Skocz do zawartości

Problem z gaźnikiem w silniku 56ccm


chrisk8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale juz przestancie kombinowac niczym konie pod gore. Ten "tuning" mozna sobie spokojnie darowac, gdyz dotyczy on konkretnie silnika DA50 z wlasciwym dla niego gaznikiem i ma na celu jedynie eliminacje przelania podczas wykonywania kilku specyficznych figur w locie. Podobnie z lutowaniem otworu w dekielku membrany - przed przystapieniem do takich akcji trzeba sprawdzic (na przyklad zatkac otwor palcem), czy w ogole maja one jakikolwiek sens (ja jakos nie bardzo moge uwierzyc, by cisnienie za smiglem bylo wyzsze od cisnienia w skrzyni korbowej). Inaczej mowiac, co w danej sytuacji pomaga silnikowi "A" z gaznikiem "x" nie musi w innej sytuacji automatycznie stanowic lekarstwa na wszelkie "bole" silnika "B" wyposazonego w gaznik "y".

 

W pierwszej kolejnosci nalezy ustalic, czy silnik posiada oryginalny gaznik, a wiec przede wszystkim zidentyfikowac silnik. Dopiero jak tutaj bedzie wszystko jasne, mozna sie zastanawiac, co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że gaźnik jest adoptowany od jakieś pilarki, albo może i cały silnik jest od jakieś pilarki.????? A otwór na dekielku membrany nie jest oryginalny.Zalutuj ten otwór i wtedy sprubój regulacji a ten z boku zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że gaźnik jest adoptowany od jakieś pilarki, albo może i cały silnik jest od jakieś pilarki.

Juz od dluzszego czasu odnosze podobne wrazenie.

 

spróbuje jeszcze tego co radzicie i zobaczymy.

Przepraszam, ale ja stanowczo odradzam. Nie kombinuj z lutowaniem, bo jeszcze niepotrzebnie gaznik sknocisz, a prawdopodobnie i tak nic nie pomoze. Dlaczego nie pomeczysz poprzedniego wlasciciela?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mr.jaro zalutować to jest 5 min a po drugie w tym dekielku jest potrzebny tylko jeden otworek także ten centralny można zalutować,na pewno nie zaszkodzi.

(zalutowanie tego otworu nie zepsuje gaźnika to jest tylko pokrywka dociskowa i osłona membrany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety cały czas twierdzi ze nie pamieta gdzie kupił silnik.

E tam, taki silnik to nie rekawiczki. Predzej uwierzylbym, ze facet zmontowal go z przypadkowo zdobytych komponentow i pojecia nie ma o ich pochodzeniu. A w takiej sytuacji moga one do siebie pasowac, albo i nie. Jesli dobrze Ciebie zrozumialem, otrzymales ten silnik juz w stanie uniemozliwiajacym prawidlowa regulacje. Wowczas bym sie wiele nie zastanawial i oddal go z powrotem.

 

zalutować to jest 5 min

Ale z jakiej przyczyny zalutowac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miales pecha. Nie wiadomo, jaki silnik i jaki gaznik, wiec trudno cokolwiek doradzac. Kupowanie nowego gaznika lub przerabianie posiadanego "w ciemno" nie wydaje sie byc zbyt rozsadnym rozwiazaniem. Nie pozostaje nic innego, jak szukac kogos, kto posiada silnik o podobnej pojemnosci i zechce wypozyczyc Tobie jego gaznik do przetestowania. Wowczas latwiej dobrac cos pasujacego i na jego wzor kupic nowy gaznik. A jesli srednica gardzieli bedzie w miare pasowala, byc moze nawet na zasadzie porownania daloby sie uzdatnic posiadany gaznik, na przyklad poprzez wymiane iglic czy rozwiercenie dysz paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro gaśnie po otwarciu przepustnicy to prawdopodobnie za małe podciśnienie w nim jest i nie dostaje paliwa.

 

Załóż jakiś filtr, albo zrób przysłonę wlotu powietrza z kawałka blachy z otworem 10mm i zobacz czy się wkręca na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka kryza zwiekszy predkosc oraz opory przeplywu na wejsciu do gaznika, czyli jeszcze przed wlasciwa gardziela, a wiec nie tam, gdzie znajduja sie dysze paliwa wysokich obrotow. Eksperyment ciekawy i nic nie kosztuje, wiec warto sprobowac, jednak trudno przewidziec, czy odniesie oczekiwany efekt wzbogacenia mieszanki w pozadanym zakresie obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z jakiej przyczyny zalutowac?

ponieważ ten otwór jest tam nie potrzebny,ktoś go wywiercił bez wyraźnej potrzeby kosztuje 5 min pracy ale ty mr.jaro boisz się spróbować, jeżeli nie zda egzaminu to se odlutuje i dowierci jeszcze ze dwie dziury (to tak samo jak dętka rowerowa potrzebuje tylko jedną, prościej się nie da)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie lutuj, te otworki są fabryczne.

 

Podejrzewam że jak otworzy się przepustnicę to spada podciśnienie i membrana nie ma siły otworzyć dopływu paliwa, dlatego silnik gaśnie. Dołożenie przegrody z małym otworem lub założenie filtra powietrza zwiększy podciśnienie przy wyższych obrotach. Można np. kawałkiem jakiegoś materiału przysłonić połowę otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROTON, obejrzyj dokładnie ten gaźnik, niema potrzeby zasłaniania wlotu gaźnika, on taką przesłonę posiada oryginalnie, jest to ssanie - druga przepustnica tyle że z dziurką. Takie gaźniki są w pilarkach Stihl

 

edit

 

i jeszcze jedno w jaki sposób ten gaźnik pompuje paliwo, nie widzę tam kanału do komory korbowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.