Skocz do zawartości

ASP 91 FS


balcerseb88

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
. Z zewnatrz jest identyko a w srodku kto wie moze akurat łozyska wyzszej jakosc i cena tez cos sugeruje

A to jest akurat bardzo mozliwe, niestety nie było mi dane to sprawdzić.

 

 

 

wyklinał na paliwo model technisc twierdząc ze zalepiło pompe a w wezykach nazbierały sie gluty .

 

To zapytaj sie jeszcze kolegi czy czegoś nie dolewał do tego paliwa, np oleju rycynowego z apteki :wink: To jest poprostu NIEMOZLIWE !

 

Tak jak napisał MASK, oni korzystaja z MT od wielu lat z dobrym skutkiem, my sami korzystamy z MT contest 10 od dobrych 3lat i absolutnie nie zauwazylismy ani jednego negatywnego zdarzenia. Nawet roczne paliwo w 5litrowej do połowy zapełnionej bance było ok i silnik chodzil jak rok wczesniej.

 

Każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie, byc może w Raciborzu silniki źle pracuja na MT natomiast w Biłgoraju i Pile nie ma z tym problemu ;D :

 

Korzystając z okazji proszę pisac o tym z czym mieliscie doczynienia a nie jakies informacje "gdzies zasłyszane od kogos" że ktos cos powiedział. Trzeba brać pełna odpowiedzialnosc za to co się pisze, kazdy watek jest czytany przez setki ludzi i wazne jest aby była pełna wiarygodnosc wypowiedzi.

Opublikowano

No wyklinalem i wyklinac nie przestane :) I nic nie dolewam do paliwa- jesli w instrukcji podaja ze ma tyle i tyle oleju takiego i takiego, oraz tyle i tyle nitro to tak ba byc.

Po tygodniu od ostatniego latania wzialem model na lotnicho. Krece, krece, krece i nic. Mam pompke perry VP30 (podcisnieniowa). I za diabla nie chciala zassac paliwa. W koncu sie wkurzylem, zdjalem wezyk zasilajacy z filtra paliwa i dmuchnalem w wezyk w strone pompki zeby sprawdzic czy jest przejscie - nie bylo. Nie bylem w stanie doprowadzic do przeplywu paliwa. Dopiero jak zassalem to cos sie ruszylo.

Podlaczylem wszystko i krece. Silnik zapalil, widzialem jak przez przewody przesuwaja sie rozowe gluty, ale nie polatalem bo pompka nie byla w stanie dac tyle paliwa ile potrzeba. Dopiero przemycie pompki zmywaczem w sparyu, na wszelki wypadek czyszczenie gaznika oraz usuniecie oleju z przewodu podcisnieniowego pompki (przy paliwie ktore stosuje obecnie nie ma tego problemu) dalo efekt.

Dzis docieralem nowy silnik i uzylem Contesta, ale tylko dlatego ze zal mi go bylo wylewac. Pierwsze loty na wstepnie doatrtym silniku juz na moim ulubionym paliwku.

Teraz napisze jakie to paliwo i jak znam zycie pojedziecie po mnie ale coz :) Moje ulubione paliwo do 4suwow to Arcticglow A1019TLRD. Nie wiem co chlopaki daja tam za mieszanke olejowa ale wszystkie 4suwy jakie mialem (5 szt w tym 3 magnumy i 2 saito) na tym paliwie pracuja bajecznie. W kazdym zakresie obrotow. Jesli kots nie probowal to polecam. A jesli probowal to wie o czym wyzej napisalem.

Opublikowano
widzialem jak przez przewody przesuwaja sie rozowe gluty, ale nie polatalem bo pompka nie byla w stanie dac tyle paliwa ile potrzeba.

Czy owe gluty sa tez w bance paliwa z ktorej nalewasz paliwo, czy tylko w zbiorniku paliwa w modelu?

Jak dlugo nie latales tym modelem przed tym zdarzeniem?

Opublikowano
A gluty nie byly w zbiorniku ani w bance bo przez filtr by nie przeszly.

Nie zrozumielismy sie. Nie pytam, czy banka i zbiornik byly czyste czy nie. Pytam gdzie one powstaly: czy w "bance" (mam tu na mysli oryginalny pojemnik z paliwem), czy poza nią (np w zbiorniku paliwa)? Napisales, ze docierales jeszcze jakis silnik na MT. Filtrowales to paliwo?

