chrisk8 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Po zajeciach rozbiore go i zrobie zdjecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Może zanim rozbierzesz gaźnik zrób Tuning tak jak tu http://www.ef3m.pl/tuning-gaznika-da-50,51.html może to coś zmieni. A ten centralny otwór zalutuj być może ciśnienie powietrza zaśmigłowego jest tak duże ,że membrana nie działa tak jak powinna(jest ciągle dociśnięta). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Ale juz przestancie kombinowac niczym konie pod gore. Ten "tuning" mozna sobie spokojnie darowac, gdyz dotyczy on konkretnie silnika DA50 z wlasciwym dla niego gaznikiem i ma na celu jedynie eliminacje przelania podczas wykonywania kilku specyficznych figur w locie. Podobnie z lutowaniem otworu w dekielku membrany - przed przystapieniem do takich akcji trzeba sprawdzic (na przyklad zatkac otwor palcem), czy w ogole maja one jakikolwiek sens (ja jakos nie bardzo moge uwierzyc, by cisnienie za smiglem bylo wyzsze od cisnienia w skrzyni korbowej). Inaczej mowiac, co w danej sytuacji pomaga silnikowi "A" z gaznikiem "x" nie musi w innej sytuacji automatycznie stanowic lekarstwa na wszelkie "bole" silnika "B" wyposazonego w gaznik "y". W pierwszej kolejnosci nalezy ustalic, czy silnik posiada oryginalny gaznik, a wiec przede wszystkim zidentyfikowac silnik. Dopiero jak tutaj bedzie wszystko jasne, mozna sie zastanawiac, co dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Oto zdjęcia gaźnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Coś mi się wydaje że gaźnik jest adoptowany od jakieś pilarki, albo może i cały silnik jest od jakieś pilarki.????? A otwór na dekielku membrany nie jest oryginalny.Zalutuj ten otwór i wtedy sprubój regulacji a ten z boku zostaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Silnik wyglrubada na fabrycznie modelarski,spróbuje jeszcze tego co radzicie i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Coś mi się wydaje że gaźnik jest adoptowany od jakieś pilarki, albo może i cały silnik jest od jakieś pilarki.Juz od dluzszego czasu odnosze podobne wrazenie. spróbuje jeszcze tego co radzicie i zobaczymy.Przepraszam, ale ja stanowczo odradzam. Nie kombinuj z lutowaniem, bo jeszcze niepotrzebnie gaznik sknocisz, a prawdopodobnie i tak nic nie pomoze. Dlaczego nie pomeczysz poprzedniego wlasciciela? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Niestety cały czas twierdzi ze nie pamieta gdzie kupił silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 mr.jaro zalutować to jest 5 min a po drugie w tym dekielku jest potrzebny tylko jeden otworek także ten centralny można zalutować,na pewno nie zaszkodzi. (zalutowanie tego otworu nie zepsuje gaźnika to jest tylko pokrywka dociskowa i osłona membrany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Niestety cały czas twierdzi ze nie pamieta gdzie kupił silnik. Pewnie dużo takich silników kupuje to i może zapomnieć :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Niestety cały czas twierdzi ze nie pamieta gdzie kupił silnik.E tam, taki silnik to nie rekawiczki. Predzej uwierzylbym, ze facet zmontowal go z przypadkowo zdobytych komponentow i pojecia nie ma o ich pochodzeniu. A w takiej sytuacji moga one do siebie pasowac, albo i nie. Jesli dobrze Ciebie zrozumialem, otrzymales ten silnik juz w stanie uniemozliwiajacym prawidlowa regulacje. Wowczas bym sie wiele nie zastanawial i oddal go z powrotem. zalutować to jest 5 minAle z jakiej przyczyny zalutowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Silnik dostałem do modelu.Chcialbym nim polatac troche zanim zmienie na dle 55 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 To miales pecha. Nie wiadomo, jaki silnik i jaki gaznik, wiec trudno cokolwiek doradzac. Kupowanie nowego gaznika lub przerabianie posiadanego "w ciemno" nie wydaje sie byc zbyt rozsadnym rozwiazaniem. Nie pozostaje nic innego, jak szukac kogos, kto posiada silnik o podobnej pojemnosci i zechce wypozyczyc Tobie jego gaznik do przetestowania. Wowczas latwiej dobrac cos pasujacego i na jego wzor kupic nowy gaznik. A jesli srednica gardzieli bedzie w miare pasowala, byc moze nawet na zasadzie porownania daloby sie uzdatnic posiadany gaznik, na przyklad poprzez wymiane iglic czy rozwiercenie dysz paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Skoro gaśnie po otwarciu przepustnicy to prawdopodobnie za małe podciśnienie w nim jest i nie dostaje paliwa. Załóż jakiś filtr, albo zrób przysłonę wlotu powietrza z kawałka blachy z otworem 10mm i zobacz czy się wkręca na obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Taka kryza zwiekszy predkosc oraz opory przeplywu na wejsciu do gaznika, czyli jeszcze przed wlasciwa gardziela, a wiec nie tam, gdzie znajduja sie dysze paliwa wysokich obrotow. Eksperyment ciekawy i nic nie kosztuje, wiec warto sprobowac, jednak trudno przewidziec, czy odniesie oczekiwany efekt wzbogacenia mieszanki w pozadanym zakresie obrotow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisk8 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Jak wroce do Deblina to sie po bawie z tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Ale z jakiej przyczyny zalutowac? ponieważ ten otwór jest tam nie potrzebny,ktoś go wywiercił bez wyraźnej potrzeby kosztuje 5 min pracy ale ty mr.jaro boisz się spróbować, jeżeli nie zda egzaminu to se odlutuje i dowierci jeszcze ze dwie dziury (to tak samo jak dętka rowerowa potrzebuje tylko jedną, prościej się nie da) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Nic nie lutuj, te otworki są fabryczne. Podejrzewam że jak otworzy się przepustnicę to spada podciśnienie i membrana nie ma siły otworzyć dopływu paliwa, dlatego silnik gaśnie. Dołożenie przegrody z małym otworem lub założenie filtra powietrza zwiększy podciśnienie przy wyższych obrotach. Można np. kawałkiem jakiegoś materiału przysłonić połowę otworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 PROTON, obejrzyj dokładnie ten gaźnik, niema potrzeby zasłaniania wlotu gaźnika, on taką przesłonę posiada oryginalnie, jest to ssanie - druga przepustnica tyle że z dziurką. Takie gaźniki są w pilarkach Stihl edit i jeszcze jedno w jaki sposób ten gaźnik pompuje paliwo, nie widzę tam kanału do komory korbowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 i jeszcze jedno w jaki sposób ten gaźnik pompuje paliwo, nie widzę tam kanału do komory korbowejNie wykluczone, ze moze miec wewnatrz kanalik prowadzacy do komory korbowej. Takie rozwiazanie maja na przyklad gazniki w DLE-30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi