Skocz do zawartości

silnik thunder tiger gp 18 do wicherka 15 i 3DPMini


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wystąpi wystąpi. W końcu słyszę.

Ciąg śmigła akurat z pół kilo, tętnienie ciśnienia w karterze da ponad pół kilo, no i klekocze aż miło... :devil:

A i impulsowe wprawianie śmigła w ruch daje niezłą reakcję poosiową. Przy pewnych obrotach te siły rezonują i klekocze, że ho ho. Co zresztą słychać.

Niezłe wyjście, to pogodzić się z tym. Ale lepsze - skasować ten luz. Bo jak wiadomo, każdy hałas wymaga energii...

Marcin zatarłeś kiedyś, czy tylko tak sobie...? :devil:

Opublikowano

Sobie jaja robicie, krzywo stoi to i wydaje się że jest krzywy :) A kreta już dawno nie miałem. Ostatnio skasowałem skrzydełko ale dlatego że się złożyło w locie :)

Opublikowano

Marcin zatarłeś kiedyś, czy tylko tak sobie...? :devil:

Porównaj sobie rozszerzalność karteru i wału. Nie zatarłem, bo nigdy nie kasowałem, ale widziałem MVVS'a, po takim zabiegu.
Opublikowano

Zmiana długości jest identyczna. Przećwiczyłem to na OSach 15LA i TT 07, 18 i 28. Wszędzie luzy mam na 0, no może 0,01.

Opublikowano

A tak z innej beczki. Jest szansa żeby zamontować OS Max 10LA jako silnik pchający ale tak żeby przeżył ten zabieg?

PS

Zamówię sobie jeszcze TT .28 i porównam kulturę pracy z OS Max .25AX zobaczę jak tam to wygląda. Tylko nie mówcie że nie ma co porównywać :) A sprawdzał ktoś jakiej wielkości są luzy zaraz po wyłączeniu silnika gdy jest gorący?

Opublikowano

... Jest szansa żeby zamontować OS Max 10LA jako silnik pchający ale tak żeby przeżył ten zabieg? ..

Tak, ale należałoby skasować luz (koniecznie już tym razem w przód) albo odsunąć nieco pokrywkę karteru. Łatwiej na pewno odsunąć pokrywkę dodając uszczelkę (w LA) lub ją pogrubiając (w FP). Oryginalną stalową podkładkę oporową piasty śmigła zamieniłbym wtedy na brązową i sztywniejszą, tak z 0,5mm grubości.

Bardziej martwiłbym się chyba jednak chłodzeniem... :cry:

 

... Zamówię sobie jeszcze TT .28 i porównam kulturę pracy z OS Max .25AX zobaczę jak tam to wygląda. Tylko nie mówcie że nie ma co porównywać ...

Będzie klekotać tak samo jak OS.

 

... A sprawdzał ktoś jakiej wielkości są luzy zaraz po wyłączeniu silnika gdy jest gorący?

Identyczne. A na pewno różnica nie do zmierzenia. Łatwiej je natomiast wyczuć, bo oleum jest rzadkie... :devil:

Zawsze kształty się projektuje i materiały dobiera tak, aby tego typu luzy, jeśli już to rosły. Ale, jak sugeruje Marcin, w MVVS mogą maleć. Należy więc zawsze całość na sucho porządnie ogrzać i sprawdzić.

 

I tak na deser, bo cosik tu ucichło - jeśli luz poosiowy skasujemy, a w dodatku brązową podkładką pod kołem zamachowym, to osiągi silnika wzrastają o blisko 15%... :devil:

Tylko zanim mnie ktoś znów heretykiem zdzieli, niech najpierw zrobi od 'a' do 'z' choć jeden taki test... :devil:

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.