hubert_tata Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Odkupiłem od kolegi z forum model F-16. Pochodzi z hobbyking: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15523__70mm_EDF_Fighter_Jet_Fibreglass_620mm_ARF_.html ale prawdopodobnie jest to produkcja Proedf : http://www.proedf.com/index.php?p=6&id=10&new=&cat2=27&cat1=11&cat0=9&lang=en Będę tu opisywał postępy z moich dokonań, notował swoje uwagi, ale bardzo liczę na pomoc użytkowników tego modelu. Edf to drogie zabawki, więc każda wskazówka jest mile widziana.
waldi1973 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 No tak.. Kąśliwe maleństwo.. :wink: Dobrze myślę..? To ma być coś takiego..? No i brzmienie ladne..
hubert_tata Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2011 Model ma mieć rozpiętość 620mm i wzrost 985mm, a waży zupełnie goły w częściach lekko ponad 700g: Skrzydła i usterzenie 195g Kabinka, dysza, pokrywa i galanteria 91g Kadłub 419g Planowane wyposażenie: - serwa 4x HK929MG - akumulator 4S2650 Zippy - regulator Mystery 60A - silnik CS480-3700 (pierwszy raz w moich edf będę próbował outrunner) - turbinka 70mm Proedf (pierwszy raz turbinka pchająca - silnik z przodu) Edit: Położenie SC (gdzieś z sieci dla wersji HET) Wychodzi mi do lotu około 1350g. Jakoś tak trzymając go w ręku, to bez katapulty chyba nie poleci :evil:
hubert_tata Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 Jako, że to ARF, więc szybko poszło sklejanie. Było trochę kombinacji ze sterami wysokosci, ale zamocowane są na łożysku i duralowej tulejce każdy. Zostało jeszcze zamontowanie serw.
waldi1973 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 No.. ładniutki Napisz coś więcej o napędzie.. - A jakie jest Twoje zdanie na temat tego? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20142__Mercury_Alloy_64mm_4700KV_EDF_Unit_2s_4s_.html
hubert_tata Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 O napędzie nic konkretnego nie mogę napisać, bo go jeszcze nie mam. Tzn mam samą zestawową turbinkę. Dziwna, bo 3 łopatowa i do tego silnik ma być z przodu - sprawdzałem wyważenie modelu i powinno się udać. Za to o tunelu mogę napisać, że jest czyściutki od wlotu do wylotu. Jedynie na wlocie mogłyby być grubsze ścianki (warga wlotowa), ale i tak jest ok. Wlot, widać silnik, ale to nie jest ten docelowy. Wylot (tu będzie wirnik), inny kolor to zwykła taśma klejąca służąca do sklecenia tunelu. - A jakie jest Twoje zdanie na temat tego? http://www.hobbyking.com/...nit_2s_4s_.html Śledziłem wątek na rcgroups i mam wrażenie, że nic rewelacyjnego nie wyszło.Podobnie mam mieszane uczucia o Landerowej metalowej turbince - trafiła mi się totalnie niewyważona - z 1mm bicia (a kupuje się toto jako gotowe z silnikiem). Tak więc te eksperymenty różnie się kończą. Tylko żebym po skompletowaniu tego napędu z zamówionym silnikiem nie musiał kupować sprawdzonego Minifana
f-150 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Dziwna, bo 3 łopatowa i do tego silnik ma być z przoduTo jest high speed.Mam takie dwie ale jeszcze nie testowałem.
hubert_tata Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2011 To jest high speed.Mam takie dwie ale jeszcze nie testowałem. Ja już jestem po. Wyważyłem wirnik sporą kroplą żywicy. Dotarł zakupiony silnik 3700kv i odpaliłem. Pierwsze wrażenie - OKROPNIE głośna, ale nic nie drży w całym zakresie obrotów :jupi: Słabe akumulatorki pozwoliły zmierzyć moc 500W i nic nie dyga, silnik zimny. Ładuję akumulatory i mam wrażenie, że chyba ogłuchłem :shock: Po co tyle mocy tracić na wytwarzanie hałasu ? Edit, pomiary w modelu: 4S 2650mAh =>57A; 800W pobierane; ciąg 900g (i kompletny tunel- założona dysza wylotowa fi 58mm z zestawu modelu) Po usunięciu końcówki (tej czarnej dyszy fi 58mm) ciąg zmalał do 700g, mimo, że fi wylotowe było 68mm, a i tunel sporo krótszy. Edit: Dane ze strony sprzedawcy silnika: Wemotec Mini Fan 480 (5 Blade) + CS480-3700-32EDF Motor + 14.8v Static Thrust: 1450g 62A Edit: Gotowy model waży 1400g => trzeba jednak kombinować, gdzie ma być wklejony hak do bungee :?
f-150 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Hubert,w tej turbinie nie będzie dużego ciągu,ale prędkość przepływu.
hubert_tata Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2011 Hubert,w tej turbinie nie będzie dużego ciągu,ale prędkość przepływu.Tak, zdaję sobie sprawę, w końcu na coś oprócz hałasu trzeba zamienić pobieraną moc.Niestety model wydaje się relatywnie ciężki, więc start (przynajmniej pierwsze próby) będę robił z katapulty.
f-150 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Na pewno przy tych rozmiarach jest bardzo ciężki.Jedyne wyjście aby poprawnie latał ,to musi ostro zasuwać.
hubert_tata Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2011 Skonfigurowałem stery. Nie bardzo wiem, jak to ustawić, ale znalazłem wychylenia dla wersji HET (wersja prawie identyczna, tylko bez lotek). Tam sugerują tailerony: +/- 11mm i 50% expo jako wysokość oraz +/- 11mm i 20% expo jako lotki. Jako, że ja mam prawdziwe lotki, zrobiłem wysokość +/- 12mm i 50% expo, ale wysokość jako lotki (jak to się nazywa ???) domixowałem do lotek z 50% skutecznością, czyli +/-6mm. Lotki +/- 6mm i 35% expo (lotki są master, więc to samo expo obowiązuje dla taileronów jako lotek). Hak wklejony, trochę szare niebo, ale kto wie...
hubert_tata Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2011 Wyciąłem jeszcze dodatkowe otwory chłodzące regulator w grzbiecie kadłuba i stateczniku pionowym - wylot. Wlot gdzieś w nieszczelnościach kabinki. Tuż przed: Tuż po: Cały "oblot" + dopalanie regulatora: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=2MRl3beOKOY No i po bólu => start bardzo udany, nie ma co :devil:
hubert_tata Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2011 No i w pi*du i wylądował ;D I cały m i s t e r n y plan też w p... :jupi:
sławek Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 "a taki miał być ładny- hamerykański" Stawiam na efekt -są nagrody? (pewnie spalony regler )
hubert_tata Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2011 Nadal nie wiem, co się stało :shock: Po dodaniu gazu model po prostu nie pociągnął, może trzeba było jeszcze sekundę poczekać ? W każdym razie, już wiem, że katapulta jest ok. Poobijany, ale pierwsze koty za płoty. Jak dojdzie do następnej próby, będę wiedział cokolwiek o bezwłądności tego modelu i gaz na max dam o wiele wcześniej, a walka będzie do końca :evil:
pietka Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Hubert, mam F-16 z Hype. Trochę większy i z piany, właśnie go kończę. Może bysmy go ulotnili z Twoją katapultą? Miałem czekać do wiosny ale może coś polatac po Nowym Roku w Świdniku? Pozdrawiam Piotr
hubert_tata Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2011 Kończ model i go strzelimy; katapulta będzie odpowiednia, była robiona do większego modelu (F4D) i dała radę. Jedynie sprężystość gumy sporo spada na mrozie, ale chyba też wielkich mrozów nie zapowiadają. Do końca roku mam wolne, później zostają tylko weekendy.
Rekomendowane odpowiedzi