Opublikowano

Gluty nie mogly powstac w zbiorniku ani w bance. Z banki do zbiornika ida przez filtr na wezyku zasysajacym, ze zbiornika do silnika tez przez filtr. Glut byl w pompce i stamtad wedrowal wezykiem do gaznika gdy go przyuwazylem.

Opublikowano

Czyli nie jestes w stanie stwierdzic skad się to wzięło, ale potwierdzasz też ze bańka i zbiornik były czyste. Czyżby to jakiś znak od Boga ?

 

Być może pompka z wężykiem były używane do pompowania innych paliw z innych baniek, być może wężyk wyciagniety z bańki po zatankowaniu nie został należycie zabezpieczony i coś mogło sie tam dostać.

 

Teraz napisze jakie to paliwo i jak znam zycie pojedziecie po mnie ale coz Moje ulubione paliwo do 4suwow to Arcticglow A1019TLRD

Jak przeczytałem wszystko jeszcze raz, to się chwyciłem za głowę. Rzeczywiscie trudno jak to piszesz "nie pojechac" po tobie stosujac takie paliwo do 4T. To paliwo jest TANIE bo jest na bazie praktycznie samej rycyny i nadaje sie do 2t, niestety 4takty tego nie toleruja(temperatura) i wlasnie takie gluty robia się od samej rycyny najczęsciej pod pokrywka zaworów przy sprężynach oraz zapaskudzone gniazda zaworowe (w najgorszym przypadku przeistoczy sie to w maź), dodatek syntetyku jest znikomy a powinno byc odwrotnie. Rycyna powinna byc max 3-4% reszta syntetyk. Niestety 4takty wymagają lepszego droższego paliwa, a jakość kosztuje. Czynnikiem cenotwórczym własnie w tym przypadku, jest rodzaj zastosowanego oleju... diabeł tkwi w szczegółach.

 

Oczywiscie nasuwa się kolejna możliwość w odniesieniu do tego co napisałem linijkę wyżej, no i to co zasugerował Mask:

Jak dlugo nie latales tym modelem przed tym zdarzeniem?

A co się robi jak modeł długo stoi ? własnie w przewodach rycynka łączy sie w takie krople/gluty w wężyku...

 

 

w szczególnosci przy pompie, bo mogłeś latać poprzednio na A1019TLRD a po zalaniu MT akurat ten problem wystąpił no i wtedy najlepiej wine zwalic na MT. Życzę powodzenia w uzywaniu twojego ulubionego paliwa, zalecałbym raczej je stosowac do 2T bo do tego nadaje się najlepiej.

 

Tak oto doszlismy do tego co pisałem wcześniej, że po dokładnym przeanalizowaniu sprawy pozostają wątpliwości czy to aby napewno gluty z MT... Nie, nie mam żadnych powiązan z firmą MT ani z zadnym innym sklepem, nie mam z tego tytułu zadnych korzyści. Poprostu poddaje pod wątpliwośc czy ten glut wziął się z MT...

 

Ja tym czasem spijam browar i idę ładowac model, jutro extre czekają długie loty ;D

Opublikowano

Darek, jak zwykle twoja racja a moj spokoj tyczy sie Twoich wypowiedzi. Albo sam jestes ograniczony albo tez starasz sie rozmowcow do tego poziomu sprowadzic. Jesli latalbym na Arcticglow a potem wlal MT to po pierwsze napisalbym o tym, a po drugie aby cokolwiek po poprzednim paliwie zostalo w wezykach to musialbym zalac zbiornik, odpalic, zgasic i wypopmpowac ze zbiornika to co zostalo. Wiec wyjasnie Ci: sytuacja miala miejsce po 3 litrach Contesta, glut byl w pompce, a pompka uzywana tylko z Contestem.

 

Paliwo Krzyska Hilbrychta nie jest robione na rycynie z apteki. Produkowane jest przez doswiadczonego chemika w profesjonalnej firmie produkujacej polprodukty do dalszej produkcji rozmaitych rzeczy. Sklad oleju TLRD to nie rycyna plus powiedzmy antykoagulant. I naprawde kazdy 4takt chodzi na tym paliwie rewelacyjnie.

 

Jesli zas chodzi o olej TLRD i jego glutowacenie itd to przez miesiac zima nie ruszalem silnika i nie byl w najmniejszym stopniu oblepiony ani zaklejony od srodka.

 

A teraz najwazniejsze, byc moze dla Ciebie nowosc :rotfl: Rycyna ma duzo wyzsza temperature zaplonu i dzieki jej stosowaniu nie tworza sie takie nagary jak po stosowaniu olejow syntetycznych bo po prostu ona nie spala sie podczas pracy silnika zapewniajac mu doskonale smarowanie i chlodzenie. Jedyna wada rycyny to zaklejanie silnikow. Jednak te wade wyeliminowano w Paulice i nikt mnie nie przekona do odejscia od tego paliwa.

Opublikowano
sam jestes ograniczony .

 

Tutaj po raz kolejny pokazujesz jaką jestes osobą, wcale nie dziwią mnie dwa ostrzeżenia za chamstwo wypowiedzi na twoim koncie. Nawet nie sprowokowałem cię do takiego działania aby mnie obrażać. Szanuj innych ludzi jak szanujesz rodziców a oni odwdzięczą sie tym samym tobie. Poczułem się troche urażony do twojej osoby ale nie będę tego ciągnał aby cię nie prowokować.

 

Paliwo Krzyska Hilbrychta nie jest robione na rycynie z apteki. Produkowane jest przez doswiadczonego chemika.

Bardzo mozliwe, nie podważam doświadczenia i wiedzy tego chemika który jest odpowiedzialny za sklad tego paliwa. Chodzi mi o samą rycyne obojetnie jakiej jakosci ona będzie, wystarczy ze jest jej za duzo w tym paliwie, i to jest powód dlaczego nie kupie go do 4t. Arcticglow kupie z miła chęcia ze wzgledu na cene ale do silnika 2taktowego.

 

 

Jedyna wada rycyny to zaklejanie silnikow. Jednak te wade wyeliminowano w Paulice i nikt mnie nie przekona do odejscia od tego paliwa.

Dziekuje, sam napisałes dlaczego nie stosuje rycyny jako głowny czynnik smarowania. Ja juz jeden silnik (dla jasnosci mowa o 4T) tak zalepiłem rycyną ze przestał normalnie pracować i wymagał generalnego czyszczenia od strony zaworu wydechowego, tragedia...

Opublikowano
Moje ulubione paliwo do 4suwow to Arcticglow A1019TLRD..

 

Ostatnia kwestia. TLRD to nie rycyna. Rycyna ma symbol TLR. Sam olej TLRD jest prawie dwukrotnie drozszy od rycyny, chyba to o czyms swiadczy, bo z Twoich wypowiedzi wynika ze cena to jakosc.

 

Moze nie chciales mnie prowokowac do ostrej wypowiedzi ale

Czyżby to jakiś znak od Boga ?

troche mnie rozsierdzilo. A pisanie
Być może pompka z wężykiem były używane do pompowania innych paliw z innych baniek, być może wężyk wyciagniety z bańki po zatankowaniu nie został należycie zabezpieczony i coś mogło sie tam dostać.

denerwuje mnie jeszcze bardziej bo pisalem ze miedzy zbiornikiem a pompka Perry mam filtr paliwa- nie ma szans zeby glut przelazl. Glut powstal z pozostaej resztki paliwa w pompce i przewodach paliwowych. I takie wymyslanie powodow odbieram jako probe zrobienia ze mnie durnia.

 

Jesli bylo za ostro to przepraszam.

 

Na koniec wracajac do tematu. Piszesz ze moje ulubione paliwo jest lepsze do dwusowow. A doskonale wiesz ze 4suwy maja wyzsza temperature pracy czyli idac tokiem wczesniejszych rozwazan rycyna jest tu bardziej wskazana. Jesli mi nie wierzysz to trudno, ale TLRD nie zakleja. Wlasnie przytpomnialem sobie ze sprzedalem silnik 4suwa po kilku litrach tego paliwa i lezal on u kolego kilka miechow nieuzywany. Po zamontowaniu odpalil, nie wymagal regulacji i nie chodzil w zaden budzacy podejrzenia sposob. Ponadto ostatnio w Saiciakach regulowalem zawory i po zdjeciu pokrywek wylewalem z nich rzadziutki i czysciutki olej. Po glutach ani sladu.

