robertus Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Sławku, śmigła będziesz miał odczepiane?
sławek Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2011 Prawdopodobnie śmigło będzie stałe-z wykorzystaniem "nakrętkowego" mocowania (osie w tych dzwonkach są gwintowane) Specjalnie wymieniłem oś na nową bo poprzednio ten silnik latał na skróconej i mocowaniem na oring ) A czemu? bo pionowa maska była by zbyt mocno narażona na uszkodzenia nawet na zwykłym stawaniu dęba podczas kołowania-podwozie jest blisko SC A przy okazji zapomniałem wstawić wcześniej sposób na schowanie regla
robertus Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 O rany, przepraszam. Pytałem o skrzydła. Nie wiem kto mi tu wpisał śmigła
sławek Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2011 W sumie pręty węglowe wstawiane w rurki-można ale tylko gdyby nie robić lotek lub lotki na oddzielnych serwach. U mnie będzie serwo wspólne a dodatkowo model nie jest duży 85cm rozpiętości skrzydeł i liczę na małe obciążenie powierzchni co umożliwi latanie na mniejszym terenie czyli nawet jakiś park ulice dalej ....
sławek Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 Samolot wreszcie dostał skrzydła Same dźwigary z prętów węglowych to jeszcze za mało, skrzydła są zbyt elastyczne ale olinowanie którego jeszcze brakuje załatwi sprawę
RobUK Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Mowisz, że to do latania "byle gdzie" ? Wygląda raczej jak na jakąś wystawę Jestem ciekaw jak będzie latał ... bardzo jestem ciekawy. Mam nadzieję, że wrzucisz jakieś zdjęcia lub filmik.
sławek Opublikowano 14 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2011 Co do "latania byle gdzie" to czas zweryfikuje-wsadziłem mu cięższy osprzęt niż planowałem ale nadal liczę że się z lataniem "zmieszczę" na mniejszym terenie niż dotychczas oblatywałem. Kompletny wraz z pakietem waży 525g (brak tylko jeszcze jednej warstwy farby na skrzydłach ) co daje mi około 21g/dm2 -wydaje mi się że to dobry wynik mimo osprzętu pod 11v a nie planowanego 7v
RobUK Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 No musze powiedziec, ze niezle sie zapowiada. Z reszta czego mozna sie spodziewac ... obejzalem twoje zdjecia i szczeka mi opadla jak czerpak koparki. Zrobienie tych wszystkich modeli zajelo chyba ze 100 lat ? To cale zdobienie, szczegoly ... ile srednio zajmuje Ci zrobienie modelu ? Po zdjeciach sadzac (dokladnosc wykonania, detale) to troche to zajmuje. Jak tylko znajde gdzies material to sprobuje cos takiego zmontowac. Fajnie wygladaja takie pomalowane, moje zazwyczaj wygladaja ladnie zaraz po skonczeniu budowy, zaraz potem zaczynaja wygladac jak "latajace swinie", pare przyziemien, mokra brudna trawa i wyglad zmienia sie diametralnie. Szczegolnie gdy buduje sie ze styro-piany
sławek Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2011 Chwila słabości i zrobiłem papierowego pilota Znalazłem go skali 1/25 i 1/33TUTAJ i przeskalowałem do swoich potrzeb . Oby nie padało podczas lotów :rotfl:
Capriman Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Pilot ujdzie w tłoku:D Nie zapomnij tylko o szaliku...
sławek Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2011 Kiedyś myślałem że szalik pilota z 1 wojny to była taka ekstrawagancka moda a prawdą jest to że szaliki chroniły im szyje przed przetarciem od rozglądania się za wrogiem, czyli praktyczność a nie wygląd. Oczywiście szalik obowiązkowy . Zabrałem się za lotki-poszedłem na łatwiznę będą napędzane poprzez drut w osi lotki.Przy okazji wymyśliłem taki sposób na "zaorczykowanie" drutu ,orczyk serwa wygięty nad zapalniczką i wkręcony do uchwytu z kostki elektrycznej.drut w miejscu styku ze śrubą z wypiłowanym uskokiem dla uniemożliwienia kręcenia się "orczyka" Połączenie lotki dolnej z górną też nie jest kwintesencją pomysłowości . Widoczne na zdjęciu balsowe płytki po wyschnięciu kleju zostaną naturalnie przycięte To biała część bowndena z doklejoną listewką dla usztywnienia ,czarne rurki to naturalnie "zawiasy" z zewnętrznej jego części .
