chrisk8 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Witam kolegów. Pisze do was z problemem z ktorym nie moge sobie poradzić. Chodzi o to ze silnik nie wchodzi na wysokie obroty, a właściwie wchodzi na sekundę po czym obroty spadają i silnik gaśnie. Natomiast przy wolnym wchodzeniu silnik osiaga wysokie obroty na dłużej ale są bardzo nierówne i po pewnym czasie także silnik gaśnie. O silniku wiem tylko tyle ze ma pojemnosc 56ccm, smigło to dynathrust 22x8 a swieca to NGk bm6. Na gaźniku widnieje napis C3M. Wstawiam zdjecie, Moze to pomoze w identyfikacji i usunieciu problemu wieczorem wstawie wiecej zdjec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Czy silnik jest zupelnie nowy i niedotarty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Silnik z tego co wiem jest dotarty i ma wypracowane około 15litrow. dostałem go do modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Rzecz w tym, ze z podobnymi objawami spotkalem sie w "ciasno" spasowanym, nowiutkim i niedotartym silniku. Ale Twoj silnik jest dotarty, wiec to odpada. A jaka jest praca silnika, zanim sie wylaczy? Jesli na srednich i wysokich obrotach nieustannie przerywa i sie dlawi, mieszanka moze byc za bogata. Natomiast jesli silnik pracuje rowno i nagle gasnie dopiero na najwyzszych obrotach, przyczyna moze byc przegrzewanie. Na temat wlasciwego ustawienia gaznika mozna sporo wynioskowac na podstawie barwy swiecy, najlepiej zaraz po locie, a nie po kilkuminutowej pracy silnika na wolnych obrotach. Dopiero jesli gaznik nie da sie uregulowac w "normalnych" zakresach regulacji (a wiec bez ekstremalnego wkrecania czy wykrecania iglic), szukalbym usterek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Niewazne jak ustawiam iglice to objawy sa takie sama tzn silnik dochodzi do 50% mocy a potem zwalnia i gaśnie. Wykreciłem iglice L i H i zauważyłem iglic H jest krzywa. Znajomy doświadczony modelarz powiedział ze to na 100% zepsuty gaźnik. Szukałem i znalazłem taki sam: http://www.malyogrod.com/gaznik-pilarki-dolmar-ps7900-ps6400-p-831.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Spróbuj regulacji w/g tej instrukcji http://www.ef3m.pl/regulacja-i-docieranie-silnika-benzynowego-da-50-dle-55,46.html może coś pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 No tak, ale gazniki nie sa tanie. Zanim wydasz na nowy, moze warto byloby zlokalizowac usterke. Byc moze jest to jaki drobiazg, jak na przyklad przytkany otworek paliwa w gazniku (do wyczyszczenia znakomicie nadaje sie jedwabna nitka stomatologiczna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Probowałem czyści wszystko. rozbierałem i składałem. to samo robił doświadczony kolega i objawy dalej takie same. Każdy mówił ze to coś z gaźnikiem. Paliwo czepływa swobodnie z jedej dyszy i wypływa z drugiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Jesli przyslony nie wykazuja nadmiernych luzow i uszczelki gaznika oraz membrana sa w porzadku, to tam nie bardzo jest co sie psuc. Chyba, ze poprzedni wlasciciel silnika wymienil gaznik, zakladajac niewlasciwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 na zamieszczonym zdjeciu jest troszke inny gaźnik niz realnie przysilniku mam ja teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Jesli gaznik nie jest oryginalny, choc ma identyczna konstrukcje moze (nie musi, ale moze) byc przeznaczony do innego silnika, a przez to posiadac inne srednice otworkow i inne rozmiary iglic. W takim wypadku zakres jego regulacji moze zupelnie nie pasowac do Twojego silnika. To tylko takie "gdybanie", bo mamy do dyspozycji zbyt wiele niewiadomych, wiec na odleglosc trudno o trafna diagnoze. Na gazniku powinno znajdowac sie jego oznaczenie, wiec trzebaby je porownac z danymi silnika, ktore byc moze daloby sie znalezc na stronie producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Problem jest taki ze nie mam pojecia jakiej firmy jest to silnik edit: szukam szukam i szukam i niestety nie znalazlem takiego silnika Dzisiejsze zdjecia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Podaj rozstaw śrub mocujących gaźnik i średnicę przelotu od strony ssania ,może coś doradzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Jutro pójdę do pracowni to podam wszystkie wymiary(rozstaw śrub gaźnika jest identyczny jak w DLE 55 ale wlot ma wiekszą srednice o jakieś 3do5mm), dzis mnie juz niestety na jednostke nie wpuszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 A może to jest twój silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6479__52cc_Gas_engine_w_CD_Ignition_3_2kw_Overbore.html :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Widze ze silniki sa podobne do siebie ale sa takze roznice w konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 A na korpusie silnika nie widnieje nazwa, czy oznaczenie? Zwykle producenci zamieszczaja na silniku przynajmniej nazwe. Sam rozstaw srub mocujacych gaznik wiele nie powie, bo to jeden z najbardziej ustandaryzowanych rozmiarow. Predzej srednica gardzieli, ale nie w miejscu przepustnicy ssania, lecz w miejscu przepustnicy gazu. Poza tym mozna jeszcze przymeczyc goscia, od ktorego otrzymales ten silnik. Przeciez to niemozliwe, by nie wiedzial, co kiedys kupowal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 obejrze go jeszcze raz dokladnie. za godzine podam wymiary gardzieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Oto wymiary: od strony ssania 22mm a od strony gazu srednica wynosi 20mm. Niestety oznaczen na silniku brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Rozbierz ten gaźnik i zrób fotki każdej części może coś się wypatrzy,zastanawia mnie dekielek od strony membrany dlaczego ma dwa otwory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi