Skocz do zawartości

Pierwsze kroki i pomoc w doborze sprzętu


tomek_m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jako że przywiatałem się już w odpowiednim dziale czas na podstawowe pytania.

 

Generalnie mówiąc jestem laikiem w temacie latania. Dział "od czego zacząć" wydaje mi się być idealnym dla pytań które mam w temacie sprzętu do latania.

Chciałbym rozpocząć swoją przygodę i potrzebuję porady o podstawowy osprzęt.

Post jakich pewnie się pojawiło już sporo dlatego pozwolę sobie podlinkować sprzęt który mi podpasował z różnych powodów i który chciałbym zakupić w bliżej nie określonym terminie.

 

1. Zacznę od podstawy czyli samolot. Tu zdecydowałem się na RTF z ewentualną wymianą części które mogą się nie sprawdzić: HobbyKing AT-6

Wydaje mi się że ESC będzie za słabe ale mogę się mylić. Byłbym skłonny wymienić silnik oraz ESC na zaproponowany przez kogoś bardziej doświadczonego.

 

2. Sterowanie:HobbyKing HK6DF 2.4Ghz FHSS 6Ch Tx & Rx (Mode 2)

Nie jestem przekonany czy jest sens padkować się od razu w bardziej zaawansowane sprzęty, na początek wolę wydać kasę na jakiś model + graty do niego a z czasem zmienić aparaturę. Macie jakieś poważne zastrzeżenia do tego sterownika? Może złą drogę obrałem?

 

3. Ładowarka do lipo oraz same aku.. Tu nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę. Mam nadzieję że podpowiecie - generalnie tu i na akumulatorach nie chcę oszczędzać. Ceny nie są przerażające a perspektywa braku prądu i gleby nie jest zbyt ciekawa. Zasilanie oczywiście z akumulatora/zasilacza 12V.

 

Czy bardziej opłaca się skompletować osobno potrzebne części czy może kupić proponowany przezmnie RTF jako pierwszy samolot?

 

Czy możecie zaproponować jakiś ciekawy samolot średnich rozmiarów którym można by bezstresowo stawiać pierwsze kroki, poćwiczyć lądowania a w przyszłości może akrobacje?

 

Na koniec zacytuję klasycznie:

Tak wiele pytań a tak mało odpowiedzi...

 

Pozdrawiam, Tomek M.

 

edit:poprawiłem link

Odnośnik do komentarza