AAAA i na koniec. Saito 91 na Contescie krecil 10200 obr/min ze smiglem 15x4 bambula, a na Arcticglow 10500. Delikatnie bogatsze ustawnienie LSN powodowalo ze wolne obroty na Contescie nie brzmialy juz tak slicznie jak w przypadku max zubozenia, na Arcticglow silnik pracowal nadal rowno i miarowo. Zuzycie paliwa: 12 minut mieszanego (ostre 3D i troche lajtowych przelotow) na Contescie okolo 200 ml a na Arcticglow 130-140 ml.

Opublikowano

Ja tak jak wczesniej napisałem mieszam contest z paliwem 20% rycyny wiec jest jej sporo w paliwe nic sie nie zakleja nie powstają gluty ale po kazdych lotach wstrzykuje troche oleju after run i jest git.Wczesniej był tylko contest i silnik po kilku minutach lotu tracił moc teraz z rycyna idzie miekko wolne obroty są stabilniesze i jestem happy :D

Opublikowano

Pawle, jeżeli mierzysz obroty tachometrem to sprawdzaj przy tej samej temperaturze silnika, 300-400 obrotów róznicy to wystepuje miedzy zimnym silnikiem a mocno rozgrzanym.

9% na 9% w kwestii oleju to maxymalne wartosci, tak aby silnik odwdzieczył nam się długą bezproblemową pracą, ale nie prawie całośc... Akurat takie paliwo mogło by się jeszcze znaleźć w mojej modelarni. Rycyna lepiej chłodzi to fakt, ale też ma dużo wad.

Nie kontyunuje dalej wątka bo nie widze w tym sensu, możecie kontyunować go sami...

Opublikowano

A mnie ciekawi jedna rzecz. Otóż czy nie mozna by używać tylko rycyny w silniku ale np co pare godzin jak zajdzie nagarem używać środków do rozpuszczania nagaru z silników samochodowych plus "kapiel" w myjce ultra dźwiękowej.... Podobno one rozpuszczają wszystko... ale nie wiem czy poradzą sobie z lakiem jaki pozostawia rycyna :|

Opublikowano
Chodzi mi o samą rycyne obojetnie jakiej jakosci ona będzie, wystarczy ze jest jej za duzo w tym paliwie, i to jest powód dlaczego nie kupie go do 4t.

 

Nie chcę wywoływać burzy ale mylisz sie Darku.

Olej TLRD stosowany w paliwie Arctiglow to prawdopodobnie typowy nowoczesny olej stosowany w żużlu - mieszanina 50% najwyższej jakości oleju rycynowego i 50% oleju syntetycznego z dodatkami detergująco-dyspergującymi. Najważniejszą cechą tych olejów jest bardzo wysoki poziom odgumienia rycyny.

Dzięki temu unika się właściwie zaklejania silnika, tworzenia nagarów czy laków.

Część syntetyczna powoduje natomiast jeszcze lepsze smarowanie i znacząco wpływa na czystość silnika.

 

Dlatego twierdzę że o ile nie zastosuje do 4suwa taniego paliwa na zwykłym oleju rycynowym o tyle jestem przekonany że paliwo oparte na TLRD nie spowoduje tych wszystkich skuków które opisujesz.

Opublikowano

Wiem Przemku że jesteś dobry z chemii i mógłbys zrobić nam wykład na dwie strony :mrgreen: , ja natomiast nie jestem teoretykiem tylko praktykiem jeśli chodzi o paliwa. Moje dotychczasowe doswiadczenia z olejem rycynowym do 4taktów zawsze konczyly sie źle, zapaćkany, zaklejony czarny silnik w środku... Być może masz rację, nowa mixtura dodatki uszlachetniające w 50% rycyny i jeżeli faktycznie było by to 50% oleju syntetycznego to podchodziło by mi to do MT dla 4 taktów o którym pisał Paweł, a takie zestawienie bardziej do mnie przemawia. Stawiałem na dużo większa zawartosc uszlachetnionej rycyny na poziomie 15% w skali paliwa niestety w sklepie nie ma informacji o składzie paliwa, może to jakas tajemnica?...

Dlatego z góry przekreslam takie paliwo w którym jest sama rycyna nawet uszlachetniona , bo rycyna do mnie nie przemawia jako głowny składnik smarowania, takie informacje powinny sie znaleźć na każdej stronie sklepu mowa oczywiscie o szczegołowym składzie paliwa.

