Capriman Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Hej Chciałbym zbudować me-109 po silnik 3,5 mvvs i mam dylemat z jakich planów a właściwie za bardzo nic nie mogę znaleźć. Myślałem też o rozpiętości ~1,20?? Profil w jednych planach jest symetryczny w drugich clark-y? Może ktoś ma jakieś plany lub budował podobny model...Doradźcie coś http://img250.imageshack.us/img250/1853/bf109eij4.jpg http://www.myhobbylinks.com/images/Me109K_A0.jpg http://www.betterfly.ca/Me109K.zip http://www.betterfly.ca/Messerschmidt_BF109e.png
mirolek Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Napisz więcej co planujesz ... ten pierwszy z racji konstrukcji nadaje się bardziej do kombatu a drugi jako półmakieta. ms
andrzej_t Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Ten pierwszy to karykatura messerka przerobiona nie wiem do czego ale jest paskudny a w kombacie w mnie znanych konstrukcjach stosuje się profil niesymetryczny, jak w większości modeli warbirdów. Według mnie, ładniejsze sylwetki zaczynają się od wersji G. Skoro chcesz zastosować MVVS 3,5 możesz poszukać planów kombata i zrobić dłuższe skrzydła, jak w wersji wysokościowej aby było zgodnie z przepisami. I tak będzie rakieta na tym silniku.
Capriman Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 Napisz więcej co planujesz ... ten pierwszy z racji konstrukcji nadaje się bardziej do kombatu a drugi jako półmakieta. ms Planuje jak już pisałem zbudować me-109 w tej starszej wersji z mniejszym kołpakiem i sciętymi skrzydłami i szczerze mówiąc nie wiem jak sie do tego zabrać..... Silnik już mam i pod niego chce zbudować ten model. Model ma być szybki i zwrotny no i ma mieć podwozie.... andrzej_t - plany tylko takie na razie znalazłem, jak masz coś lepszego to sie podziel:). W zawodach raczej nie bede startował więc przepisowo nie musi być... 1.2 metra to nie bedzie już za dużo jak na mvvs 3,5?? Chciał bym zbudować coś podobnego jak tutaj tyle że z podwoziem no i na pewno bedzie pilot :rotfl: ..może wiecie coś więcej na temat tego modelu, możę gdzieś jest realacja z jego budowy?
andrzej_t Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Zobacz tu: me 109 http://www.willingtons.com/mymac/Plans_Download.htm Ja swoje messerki robiłem na podstawie trzech rzutów ale zobaczę w domu co tam mam. Foka, którą trzymam w awatarze ma rozp. 1203mm mvvs 3,5ccm z tylnym wydechem i przy 17 000 rpm osiąga prędkość światła (na zawodach niestety tylko 15 500) Do czego Ci podwozie? Jeśli już, to chowane ale z nimi bywają problemy. Jeśli stałe... jeden z najbrzydszych widoków - warbird w górze z wystającym podwoziem.
Capriman Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 Dzieki za link ale te plany okazały się nie kompletne, wiec wznowiłem poszukiwania i znalazłem takie same ale kompletne tutaj . Myśle że te plany są już całkiem ok i mogę zacząć budowe... Mam już kilka wątpliwości np. czy te lotki nie są troche za małe...ale o tym później. Podwozie chyba jednak zrobię bo kadłub nie bedzie laminatowy i nie wiem czy by wytrzymał, zgadzam się z tobą że to nie wygląda zbyt ładnie:(. http://img202.imageshack.us/img202/2318/messeschmitme101dwg.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/13/messeschmitme109dwg.jpg/ A tu link do planów w dwg.. http://www.betterfly.ca/RC_plan_C_WWII.html
andrzej_t Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Lotki zdecydowanie za małe. Dobrze by było je zrobić 2x dłuższe ale wyraźnie na modelu zaznaczyć grubą krechą taką wielkość, jak w oryginale, żeby jakoś wyglądało. Serwa można wtedy dać bliżej kadłuba, tak w 1/3 faktycznie powstałej z tej kombinacji lotki. Co do kadłuba - nie ma się co przejmować, że to nie laminat. Wystarczy solidnie wzmocnić centralną część kadłuba aby skrzydło miało się czego trzymać i będzie ok. Możesz zobaczyć na stronie, jak robiłem spitka lub messerka. Ogon trzeba zrobić jak najlżejszy, aby dało się toto wyważyć. Zacznij od przedniego wyważenia bo te modele nie lubią ciężkiej d... To trzeba zaplanować już w pierwszej fazie prac nad kadłubem. Wspominałem o przepisowych wymiarach dlatego, że są one sprawdzone z konkretnymi silnikami i wiele ułatwiają. Me 109 w skali 1/12 jest w zasadzie pod silnik 2,5ccm ale przedłużone skrzydła pozwalają zapakować większy silnik, zmniejszają efekt odrywania strug przy ciasnych manewrach (niekoniecznie zamierzonych) i pozwalają na ładniejsze podchodzenie do lądowania. Tyle, że takie skrzydła miały wersje wysokościowe jak bf-109-v55 lub H. Miały jednak inny nos. Jak nie masz zamiaru walczyć, to i do tego możesz 3,5 zapakować tylko końce skrzydeł na spływie podnieś jakieś 5mm względem natarcia. Mój meserek ze styroduru (rozp 786mm silnik mvvs 2ccm) po wzmocnieniu kadłuba owocówką lądował bez uszkodzeń. A tak wyglądał w locie: http://www.modelarz.one.pl/media/galeria/nasza-grupa/andrzej/modele-rc/messerschmitt-bf-109-g6-v2/obloty/08_z_mvvs_2.0.jpg
TooM Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Poproś Marka z cyber -fly.pl żeby wyciął ci rdzenie skrzydeł.Marek robił je dla Kilera(Tomka Zalewskiego) Latał świetnie ,Tomek wywalczył trzykrotnie messerem Mistrza Polski. Wiem że modyfikowali profile żeby nie odrywała się struga, ale jakich użyli to nie mam informacji.
Capriman Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Opublikowano 25 Listopada 2011 andrzej_t - lotki powieksze, oglądałem wszystkie wasze modele me i spit ze styroduru fajnie wyszedł tylko troche małe jak na moje oczy. Zastanawiam się jak zrobić to zwichrzenie skrzydła. Zrobić zwichrzenie "B" względem krawędzi natrcia??5mm? http://www.modelarz.one.pl/aircombat/porady/budowa-spalinowego-kombata-ww2-praktyka-cz-2/ TooM - Dzieki za info ale powalczę sam, do wicherka jakoś się udało wyuciąć wiec możę tym razem się uda:).
andrzej_t Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 tylko troche małe jak na moje oczyBo zmniejszony z 1/12 o 5% (tyle jest dozwolone regulaminem) do silnika mvvs 2,0ccmZwichrzenie robię względem natarcia czyli ,,B" Nie wiem, czy widziałeś tą część historii tego małego messerka z różnymi silnikami - trochę przeszedł w lokalnych potyczkach http://www.modelarz.one.pl/na-lotnisku/messerschmitt-bf-109-g6-v2-oblot-i-kolejne-loty/
Capriman Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Opublikowano 25 Listopada 2011 Messerka widziałem i naprawdę bardzo mi się podoba:). Czy to zwichrzenie można jakoś policzyć czy zrobić na oko kilka mm?
andrzej_t Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Na oko ;D . I tak będzie dobrze. W różnych zestawach te kąty bywają różne a i tak modele dobrze latają. Trochę się ruszyło z naszym filmowaniem i obróbką video więc może niedługo na stronę przy opisach modeli będziemy dorzucać filmiki prezentujące możliwości tych modeli. Będzie widać zarówno gwałtowne zwroty na pełnym gazie jak również podejścia do lądowania niemal na przeciągnięciu oraz długie zakręty prawie na żyletce i niskie przeloty.
Capriman Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2011 Hej Coś zaczyna się dziać przy me. Wydrukowałem plany i ostatecznie rozpiętość wyszła 114mm a długość kadłuba 106mm. To co na fotce narazie waży 88gramów nie wiem czy to dużo czy mało...
andrzej_t Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Teraz by wypadało ustalić napęd SW bo nie widzę otworów we wręgach za spływem na popychacze lub bowdeny. Druga sprawa - jestem ciekawy, jak rozwiążesz mocowanie skrzydła?
Capriman Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2012 Powoli do przodu i od razu mam pytanko czym zagruntować balsę przed malowaniem? Statecznik to depron 6mm oklejony balsą 1mm + listewki balsowe dokoła.... Kadłub bedę oklejał papierem gazetowym i gruntował caponem, rdzenie na skrzydła też już mam wycięte, zostaną oklejone fornirem olchowym. Skrzydła chciał bym połączyć przez centropłat z łącznikami ze sklejki, zastanawiam się tylko jak osadzić łacznik w rdzeniu..... Kólko ogonowe zostało wyciete z płaskownika alu, wygięte i wypolerowane posiada też amortyzację, całość osadziłem w kołku bukowym....
andrzej_t Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Skrzydła chciał bym połączyć przez centropłat z łącznikami ze sklejki, zastanawiam się tylko jak osadzić łacznik w rdzeniu.....Chodzi Ci o takie łączniki? łącznikiOsadzone są na klej bezpośrednio w rdzeniu. Patrząc na kadłub, odnoszę wrażenie, że przynajmniej w części centralnej, od natarcia do spływu skrzydła będzie zbyt delikatny. Przy pierwszym lądowaniu i nawet lekkim zaczepieniu skrzydłem, kadłub będzie porozrywany. Nawet przy balsowym poszyciu, daje się na boki wzmocnienia ze sklejki 1mm od wręgi silnikowej aż za krawędź spływu.
Capriman Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2012 Kadłub chciałem od środka okleić balsą 1mm w miejscu gdzie bedzie skrzydło. Cetropłat planuje mocować do kadłuba na 2 kołki i dwie śruby nylonowe wiec boki kadłuba nie muszą być chyba super mocne... Te łaczniki z fotki to chyba dla ozdoby , ale wiem że wy łaczycie połówki na laminat :wink: . Ja u siebie chce zrobić centropłat na szerokość kadłuba i do niego przykleić połówki. Planowałem jeszcze w rdzenie wkleić listewki sosnowe i zrobić kieszenie na bagnety, ale nie wiem czy to już nie przesada i nie bedzie za ciężko.
andrzej_t Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Te łaczniki z fotki to chyba dla ozdobySkoro tak uważasz...
Capriman Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2012 Te łaczniki z fotki to chyba dla ozdobySkoro tak uważasz... No chyba mi nie powiesz że łacznik na 2cm ogrywa tu jakąś znaczącą role? To skrzydło było pewnie laminowane później wiec łaczniki mogły być minimalne, ja tkaniny nie posiadam wiec siłą rzeczy muszę zrobić łaczniki z prawdziwego zdarzenia :wink: Poza tym nie była to złośliwa wypowiedz a tak to chyba odebrałeś .
Capriman Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 Powoli do przodu: Zabieram sie też powoli za skrzydło i z planów wznios wychodzi 14 stopni? Nie dać przypadkiem mniej? Na oko to wydaje mi się dużo ale moge sie mylić....
Rekomendowane odpowiedzi