MASK Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Luz poosiowy w silniku panewkowym, to normalne. Próba jego kasacji może skończyć się zatarciem wału.
Kwazio Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Wystąpi wystąpi. W końcu słyszę. Ciąg śmigła akurat z pół kilo, tętnienie ciśnienia w karterze da ponad pół kilo, no i klekocze aż miło... :devil: A i impulsowe wprawianie śmigła w ruch daje niezłą reakcję poosiową. Przy pewnych obrotach te siły rezonują i klekocze, że ho ho. Co zresztą słychać. Niezłe wyjście, to pogodzić się z tym. Ale lepsze - skasować ten luz. Bo jak wiadomo, każdy hałas wymaga energii... Marcin zatarłeś kiedyś, czy tylko tak sobie...? :devil:
Kwazio Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 No to już znamy przyczynę klekotów... :devil:
grafvader Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Sobie jaja robicie, krzywo stoi to i wydaje się że jest krzywy A kreta już dawno nie miałem. Ostatnio skasowałem skrzydełko ale dlatego że się złożyło w locie
MASK Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Marcin zatarłeś kiedyś, czy tylko tak sobie...? :devil: Porównaj sobie rozszerzalność karteru i wału. Nie zatarłem, bo nigdy nie kasowałem, ale widziałem MVVS'a, po takim zabiegu.
Kwazio Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zmiana długości jest identyczna. Przećwiczyłem to na OSach 15LA i TT 07, 18 i 28. Wszędzie luzy mam na 0, no może 0,01.
grafvader Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 A tak z innej beczki. Jest szansa żeby zamontować OS Max 10LA jako silnik pchający ale tak żeby przeżył ten zabieg? PS Zamówię sobie jeszcze TT .28 i porównam kulturę pracy z OS Max .25AX zobaczę jak tam to wygląda. Tylko nie mówcie że nie ma co porównywać A sprawdzał ktoś jakiej wielkości są luzy zaraz po wyłączeniu silnika gdy jest gorący?
Kwazio Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 ... Jest szansa żeby zamontować OS Max 10LA jako silnik pchający ale tak żeby przeżył ten zabieg? ..Tak, ale należałoby skasować luz (koniecznie już tym razem w przód) albo odsunąć nieco pokrywkę karteru. Łatwiej na pewno odsunąć pokrywkę dodając uszczelkę (w LA) lub ją pogrubiając (w FP). Oryginalną stalową podkładkę oporową piasty śmigła zamieniłbym wtedy na brązową i sztywniejszą, tak z 0,5mm grubości.Bardziej martwiłbym się chyba jednak chłodzeniem... :cry: ... Zamówię sobie jeszcze TT .28 i porównam kulturę pracy z OS Max .25AX zobaczę jak tam to wygląda. Tylko nie mówcie że nie ma co porównywać ...Będzie klekotać tak samo jak OS. ... A sprawdzał ktoś jakiej wielkości są luzy zaraz po wyłączeniu silnika gdy jest gorący?Identyczne. A na pewno różnica nie do zmierzenia. Łatwiej je natomiast wyczuć, bo oleum jest rzadkie... :devil: Zawsze kształty się projektuje i materiały dobiera tak, aby tego typu luzy, jeśli już to rosły. Ale, jak sugeruje Marcin, w MVVS mogą maleć. Należy więc zawsze całość na sucho porządnie ogrzać i sprawdzić. I tak na deser, bo cosik tu ucichło - jeśli luz poosiowy skasujemy, a w dodatku brązową podkładką pod kołem zamachowym, to osiągi silnika wzrastają o blisko 15%... :devil: Tylko zanim mnie ktoś znów heretykiem zdzieli, niech najpierw zrobi od 'a' do 'z' choć jeden taki test... :devil:
Rekomendowane odpowiedzi