Jump to content

ASP 91 FS


balcerseb88

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Z gotowych modeli mogę Ci polecić Kabriolina z firmy Topmodelcz. Lekka, ładna konstrukcja Fun Fly. Do lotu będziesz miał jakies 2600 g co bez problemu ten silniczek uciągnie. Może nawet będzie ciut za mocny. Do tego 15x4W jak Hubert poleca i masz model jak marzenie.

Link to comment
Share on other sites

narazie gotowego nie bede kupowal za duzo wydatkow jak na jeden raz a model zrobie jak sie dobrze zabiore w dwa tygodnie z oblotem gora :)

a jeszcze trzeba kupic serwa aku i odbiornik

A co do model to raczej postawie na jakas extre 150-160 gora moze w wadze 3 kg sie zmieszcze

A jak to jest z regulacjia 4 taktow regoluje sie trudniej ??

Trzeba ustwiac jakies szczeliny na zawarach czy cos ??

Co do wyboru serw to jakie serwa do takiego modelu akrobacyjnego 150-160 ??

Link to comment
Share on other sites

Mam ten silnik juz ponad rok latam na smigle 15x4 Bambula jak chodzi sam posłuchaj . Reguluje sie raz w sezonie jesli latasz czesto i na dobrym paliwie ale najbardziej cieszy fakt ze zbiornik 250ml starcza na 10 minut szalenstwa . Zawory ustawiasz po do tarciu a potem raz góra dwa razy w sezonie. Mam go w modelu o rozp 176cm jak widac niezle sobie radzi szkoda tylko ,że zapłaciłem za niego 699zł bo tak kosztowały :(

 

http://pl.youtube.com/watch?v=h6rk-p4gbvM

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Ja również posiadam ten silnik, jaknajbardziej moge polecic :) chociaz dopiero od niedawna na nim latam ale musze przyznac ze chodzi rewelacyjnie:) ma duzo mocy, idzie niesamowicie z niskich obrótów ( jak to 4T) no i mało pali :) no i jeszcze jedna bardzo wazna rzecz... ten DZWIĘK :lol: poprostu genialny :) :)

Link to comment
Share on other sites

I żeby nie było tak kolorowo chciałbym wspomnieć również o wadach. Mamy dwie sztuki 91 na lotnisku z rocznym resursem. Przy modelu 3,1kg trochę brak mocy do zawisu przy gorącym silniku (przy zimnym ok, duża różnica obrotów), przydały by sie jeszcze ze 2cm3 aby pewnie się ratować. Moim zdaniem to idealny naped do modeli 3D do maxymalnej wagi 2,9kg do lotu jako tansza alternatywa.

 

Niestety Padają łozyska na wale przy mocowaniu smigła, leci tamtędy czarny syf, w zasadzie zaraz po zakupie... Jeden kolega poinformowal mnie nawet o opiłkach w karterze które pochodziły z tego łożyska. Najlepiej nie lac wiecej jak 10%nitro bo przy 15% silnik potrafi spuchnąć i spadaja mu obroty. Z kolanka tłumika też cieknie czarny syf, nieszczelność gwarantowana, za zadne skarby nie udało sie tego zredukowac podkładkami miedzianymi ani kilogramami silikonu.

Generalnie silnik wart tych pieniędzy, jeżeli komus nie przeszkadza wyciek z łozyska to spokojnie moge go polecic każdemu.

Te 4takty nie maja nic wspólnego z ich 2taktowymi braćmi. 4takty reguluja sie rewelacyjnie i nie ma wiekszych problemów eksploatacyjnych w przeciwienstwie do 2taktów gdzie można sobie wyrywac włosy z głowy.

Link to comment
Share on other sites

kolega ma dwutakta ASP 52 i z regulacja rowniez nie ma najmniejszego problemu, ale tlumik uszczelnial silikonem juz na wszystkie sposoby a i tak lubi puszczac ta czarna maź

 

Ja mam dokladnie to samo. Na jakis czas pomogło zalozenie koszulki termokurczliwej na tłumik ;)

Link to comment
Share on other sites

Darek co do grzania sie to silnik nie lubi czystego syntetyku yzn tego z zawaroscia rycyny niby 3% miałem tak na poczatku ale szybko doszedłem do tego ze paliwo contest bo chyba na takim u was lataja zabija ten silnik łozyska mi szumiały jakby jechał na sucho teraz mieszam contest ze zwykłym paliwem 20%ryciny na 5L contestu 2L a nawet wiecej rycynowego. Silnik ma wiecej mocny nie grzeje sie i nawet przy obracaniu smigłem po zassaniu paliwa czuc ze ma lepsze smarowanie po prostu contest nie jest paliwem do tanich silników.Mój na tej mieszance co opisałem chodzi ponad rok wypalił sporo paliwa narazie 0 wycieków z tłumika faktycznie leciał syf ale teflon z silikonem załatwił sprawe. Mysle ze ten syf który byl na waszym tłumiku to przypalone paliwko które wydostaje sie z gaznika. Po kazdym locie jest mokro w okolicach gaznika ale mozna to przebolec i juz wiem ze nastepny mój silnik to bedzie Magnum 120 nabrałem zaufania do tej firmy oczywisice tylko 4 takt 2 takta z tej firmy nigdy nie kupie widziałem kilka sztuk w akcji a raczej w desperacji i sa do :ass: no chyba ze ktos trafi na dobrą sztuke :)

Link to comment
Share on other sites

ja sie zgodze z radkiem872 co do paliwa contest, W ogóle nie stosuje paliwa model technics poniewaz zanieczyszcza silnik oraz nie oddaje jego pełnej mocy. Latam tylko na paliwie Tornado 10% (w przypadku 4T) które jest nieco drozsze ale nie ma najmniejszego problemu z utrzymaniem silnika w dobrej koncycji. Jednym słowem do tanszych silników nalezało by lać lepsze Paliwo :D

Link to comment
Share on other sites

Przeciez napisałam o tym ze w paliwie jest 3% rycyny ale to mało dla tego silnika. W instrukcji napisali ze rycyna rycyna jeszcze raz rycyna podkreslone jest to kilka razy.

 

Gawron nie daj sie namówic na contest ja mało nie zajechałem silnika goracy ze dotknąc nie mogłem łozyska szumiały jak w 20to letnim silniku teraz z rycyna jest wspaniale miekutko chodzi i tak bede latac kupuje sobie banke contest 10 i dolewam zwykłego czeskiego paliwa proxim power 20/0 i mam dobre paliwo z zawartoscia nitro okolo 7%

 

instrukcja silnika jest troche napisane na temat paliwa i oleju http://www.nastik.pl/manual/Magnum_XL91RFS_instrukcja.pdf

Link to comment
Share on other sites

Widzicie Panowie? pierwsze kilka opinii bez skazy full wypas silnik, a jak tylko wytknąłem jakies wady to nagle wszyscy wyskakują z tymi samymi problemami.

Mam taką zasadę i ci którzy mnie znają wiedzą o tym bardzo dobrze, że nie chwalę towaru X tylko po to żeby za dużo na tym nie stracić, tylko wale odrazu z grubej rury że to i owo mi się nie podoba i ewentualnie jak mam na to ochotę sprzedaje to po DUŻO niższej cenie w imie prawdy oraz tego, że nie mam sumienia wciskać komuś kitu... Dlatego moje doświadczenia są bezstronne pozbawione niepotrzebnych emocji, tak poprostu mam :ble:

Co do paliwa, tak stosujemy contest 10 naprawde rewelacyjne paliwo! tu nie będe poruszał czy to jest lepsze czy tamto bo należało by otworzyc nowy wątek. Dodam tylko że wycieki pojawiły się niemal po 3-4zbiornikach i nie sądze zeby dwu czy trzy procentowa różnica rycyny cos miała by zmienić po 30minutach pracy silnika. Łożyska naprawde muszą byc beznadziejnej jakosci aby po 30minutach pracy silnika cos takiego miało miejsce. Warto by było nadmienic iż, moze to dotyczyć pewnych parti towaru a nie jako całosci.

Radku potrafie rozróznić wyciek z wlotu gażnika (zupelnie normalne w żarówkach) a wyciek z kolanka tłumika.

Jak by nie było, cena jest tak niska za 4taktowy silnik, że sam bym kupił go do mniejszego modelu. One sa warte tych pieniędzy no i w końcu została wypełniona luka na rynku modelarskim w kategori silników żarowych.

 

I odnośnie wypowiedzi wyżej to:

 

nie stosuje paliwa model technics poniewaz zanieczyszcza silnik

 

Możesz opisać na czym polegały owe zanieczyszczenia i w jakich miejscach ? czy miałeś do porównania podobne silniki z podobnym resursem?

Ja takowych zanieczyszczeń nie zauważyłem... silnik po kilku bankach 5litrowych był bez żadnych nalotów w środku. A latałem na contest 10 od jego nowosci, w tym czasie nie lałem nic innego.

 

nie oddaje jego pełnej mocy

 

Czy miałes obydwa paliwa w momencie pomiarów z tą sama zawartościa nitro ? czy pomiary sprawdzałes obrotomierzem przy tej samej temperaturze silnika ? (wiadomo wyższe obroty wieksza moc...)

 

Gawron89 Tak tylko pytam, aby zachować wysoki i wiarygodny poziom wypowiedzi ;-) Wątek wyżej zadałeś pytanie czy mozna stosować olej rycynowy z apteki więc wnioskuę że masz raczej małe doswiadczenie w zakresie silników modelarskich (tylko bez urazy i podtekstów proszę! nie napisałem tego aby komuś dowalić czy rozpętać kłotnię) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nie biore twoich domysłow o mojej osobie do siebie poniewaz jestem na tym forum nowy i mało osób mnie zna, Modelarstwem lotniczym zajmuje sie juz 7 rok w moim zyciu, w modelarsto rc od troche ponad roku. Do tej pory latałem wyczynowy w modelach wyscigowych na uwiezi (jako mechanik czyli osoba najbardziej związana z silnikiem) które latają na silnikach samozapłonowych. Paliwo od początku mieszalismy sami i stosowaliśmy olej rycynowy z apteki, jednakze tamte silniki były starsze, a niektórym nowszym to nie przeszkadzało. Jednakze ostatnio usłyszałem ze nie powinno sie stosowac oleju rycnowego z apteki wiec zapytałem aby sie rozeznac kto i co o tym mysli. Bo jezeli chodzi o siloniki samozapłonowe to wiem ze mozna jednakze tak jak napisałem wchodze dopiero w rc wczesniej latałem na silnikach dwusówowych bez rycyny i własnie na paliwie Model technics, juz wtedy zauwazyłem ze paliwo nie jest najlepszej jakości co widac po kilkunastu litrach uzytkowania tego Paliwa. Mało tego, oprócz tego jezdze modelami samochódów spalinowych gdzie sa silniki troche bardziej skomplikowane niz lotnicze poniewaz rozkecaja sie do około 40tysięcy obrótów na godzine i zawodnicy którzy startują na zawodach od dawna nie stosują paliwa Model Technics poniewaz jest to momentalna róznica w pracy silnika samochodowego na tym paliwie niż na paliwie wyzszej jakości np TORNADO. Moc w samochodzie spada oraz powstaje nagar na tłoku. W lotniczym myslałem ze to nie ma wpływu jednakze po wylataniu kilkunastu litrów silniczki juz sie zaczynały meczyc, czego nie moge powiedziec o paliwie tornado. jak do tej pory uzywałem tylko te dwa typy paliw wiec nie moge sie wypowiedziec w szerszym zakresie. Z tąd wynikły moje poglądy które w skrócie wyrazilem wyzej i dlatego kiedy teraz latam na nizszej klasy 4 takcie nie wleje do niego paliwa modeltechnics i bede latal na tornado z 18% zawartościa oleju i w tym 3% rycyny.

Pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedź, cieszę się że nie wziąłes tego do siebie spoko z ciebie gość ;-) wpisz tylko w sygnaturkę imię bo nawet nie wiem jak masz na imię :)

 

Napisałes trochę ogólnikowo ale oczywiscie doświadczenia innych kolegów też biorę pod uwagę. Żałuję tylko że nie mam możliwosci przeprowadzenia teraz testów na takim silniku i z tymi paliwami. Zawsze lubie konkrety/liczby/porównania ;-)

Link to comment
Share on other sites

No faktycznie, zapomniałem zostawic Imienia, ale juz to nadrobiłem :mrgreen: co do silników to niestety nie zdecyduje sie na testowanie paliwa model technics na własnym 4 takcie, ale bede dokonywał pomiarów silnika podczas uzytkowania go na paliwie tornado a jezeli znajdzie sie w mojej okolicy jakis kolega który bedzie podobnym 4 taktem latał na model technics to równiez postaram sie dokonac pomiarów i porównamy wyniki zeby były juz konkertne informacje, Bo równiez uwazam ze kazda teza powinna byc oparta na pewnych dowodach któe postaram sie skompletowac. Pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

Ostatno rozmawiałem z kolega na gg który wyklinał na paliwo model technisc twierdząc ze zalepiło pompe a w wezykach nazbierały sie gluty .Postaram sie aby cos wiecej powiedział o tym problemie na forum

 

Darek ja mam Magnuma nie ASP czyzby tu była cała tajemnica kumpel tez ma Magnuma i tak jak w moim przypadku 0 wycieków moze warto sie pointeresowac . Większosc ludzi twierdzi ze to jest to samo ASP/Magnum ale czy ktos to sprawdzał. Z zewnatrz jest identyko a w srodku kto wie moze akurat łozyska wyzszej jakosc i cena tez cos sugeruje w sklepie Nastik magnum kosztuje wiecej niz ASP jak wejdziemy na inne sklepy wszedzie ASP dlaczego tak mało magnumów czyzby były rozchwytywane a ASP które słabo sie sprzedają zalegają w magazynach??

Link to comment
Share on other sites

Ja i moi koledzy od lat stosujemy paliwo MT Contest 10. Co ciekawe przeszlismy na to paliwo z paliwa Tornado wlasnie. A byly to czasy kiedy Tornado bylo tansze niz MT. Zmiana wynikala z tego, ze silniki znacznie lepiej pracuja na MT.

Większosc ludzi twierdzi ze to jest to samo ASP/Magnum ale czy ktos to sprawdzał. Z zewnatrz jest identyko a w srodku kto wie moze akurat łozyska wyzszej jakosc i cena tez cos sugeruje w sklepie Nastik magnum kosztuje wiecej niz ASP jak wejdziemy na inne sklepy wszedzie ASP dlaczego tak mało magnumów czyzby były rozchwytywane a ASP które słabo sie sprzedają zalegają w magazynach??

Shenzhen SANYE Precision Machinery (czy jakos tak) produkuje w jednej fabryce silniki Magnum, ASP, Sanye, podobno Evolution, GMS i TH. Magnum sa produkowane na rynek amerykanski, ASP na europejski. Teraz podzial nie jest tak jednoznaczny i silnikami Magnum handluje sie tez w krajach europejskich, choc ASP w stanach nie ma. Ciekawostka jest, ze na amerykanskim eBayu czterotakty Magnum kosztuja nie wiele mniej niz odpowiedniki OSa.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.