Skocz do zawartości

Problem z gaźnikiem w silniku 56ccm


chrisk8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Pisze do was z problemem z ktorym nie moge sobie poradzić. Chodzi o to ze silnik nie wchodzi na wysokie obroty, a właściwie wchodzi na sekundę po czym obroty spadają i silnik gaśnie. Natomiast przy wolnym wchodzeniu silnik osiaga wysokie obroty na dłużej ale są bardzo nierówne i po pewnym czasie także silnik gaśnie. O silniku wiem tylko tyle ze ma pojemnosc 56ccm, smigło to dynathrust 22x8 a swieca to NGk bm6. Na gaźniku widnieje napis C3M. Wstawiam zdjecie, Moze to pomoze w identyfikacji i usunieciu problemu

 

Dołączona grafika

 

wieczorem wstawie wiecej zdjec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rzecz w tym, ze z podobnymi objawami spotkalem sie w "ciasno" spasowanym, nowiutkim i niedotartym silniku. Ale Twoj silnik jest dotarty, wiec to odpada.

 

A jaka jest praca silnika, zanim sie wylaczy? Jesli na srednich i wysokich obrotach nieustannie przerywa i sie dlawi, mieszanka moze byc za bogata. Natomiast jesli silnik pracuje rowno i nagle gasnie dopiero na najwyzszych obrotach, przyczyna moze byc przegrzewanie. Na temat wlasciwego ustawienia gaznika mozna sporo wynioskowac na podstawie barwy swiecy, najlepiej zaraz po locie, a nie po kilkuminutowej pracy silnika na wolnych obrotach. Dopiero jesli gaznik nie da sie uregulowac w "normalnych" zakresach regulacji (a wiec bez ekstremalnego wkrecania czy wykrecania iglic), szukalbym usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewazne jak ustawiam iglice to objawy sa takie sama tzn silnik dochodzi do 50% mocy a potem zwalnia i gaśnie. Wykreciłem iglice L i H i zauważyłem iglic H jest krzywa. Znajomy doświadczony modelarz powiedział ze to na 100% zepsuty gaźnik. Szukałem i znalazłem taki sam:

 

http://www.malyogrod.com/gaznik-pilarki-dolmar-ps7900-ps6400-p-831.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowałem czyści wszystko. rozbierałem i składałem. to samo robił doświadczony kolega i objawy dalej takie same. Każdy mówił ze to coś z gaźnikiem. Paliwo czepływa swobodnie z jedej dyszy i wypływa z drugiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli gaznik nie jest oryginalny, choc ma identyczna konstrukcje moze (nie musi, ale moze) byc przeznaczony do innego silnika, a przez to posiadac inne srednice otworkow i inne rozmiary iglic. W takim wypadku zakres jego regulacji moze zupelnie nie pasowac do Twojego silnika.

 

To tylko takie "gdybanie", bo mamy do dyspozycji zbyt wiele niewiadomych, wiec na odleglosc trudno o trafna diagnoze. Na gazniku powinno znajdowac sie jego oznaczenie, wiec trzebaby je porownac z danymi silnika, ktore byc moze daloby sie znalezc na stronie producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na korpusie silnika nie widnieje nazwa, czy oznaczenie? Zwykle producenci zamieszczaja na silniku przynajmniej nazwe.

 

Sam rozstaw srub mocujacych gaznik wiele nie powie, bo to jeden z najbardziej ustandaryzowanych rozmiarow. Predzej srednica gardzieli, ale nie w miejscu przepustnicy ssania, lecz w miejscu przepustnicy gazu.

 

Poza tym mozna jeszcze przymeczyc goscia, od ktorego otrzymales ten silnik. Przeciez to niemozliwe, by nie wiedzial, co kiedys kupowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.