Piotrek9932 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Witam. Jestem na etapie budowy kadłuba do motoszybowca Guppy 2. Które z rozwiązań będzie lepsze i dlaczego (zależy mi na wytrzymałości, bo w Guppym 1 belka ogonowa to był słaby punkt): a) Rozwiązanie tak jak jest w planach, czyli : rurka laminatowa w belce ogonowej i w około niej balsa. Zamiast rurki, płaskowniki laminatowe wklejone między warstwy balsy. Płaskowniki z kadłuba szybowca Radian Pro, wymiary 1mmx10mm ? Pozdrawiam, Piotrek.
GiulioN Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Według mnie, lepsza będzie rurka zaślepiona kółkami z balsy na końcach, gdyż taka rura jest najbardziej odporna na skręcanie, co idzie za zwiększoną sztywnością ogona. Oczywiście w kółkach mogą być otwory na bowdeny
psiwak Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Według mnie, lepsza będzie rurka zaślepiona kółkami z balsy na końcach, gdyż taka rura jest najbardziej odporna na skręcanie, .....Ciekawa teoria, te "kolka" tak wzmocnia skretnie ze kat obrotu bedzie taki sam jak bez nich.co idzie za zwiększoną sztywnością ogona. Oczywiście w kółkach mogą być otwory na bowdenyOgon nie jest tylko skrecany, przede wszytskim jest zginany. Wracajac do watku, wszytko zalezy od wymiarow/proporcji
GiulioN Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Może masz rację, ale z tego co wiem, to rura zamknięta ma największą odporność na skręcanie. Jeśli się mylę, i wprowadzam w błąd, to przepraszam
krzysiek.riese Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Giulio a po czym to wnioskujesz? kto ci takie pierdoły naopowiadal? zamkniecie rurki nic nie da poza zbędną wagą. nie za bardzo widzę sens takiego rozwiązania.
Rekomendowane odpowiedzi