sławek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 Skończyły się święta i zgiełk z nimi związany i można było wreszcie podłubać. Niby gotowy ale jeszcze zostało kilka rzeczy takich jak rury wydechowe,celownik lunetkowy przed pilotem, klapka na pakiet (dla tego na zdjęciach widać że wszystko wisi ) kołpaki na kołach no i przede wszystkim szaliczek pilota
rapier Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Patent z tym "orczykowanie" drutu na lotki jest kiepski. Nawet bardzo kiepski. Newralgiczny punkt jest w miejscu wystepowania maksymalnej siły. Drut zakladam ze ze stali miekkiej wiec nie ma bata - musi sie wyrobic. Nawet nie bedziesz wiedział kiedy luz powstanie i obys zauwazyl to na ziemi a nie w locie lotka zostala Ci w jakims polozeniu dziwnym kiedy drut wroci do neutrum.
sławek Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2012 Stal "modelarska" nawęglana, okręcić się nie okręci bo jak pisałem na drucie mini szlifierką wypiłowałem płaskie nacięcie dla śruby co powinno trzymać orczyk w miejscu jak i na przekręcanie tak i na przesuwanie ,dodatkowo połączenie zalane żywicą (wypełniłem przestrzeń między drutem a uchwytem z kostki elektrycznej) same przekręcanie użytego orczyka zabezpiecza mocne dokręcenie go do kwadratowej kostki a dodatkowo nawet gdyby pojawił się tam kiedykolwiek luz snapy popychaczy bez problemu to utrzymają . Bardziej mnie martwi sam fakt lotki "na drucie" -zbyt duża sprężystość układu (optymistycznie będzie z tego automatyczny Dual Rate -uzależniony od pędu powietrza ) a o sam orczyk jestem całkowicie spokojny. Nie zapominajmy-to tylko deproniak i to nawet bez zabezpieczenia powierzchni , nie spodziewam się długiej żywotności. Traktuje go raczej jak prototyp przed wykonaniem SE5 w bardziej poważnym wykonaniem.
robertus Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 uzależniony od pędu powietrzaDemonem prędkości to on raczej nie będzie
sławek Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2012 zdaje sobie sprawę z z tego jakie prędkości mogą być osiągane na takim profilu skrzydła a skoro się martwię to sobie wyobraźcie jak elastyczny jest napęd lotek !! (mogłem dać grubszy drut........) Na szczęście nie zrezygnowałem ze wzniosu i w razie czego lotki unieruchomię .
sławek Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Po prawie 2 miesiącach przerwy udało mi się wreszcie skończyć SE. "olinowałem" skrzydła bardziej dla usztywnienia niż dla dekoracji i jak widzę naciągi te spełniają świetnie swoją role .Wystarczyło tylko wykrzyżowanie linek łączące dźwigary i między słupkami by uzyskać sztywną komorę płatów. Może troszkę grube linki ale innych nie miałem a i sam model nie będzie szybki ale wszystko okaże się w praniu-na razie wszędzie błoto.... Jak widać na fotkach dodałem szczątkowe żeberka pod skrzydła wyginanie depronu na zimno nie koniecznie daje efekt trwały. A tu taki żarcik-aż się prosił do takiego zdjęcia tylko szkoda że nie wykonałem go na pracującym silniku EDIT -oj zapomniałem o kołpaczkach na koła-czyli za wcześnie się pochwaliłem końcem prac .
sławek Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Po prawie 2 miesiącach przerwy udało mi się wreszcie skończyć SE. "olinowałem" skrzydła bardziej dla usztywnienia niż dla dekoracji i jak widzę naciągi te spełniają świetnie swoją role .Wystarczyło tylko wykrzyżowanie linek łączące dźwigary i między słupkami by uzyskać sztywną komorę płatów. Może troszkę grube linki ale innych nie miałem a i sam model nie będzie szybki ale wszystko okaże się w praniu-na razie wszędzie błoto.... Jak widać na fotkach dodałem szczątkowe żeberka pod skrzydła wyginanie depronu na zimno nie koniecznie daje efekt trwały. A tu taki żarcik-aż się prosił do takiego zdjęcia tylko szkoda że nie wykonałem go na pracującym silniku EDIT -oj zapomniałem o kołpaczkach na koła-czyli za wcześnie się pochwaliłem końcem prac .
sławek Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Forum było nie czynne-było więcej czasu na klejenie i latanie więc zamiast siedzieć przed monitorem i podglądać co koledzy wyczyniają przewietrzyłem SE5 z w miare pozytywnym efektem-czemu w miarę? bo: napęd mimo tylko 900kv okazał się za szybki/mocny a skrzydła o zbytnim wyporze czego efektem jest silne zadzieranie a sam lot do wolnych nie należy. efekt od śmigła też był nie mały:) Lotki mimo obaw o ich napęd sprawdziły się nie najgorzej ale bywały momenty że działały jakby z opóżnieniem. PS było ciepło więc nie założyłem szalika pilotowi
robertus Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Eksperymentowałeś później ze śmiglem o mniejszej średnicy? Wiem po sobie, że po zmniejszeniu średnicy znacznie spadły siły skręcające od śmigła.
Rekomendowane odpowiedzi