juras_p@op.pl Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam wszystkich. Mam pytanie o ster wysokości. Czy ktoś próbował zrobić w modelu typu EDGE540, extra, lub zlin ster panelowy (tak to się chyba nazywa)? Chodzi mi o ster jaki spotyka się w odrzutowych myśliwcach dużego lotnictwa. Wygląda to tak, że obraca się cały statecznik, a nie tylko jego część. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 może płytowy? przy wystarczająco mocnych serwach i niezniszczalnej rurze to pewnie wszystko poleci takie usterzenie stosuje się chociażby w szybowcach F3J,B i im podobnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Pływający? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awot Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Latający a nie pływający ;D A tak na poważnie to chodzi pewnie i usterzenie płytowe. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Usterzenie płytowe zwane też pływającym. Obie nazwy są poprawne. Co do zastosowania czegoś takiego w akrobacie - są takie modele, ale to EPP bądź halówki. Jest też Kulbutin, akrobacyjny szybowiec - motoszybowiec. Mam na myśli modele nadające się do akrobacji, F3J itp nie biorę pod uwagę. W większym akrobacyjnym modelu przy gwałtownych akrobacjach bez podparcia taki ster by się wyłamał. Dochodzi Ci też konieczność stosowania bardzo precyzyjnych napędów - bez tego (czyli bez idealnego trzymania centrum w konsekwencji) może być kiepsko z utrzymaniem modelu w prostym locie przy jakiejkolwiek większej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi