Skocz do zawartości

Jaki silnik zamontowac 4t czy benzyna ?


Jopek

Rekomendowane odpowiedzi

A co jest z tymi pierścionkami? Benzyniaki Saito ich nie mają?

Wszystkie bez wyjątku mają pierścienie tłokowe. Major chyba coś innego miał na myśli, może doprecyzuje?
Nie wiem kto tu ma cos innego na mysli, ale chyba sprzedawcy na całym Ebay i reszcie świata nie kopiują swoich opisów bezmyslnie ? Albo mają opisy mocno nie doprecyzowane ?

Tu macie screeny

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto tu ma cos innego na mysli, ale chyba sprzedawcy na całym Ebay i reszcie świata nie kopiują swoich opisów bezmyslnie ? Albo mają opisy mocno nie doprecyzowane ?

Wszystko jest OK z tymi opisami. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, że zasugerowałeś się tym, że są to silniki AAC. Faktycznie nie są to silniki AAC w naszym rozumieniu, bo oprócz aluminiowej tulei pokrytej chromem i aluminiowego tłoka mają pierścień tłokowy. Ale Saito od zawsze tak opisuje swoje silniki i zawsze są to silniki pierścieniowe (z kilkoma wyjątkami z lat 80.) Były też ABC również z pierścieniami tłokowymi. Zresztą możesz zajrzeć do spisu części zamiennych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Posiadam model katana 1,8 waga ok 5 kg . Zastanawiam sie jaki silnik zamontowac 4 t 25-30 cm czy benzyna o podobnej pojemnoisci . Nie mialem jeszcze doswiadczenia z 4t zawszy były 2 t żarowe . Co proponujecie zamontować ? . Jak wyglada praca 4t jest przyjemna dla ucha ?

Pozdrawiam

To może i ja coś dodam. Silniki 4T oprócz przyjemnego dźwięku są też prawie bezobsługowe. Owszem trzeba co jakiś czas wyregulować zawory ale to nie stanowi problemu i robi się to rzadko. Ja taką regulację przeprowadziłem tylko raz w silniku ASP po dwóch intensywnych sezonach latania. Padały różne opinie na temat ekonomi. Uważam, że przy pojemności 20cm3 zakup 4T jest całkiem uzasadniony, natomiast przy 30cm3 trzeba już zastanowić się nad benzyną. Podam może przykład z życia. Silnik OS max 110 Alpha spala w dziesięciominutowym locie ok.200ml paliwa, silnik ASP180 spala 400ml paliwa. Oczywiście te wielkości mogą się różnić od stylu latania ale pokazuje to jakąś proporcję. Nie wiem jak wygląda faktyczne zużycie w silnikach benzynowych, może wypowiedzą się inni koledzy.

Moim zdaniem do twojego modelu nie jest potrzebny silnik o pojemności aż 30cm3 tym bardziej, że jak pisałeś zamierzasz latać tradycyjną akrobację. Wspomniany silnik OS 110 ciągnie mojego Zlina 50, który waży 4kg z taką siłą,że wznosi się pionowo w górę na 2/3 gazu. Myślę, że ten silnik do spokojnej akrobacji da sobie radę z twoim modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.