to radziłbym tobie zapomnieć o tym pomyśle. Tam są rzeczy które trzeba wykonać z b. dużą precyzją, oraz wyważyć. To wiruje naprawdę z wielką prędkością. Wątpię abyś w wieku 13 lat miał takie doświadczenie, warsztat oraz fundusze na wykonanie takiej turbiny. Ale czy on pisze o tym że chce budować czy o tym że się interesuje?
ppompka Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 bo na pewno tobie mama odradzała coś robić, a ty ją zignorowałeś i to zrobiłeś.Nie pisz "na pewno" Bo NIC o mnie nie wiesz. Faktycznie nie napisałeś nigdzie że chciałbyś coś takiego zbudować, nie jeden pewnie był tu taki co turbine chciałby zrobić. Zwracam honor.
rafał .k Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Witaj Patryk ja pierwszy silnik turbinowy zaprojektowałem mając mniej lat od ciebie . Komora spalania wykonana może być z nierdzewki inox ale jest to materiał który w tych warunkach spełnia swoje zadanie w miarę dobrze ale ulega niestety powolnemu uszkodzeniu .W komorze znajdują się parownice (tu przypomnę że najlepiej palą się pary paliwa)do których dostarczane jest paliwo za pośrednictwem instalacji paliwowej (jak to nazwałeś zawinięta rurka)w starszych turbinach są dwie instalacje gazowa do odpalania i paliwowa do pracy .Do pracy turbiny wystarczy świeca żarowa trochę przerobiona[/img] to moje boje z turbinami
utopia Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Rafal - działa ta turbina ?
Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 rafał .k, wielkie dzięki! Ponawiam me wcześniejsze zapytanie odnośnie komory spalania(więcej szczegółów i obrazków) i mam nowe, czemu wał twojej(jak i innych turbin) turbiny jest taki gruby? czy tam jest wolne miejsce przez które przelatuje część powietrza? wystarczy świeca żarowa trochę przerobionaJak przerobiona, czy iskra ma być bez przerwy czy tylko świeca żarowa co jakiś czas ma dawać iskrę? Faktycznie nie napisałeś nigdzie że chciałbyś coś takiego zbudować, nie jeden pewnie był tu taki co turbine chciałby zrobić. Zwracam honor.Dobra nic się nie stało :wink:
rafał .k Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Rafal - działa ta turbina ? Wszystkie moje turbiny jakoś pracowały z wyjątkiem pierwszej a pytasz o tą maleńką czy wielką Patryk powoli poszukasz sam znajdziesz wszystko, albo wymyślisz spokojnie .Iskry świeca ta nie daje dlatego nazywa się tak a nie inaczej .Ten gruby wał jak go nazwałeś to w rzeczywistości jego obudowa element nośno łączący a w jego środku jest zamocowany wał na łożyskach .Czy pomiędzy obudową a wałem jest wolne miejsce ?tak ale nie na powietrze tylko na paliwo które jest tam podawane do smarowania łożysk
Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Ale przecież łożyska(przynajmniej te obustronnie zamknięte blaszkami) nie wymagają żadnego smarowania, bo mają w sobie smar który wystarcza do końca. A ta mała turbinka to działa? to na zdjęciu te plastiki białe to przednie wirniki? Kolejne pytanie, jak się "odpala"/"rozkręca" turbine by zaczęła działać?
rafał .k Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 No dobra tośmy sobie popisali a teraz musisz poszukać jakie temperatury panują w silnikach turbinowych i jaki rodzaj łożysk się w nich stosuje jakie paliwa ,poszukaj bo nam a przynajmniej mnie pewne sprawy zajęły trochę czasu o pieniądzach już nie wspomnę i musisz wiedzieć że to dla twojego dobra a nie moje widzimisie. Poszukaj ! A na pewne pytania znajdziesz odpowiedź sam. Ile będę mógł to pomogę bo czasu za wiele nie mam
Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Wujek google powiedział mi że łożyska kulkowe i wałeczkowe.
robertus Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 łatwiejszy w wykonaniu nie byłby silnik pulsacyjny? Macie jakieś doświadczenia?
rafał .k Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Patryk tu masz proste odpalanie turbiny to filmik który nagrałem parenaście lat temu [
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Jak zawsze wielkie podziękowania dla rafał .k Na filmiku widać że paliwo to butan do zapalniczek, odpalanie rozpoczyna się przy użyciu sprężarki(tak jak niektórzy na youtube), ale to z początku filmu odstające u góry to było zasilanie świecy żarowej? Nowe pytania: a) gdzie trzeba umieścić świece żarową czy rurki paliwowe z silnika o którym wspominałem na początku to są wykonane z mosiądzu i są lutowane? c) czym homemade turbines można zasilać(paliwo) łatwiejszy w wykonaniu nie byłby silnik pulsacyjny? Macie jakieś doświadczenia?Może i łatwiej w wykonaniu, ale czemu od razu na łatwiznę iść :mrgreen: Te tradycyjne turbinowe fajniej wyglądają
rafał .k Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Paliwem jako takim nie jest w tej konstrukcji gaz pisałem wcześniej do czego jest ,a jakie łożyska juz wiesz i temperatury .A instalacja paliwowa jest lutowana rurki najlepiej inne ale te z mosiądzu też mogą być tylko nie lutuj cyną!
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Te rurki się lutuje tym, czym się lutuje instalacje miedziane w domach? Co do gazu to sorry przeoczyłem :oops: i ponawiam moje poprzednie pytania. Z góry dzięki.
rafał .k Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 jak będziesz znał temperatury panujące w tych silnikach to i materiały uda wam się dobrać bo chyba nie będziesz robić tego sam ?
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Eee, no yyy, nieee jaa tam nic nie buduje Gdybym miał go budować, to na pewno bym wziął pod uwagę wytrzymałość temperaturową materiałów które prawdopodobnie będą narażone na oddziaływanie tych temp. Kolejne pytanie do zestawu, jaką temp topnienia ma cyna do lutowania tych rur miedzianych w domach(zależnie od tego czy miękka czy twarda?) i czym najlepiej mam lutować instalacje paliwową. I kontynuacja mojego pytania z poprzedniego postu a) gdzie trzeba umieścić świece żarową
rafał .k Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 świeca równo z parownicami mniej więcej
Rekomendowane odpowiedzi