Michal G Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Od weekendu powoli pracuję nad piperem pa18-95 w skali 25% Rozpiętość: 2710mm Długość całkowita: 1722mm Wzoruję się na planach zdigitalizowanych, trochę marnej jakości (nie będzie to 100% makieta) dodatkowo zmieniłem trochę kształt kadłubu – a dokładnie okienko górne ostatnie między płatami nachodzące na kadłub. Konstrukcja będzie wykonana głównie z balso sklejki oraz z sosnowymi dźwigarami 8x8. Owiewka laminatowa. Ta wersja pipera stawia duże wyzwanie jeśli chodzi o samo mocowanie skrzydeł, gdyż skrzydła praktycznie będą osadzone na dwóch wręgach… (no… zobaczymy co z tego wyjdzie…) – przynajmniej mam taki zamysł wykonania, gdyż chciał bym uwzględnić dużą kabinkę która stosunkowo głęboko wchodzi za skrzydła, a dodatkowo przeszklenie jest też od góry. Postaram się systematycznie wrzucać fotki z przebiegu prac nad projektem + wykonanie (jak bóg da i partia pomoże) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal G Opublikowano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Dwa dni później: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal G Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Aktualizacja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaNoT Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 pod jaki silnik go planujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal G Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 50 w 4 cylindrach os Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaNoT Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 to fajny silniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 50 w 4 cylindrach os :shock: do takiego modelu starcza 20 4t .50 cm to w skali 1/3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 A tak zapytam nieśmiało,masz zamiar sprzedawać go w gazecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolek Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 tak będzie w DeAgostini wręga po wrędze... Kibicuje budowie! Będą kity w różnych rozmiarach mam nadzieje, bo ciekawie się zapowiada! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal G Opublikowano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 50 w 4 cylindrach os :shock: do takiego modelu starcza 20 4t .50 cm to w skali 1/3 Zdecydowanie nie zgodzę się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal G Opublikowano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Tył kabiny - na finiszu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krys1 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Do spokojnego latania wystarczy silnik 26, ja mam zamontowany w swoim modelu ZG-62. Nadmiar mocy potrzebuje do holowania szybowcow. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=39898 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 tak będzie w DeAgostini wręga po wrędze... Kibicuje budowie! Będą kity w różnych rozmiarach mam nadzieje, bo ciekawie się zapowiada!Kiepsko łapiesz kolego Karolku.Kibicuj dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 50 w 4 cylindrach os :shock: do takiego modelu starcza 20 4t .50 cm to w skali 1/3 Zdecydowanie nie zgodę się. Na jakiej podstawie tak sądzisz? Mam do czynienia z Piprem 2,7 m napedzanym 4t 19cm (7 kg) i Pipra PA18 3,66m z benzyną 50 cm (14,5 kg)i zapewniam ze mocy jest wystarczająco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 50 w 4 cylindrach os do takiego modelu starcza 20 4t .50 cm to w skali 1/3 Zdecydowanie nie zgodę się. Na jakiej podstawie tak sądzisz? Mam do czynienia z Piprem 2,7 m napedzanym 4t 19cm (7 kg) i Pipra PA18 3,66m z benzyną 50 cm (14,5 kg)i zapewniam ze mocy jest wystarczająco _________________ A może kolega ma tego 4 takta pod ręką i zamierza go zainstalować.DAJCIE MU BUDOWAĆ,POLECI TO SIĘ PRZEKONAMY. http://www.toni-clark.com/index_en.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal G Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Mała aktualizacja. Kadłub jest już prawie na ukończeniu (niestety tylko w cad'zie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaNoT Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 coraz bardziej mi sie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bjacek Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Nie wiem co to za materiał, jakie wymiary kadłuba itd. Ale czy nie byłoby wskazane powiększenie (poszerzenie) wpustów? Szersze wpusty byłyby bardziej odporne na jakieś niespodziewane naprężenia (tzn. uderzenia). Mam jeszcze pytanie - co to za CAD? Solid Edge czy coś w tym rodzaju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal G Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Nie wiem co to za materiał, jakie wymiary kadłuba itd. Ale czy nie byłoby wskazane powiększenie (poszerzenie) wpustów? Szersze wpusty byłyby bardziej odporne na jakieś niespodziewane naprężenia (tzn. uderzenia). Mam jeszcze pytanie - co to za CAD? Solid Edge czy coś w tym rodzaju? Długość całkowita ~ 1722mmRozpiętość ~ 2710 Kreślę w mega cad konstrukcja wykonana w: 70% balsosklejka 2,6 20% sklejka lotnicza (głównie na wręgach pod skrzydłami; za silniekiem; płyta do przykręcenia zawiasów podwozia oraz inne elementy gdzie występują duże naprężenia.) Balsa panele boczne kabinki wewnątrz, zewnątrz dla wyrównania płaszczyzn między szybką a poszyciem, elementy gięte. Co do wpustów, faktycznie można je poszerzyć - pozostawię to już na koniec. Zacząłem wyliczać wagi... i trochę sporo tych gramów wyszło teraz muszę całość grubo odchudzić. Kadłub jest w 85% ukończony + poprawki + odchudzanie.... pewnie jeszcze trochę czasu minie zanim wszystko będzie tak jak powinno być... Wrzucam kilka screenów z przebiegu prac. i jeszcze mała próba: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi