Johny88 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Własnie panowie wtrącę się do rozmowy ... Ponieważ buduje model b-25 z Hangar9 tez zastanawiam się co się stanie jeśli 1 silnik zgaśnie i czy da się nim wylądować? Następnym problemem jest ustawienie obrotów ,czy zwykły obrotomierz przykładany na 30cm od smigla wystarczy ?? Przepraszam ,ze pisze tu o b-25 ale widzę ,że tutaj mogę uzyskać odpowiedź. Przepraszam za OT i Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Wygląda na to iż w modelach makiet samolotów wielosilnikowych stosuje się zasady "zerżnięte" z ich oryginalnych odpowiedników (nie wszystkie oryginały mają zero, chodź takowe przeważają). O ile w modelu jednosilnikowym wykłon stosuje aby równoważyć moment śmigła to w modelu wielosilnikowym nie tyle jest ważny moment od śmigieł jak asymetria ciągu w przypadku utraty jednego z napędów. W dużym lotnictwie załatwia się sprawę od odpowiedniej konstrukcji samolotu w szczególności usterzeń (podwójne usterzenie pionowe jak w B-25 czy zdecydowanie większe pojedyncze w innych konstrukcjach) po instrukcję lotu na jednym silniku. I to drugie jest dużo ważniejsze bo i pilot takowego modelu z całą pewnością będzie musiał na to uważać iż lot na jednym silniku to nie to samo co na dwóch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 A nie jest czasem tak, że wykłony bardzo korzystnie wpływają na brak synchronizacji obrotów silników ? U mnie to jest nieodczuwalne w całym zakresie obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi