Skocz do zawartości

Wzmocnienie kadłuba szybowca.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem na etapie budowy kadłuba do motoszybowca Guppy 2.

Które z rozwiązań będzie lepsze i dlaczego (zależy mi na wytrzymałości, bo w Guppym 1 belka ogonowa to był słaby punkt):

a) Rozwiązanie tak jak jest w planach, czyli : rurka laminatowa w belce ogonowej i w około niej balsa.

:lol: Zamiast rurki, płaskowniki laminatowe wklejone między warstwy balsy. Płaskowniki z kadłuba szybowca Radian Pro, wymiary 1mmx10mm ?

Pozdrawiam, Piotrek.

Opublikowano

Według mnie, lepsza będzie rurka zaślepiona kółkami z balsy na końcach, gdyż taka rura jest najbardziej odporna na skręcanie, co idzie za zwiększoną sztywnością ogona. Oczywiście w kółkach mogą być otwory na bowdeny

Opublikowano

Według mnie, lepsza będzie rurka zaślepiona kółkami z balsy na końcach, gdyż taka rura jest najbardziej odporna na skręcanie, .....

Ciekawa teoria, te "kolka" tak wzmocnia skretnie ze kat obrotu bedzie taki sam jak bez nich.

co idzie za zwiększoną sztywnością ogona. Oczywiście w kółkach mogą być otwory na bowdeny

Ogon nie jest tylko skrecany, przede wszytskim jest zginany.

 

Wracajac do watku, wszytko zalezy od wymiarow/proporcji

Opublikowano

Może masz rację, ale z tego co wiem, to rura zamknięta ma największą odporność na skręcanie. Jeśli się mylę, i wprowadzam w błąd, to przepraszam

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.