Wiec pozostaje kupienie nowe silnika 4taktowego i przepalenie około 20litrów tego paliwa i wszystko będzie jasne :-)) Ja niestety tego sie nie podejmuje, nie mam ani modelu ani silnika żarowego :crazy: została benzyna w hangarze :-)

 

Jeżeli to paliwo faktycznie ma 50/50 w tym uszlachetniona rycyna to daje duze szanse na powodzenie w użytkowaniu, ale gdyby całosc byla rycyna to wiem czego sie spodziewac :-) Daje szansę na to paliwo po otrzymaniu bardziej szczególowych danych składu.

 

Generalnie można powiedziec ze wątek został wyczerpany...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam dawno mnie tu nie bylo :P osobiscie mialem ASP 91 i tu juz darek mnie uprzedzil i opisal co sie dzialo z moim silnikiem faktycznie szybko zaczal leciec olej spod lozyska co bylo dosc uciazliwe :x ale nie to jest glownym watkiem mojej wypowiedzi...moj kolega ze szkoly tez latajacy RC zakupil sobie magnum 91...jako "znawca" upieral sie ze koniecznie musi byc rycyna...no i wyszlo szydlo z worka, na poczatku nic nie dolegalo motorkowi, z czasem coraz trudniej odpalal, na swiecy byl czarny osad ale za bardzo nie zwracal uwagi...im dluzej latal na rycynie tym silnik mial mniej mocy zaintrygowany tym co sie dzieje z jego kochanym silniczkiem pracujacym na samej rycynie rozkrecil go i szok...silnik totalnie zaklejony cale zawory oblepione czarna mazia, a lozyska pokryte masakrycznie twardym nagarem ktory nawet spowodowal zniszczenie 2 kulek w lozysku!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: kulki mialy dosc spory ubytek na swojej bierzni najzwyczajniej wylupane...

Ja osobiscie pa tym co zobaczylem nie zaleje 4 takta rycyna....jedynie na co moge sie pokusic to kilka procent bo syntetyk to wyplucze i nie powinno byc problemow...

pozdrawiam

a i dodam ze aktualnie kolega sie nawrocil :P:P:P

Opublikowano

Jak narazie wyciekow nie zauwazylem jedyne co to odrazu jak kupilem do poprawki nadawalo sie ssanie bo ta "zatyczka" nie domykala otworu do konca byla skrzywiona i mial problemy z zasysaniem. Co prawda pewnie jeszcze za malo uzywalem bo przepalilem dopiero 1litr paliwa CONTEST 10 dlatego wyciekow nie ma ale pewnie sie pojawia

Pierwsze wrazenie silniczek robi niezle... ladnie zapala i wkreca sie na obroty niebawem zmierze osiagi na roznych smiglach i napisze ale to moze jeszcze podtrawac.

Teraz takie pytanko jak zakonserwowac silnik na dluzszy okres czasu ??

Opublikowano
moj kolega ze szkoly tez latajacy RC zakupil sobie magnum 91...jako "znawca" upieral sie ze koniecznie musi byc rycyna...no i wyszlo szydlo z worka, na poczatku nic nie dolegalo motorkowi, z czasem coraz trudniej odpalal, na swiecy byl czarny osad ale za bardzo nie zwracal uwagi...im dluzej latal na rycynie tym silnik mial mniej mocy zaintrygowany tym co sie dzieje z jego kochanym silniczkiem pracujacym na samej rycynie rozkrecil go i szok...silnik totalnie zaklejony cale zawory oblepione czarna mazia, a lozyska pokryte masakrycznie twardym nagarem ktory nawet spowodowal zniszczenie 2 kulek w lozysku!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: kulki mialy dosc spory ubytek na swojej bierzni najzwyczajniej wylupane...

Twoje doswiadczenia z rycyna Macku sa odmienne niz tysiecy modelarzy na calym swiecie. Mysle, ze rzetelne podejscie do tematu udowodniloby inne przyczyny twoich problemow z rycyna. Warto tylko wspomniec, ze lozyska nie mogly pokryc sie nagarem, bo nie ma takiej fizycznej mozliwosci :mrgreen: Mam wrazenie ze chodzi tu raczej o ciag zaniedban, ktore doprowadzily do takiego stanu ten silnik.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.