Skocz do zawartości

1,5 m Dlg


Artur z kołobrzegu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam model hlg falco v z artchobby i chcę przerobić go na model DLG .

przeróbka ma polegać na stworzeniu nowego kadłuba i przełożeniu do niego skrzydeł od tytułowego falco .

 

Skrzydła są już gotowe , natomiast kadłuba brak .

Płat ten ma 24,8 dm2 powierzchni i 150cm długości .

 

 

Mam kilka pytań

jakiej długości powinienem zastosować ramię usterzenia :?:

jaką powierzchnię oraz kształt powinny mieć moje stateczniki :?:

 

proszę o odpowiedź , wskazówki , może istnieje arkusz kalkulacyjny za pomocą którego mógłbym sobie policzyć interesujące mnie wymiary

Opublikowano

Ramie daj około 50 cm a stateczniki najlepiej jakbyś zrobił podobne do stateczników z super gee ewentualnie troszkę większe. Stateczniki zalecałbym zrobić z styroduru plus szkło bo z balsa będą zbyt ciężkie. Jeśli byś jednak chciał balsiaki to proponuje zrobić dość długa część przednią aby wyposażenie upchać maksymalnie z przodu. Jak przy tej powierzchni zejdziesz z wagą w okolice 350 gram to będziesz miał bardzo fajny model.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ja na swoje stateczniki dałem jedną warstwę szkła o gramaturze 25,5 g/m2. Ale po użytkowaniu statecznika stwierdzam: tam gdzie jest miejsce klejenia statecznika do rurki lub pylonika warto dać dwie warstwy. Dodatkowo w miejscu gdzie będzie zawias można dać kawałek jakiejś cienkiej i mocnej tkaniny lub po laminowaniu przykleić tam taśmę klejącą. Warto też dać dobre dźwigary z węgla z 2 do 3 warstw na pionowy i dwóch na poziomy. Ale to zależy jakiej grubości da się rdzenie. Chciałbym zauważyć, że jeśli robisz dokładnie takie stateczniki jak drela i pokrywasz je szkłem to warto dać dźwigary bo jest różnica między kevlarem a szkłem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no to przerobiłem :rotfl: przerobiłem na szybko stateczniki balsiaki i oryginalny kadłub , ot tak żeby zdążyć porzucać w weekend

 

dziś odbył się oblot

model nie jest gotowy - docelowo ma mieć styrodurowe usterzenie nowy kadłub i ma być wyważony bez grama ołowiu :roll: ( w obecnej wersji musiałem dołożyć na nosie ze 20 gr)

 

CDN

1000586wt7.jpg

Opublikowano

Opłaca się. Każde dobre dlg ma strodur laminowanyna ogonach. Stateczniki z balsy bez laminowania będą na raz i pękną. Mam w zuni zalaminowany pion balsiany - nie pękł do teraz ale zalaminowany styrodur będzie równie mocny ale lżejszy. Myśle że warto laminować styrodur na ogon.

Opublikowano

o apropo dzwigara w styrodurowym pionie...Chodzi o to by wzmocnic statecznik na sily dzialajace podczas rzutu?? przeciez jak dzwigar jest w polozony pionowo to to chyba nic nie daje,statecznik i tak sie zemnie... :crazy: Tego nie rozumiem

Opublikowano

Krzysiek co masz na myśli bo nie rozumiem? Dźwigar w pionie jest bardzo potrzebny tzn jeśli dajemy szkło na pokrycie i robimy cienki statecznik. Jeśli robi się gruby statecznik i zrobi tak jak drela z kevlary to nie potrzeba dźwigara.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
można latać jak na zboczu przed drzewem , na które dmucha wiatr :rotfl:

Też tak latałem Bingo ,aż zawisłem 2 razy na tym samym drzewie... Na szczęście prędkośc na tyle mała że nic się nie stało... Ale przelotu na max prędkości w drzewo... 3 razy .....nie przetrwał ;D

Opublikowano
No sam jestem ciekaw jak to śmiga. Może niebawem wpadne do kg to pośmigamy sobie razem jak dawniej. Pierw musze poskładać swojego dlg.

 

Ile ci wyszedł do lotu g ???

Dobrze jak byś przyjechał , byśmy zrobili konfrontacje :D

ehh ale to dawniej to było fajnie ;D

Wpadaj do kg , a polatamy na bank - jak dawniej :rotfl:

Dokładnej wagi nie znam , ale przy nastepnych lotach odwiedze ważywniak i zważe

 

Rafał model na zdjęciu jest złożony i tak wygląda gotowy do lotu

wygląda jak wygląda - troche śmiesznie i mało profesjonalnie ale za to jest lekki .

Aby wyważyć go lekkimi akku musiałem dać długi dziób ( chyba aż za długi bo mimo poprawnej powierzchni statecznika poziomego odnosze wrażenie że jest trochę nerwowy-niestateczny podłużnie )

 

to w którym miejscy pęknie kadłub :?:

Opublikowano

Tam gdzie sie skończy rurka węglowa i zaczyna szkło. Nigdy się nie robi tak długich przodów. Akku masz na dziobie i pewnie resztę elektroniki również. Czyli masz dużo ciężaru skupionego na dość długim ramieniu. Przy rzucie na kadłub działają duże siły. No kraksa jak sie patrzy ;-P

 

 

Następnym razem dlg radze robić z normalnymi skrzydłami wtedy wyważenie i waga będzie drobnostką i można będzie dłużej sobie polatać.

Opublikowano

Normalne do dlg są skrzydła co ważą do 180 gram z serwami itp. To jest maksymalna (według mnie) waga i zarazem waga węglowych skrzydeł z formy. Skrzydło styrodurowe kryte szkłem powinno mieścić się w wadze około 150 gram (razem z serwami i innymi bajerami)

 

Kadłub jak mówiłem maksymalnie wydłużyć to chodziło mi żeby to z rozsądkiem zrobić a nie wywalać 40 cm do przodu :-P (po 1 brzydko wygląda a po drugie naprawdę szybko się to może złamać, wystarczy większy wiatr i mocniejszy rzut)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.