Skocz do zawartości

Funjet Ultra


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Model cały, ale muszę jeszcze pokombinować z ŚC, chyba był za bardzo z przodu (wpadłem na to, jak wróciłem do modelarni), mimo, iż był ustawiony tak, jak zaleca producent. Na dzisiaj tyle, jutro idę go ubijać ponownie

GiulioN środek ciężkości musi być na tych wypustkach, ponieważ jest to wyważenie do szybkiego latania, poza tym wszystko robiłeś dobrze, ale zmień śmigło na to z większym skokiem, na tym śmigle nie uda ci się wystartować. Przed wyrzuceniem modelu poczekaj 4 sekundy aż silnik nabierze obrotów, po wyrzuceniu, jak model nabiera prędkości w tedy powoli odpuszczasz wysokość, start i lądowanie zawsze wykonuję na dużym wychyleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecisz na tym śmigle. Wyrzut z rozbiegu. Wychylenia powinny być duże ale nie zaraz po wyrzucie. On potrzebuje 50km/h do lotu. Leciutko w góre, Niwiem jak przy Twoim silniku ale ja mam 4800 i na 3s nie można było dać 100%gazu przy starcie bo nie było ciągu. 80-90% bo inaczej nie miał powietrza i tylko bezsensownie się kręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej czekam na śmigła :evil: Zrobiłem jedne zakupy, tydzień później zrobiłem drugie i firma wymyśliła sobie, że poczeka z wysyłką i wyśle wszystko jedną paczką. I czekam drugi tydzień na pierwszą paczkę. W piątek przyszło powiadomienie z poczty, że paczka do odbioru, ale jak poszedłem na pocztę, powiedzieli poniedziałek. Jak się okaże, że to jednak nie paczka z Nastika, to się zdenerwuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblatany... prawie. Kilka rzutów jak Wojtek napisał ze śmigłem 4.75x4.75, z którym to ciąg obniżył się (o ponad połowę, nie chciał podciągnąć modelu pionowo do góry przy próbach), obroty i prąd również, nie wiadomo czemu, na tym "kwadratowym" śmigle silnik "ciągnie" podawane przez producenta 47A, a ze śmigłem 4.6x3 było 72A. Model kilka razy wrył się w śnieg, mimo, iż prędkość startu (nie samego wyrzutu) była stosunkowo duża, wyrzuty odbyły się z z rozbiegu. 2, może 3 razy model się wzniósł na około 5m bez użycia SW i zwalił na prawe skrzydło, a potem pod kątem 45 stopni uderzył w ziemię, robiąc dziurę na mniej-więcej 30cm w ziemi. Raz model wjechał całkowicie pod śnieg i wiedziałem gdzie jest tylko po wystających nad śnieg statecznikach pionowych. Całe szczęście, że kabinkę zrobiłem szczelną. :roll: Kolejny (dziesiąty) rzut był prawie udany, model wzniósł się lekko, a następnie, jakby harrierem opadł na drogę, wzdłuż której starałem się startować, gdyż tak miałem wiatr (bardzo lekki). Droga, po której biegałem przy wyrzutach modelu, była lekko zamarznięta, co się przyczyniło do złamania śmigła przy tym lądowaniu. Przy sobie miałem tylko 4.6x3, gdyż drugie 4.75x4.75 zostało w domu. Ciąg powrócił do normy, obroty również i zdecydowałem się na kolejny start. Silnik jak zawsze rozkręcony do maksimum, bieg wyrzut i... udało się :jupi: , model rozpędza się i leci 1,5m nad ziemią, jakieś 50m ode mnie, gdy leciał w miarę szybko, lekko podciągam ster wysokości (oczywiście DualRate ustawione już na małe wychylenia), lewe skrzydło zahacza o kilka gałązek, oczywiście prawie wszystkie gałązki na polu klapnęły na ziemię pod wpływem śniegu, a te akurat musiały być wyprostowane. Zwalenie się na lewe skrzydło i uderzenie w ziemię :cry: Kolejna próba odbędzie się w niedzielę, spróbuję jeszcze wyregulować skłon silnika, gdyż był na zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłon jest podany w instrukcji i regulowany na skali na mocowaniu silnika.

Problem z Ultra jest taki,że sam z siebie jest ciężki a ty jeszcze dodałeś mu ciężki akumulator i dla tego masz problemy z wyrzutem.Sprawdź na śmigle 5.5X4.5.lub 6x3.

Masz za wolny silnik do 4.75.Nie sugeruj się danymi producenta co do prądu i tak musisz je przekroczyć aby polecieć Funjetem.Nasz wyposażony poprzednio w silnik z 450 pobierał 96A dla silnika który nominalnie nie powinien przekraczać 32A.Ale w naszym przypadku latanie polega na krótkich pikach (tak jak "fajką") na wznoszeniu ,a potem wychładzanie w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, poeksperymentuję z tymi śmigłami, może to coś da. W niedzielę podejmę się kolejnych prób i dam znać jak wyszły. Muszę również pomyśleć nad większym regulatorem, gdyż ten, który mam, to "tylko" 80A. Prądy oczywiście przekraczam w przypadku tego silnika i akurat w tym przypadku martwię się tylko o ten nieszczęsny regulator, gdyż podczas pierwszego uruchomienia silnika, jak zmierzyłem prąd ze śmigłem 4.6x3 to przez 6-7 sekund wynosił 102A. Teraz maksymalny pobór wynosi niecałe 89A, po kilku sekundach automatycznie obniża się do 78A. Chyba działa jakieś zabezpieczenie w regulatorze przed przeciążeniem go. Napisałeś, że ten silnik jest za wolny do śmigła 4.75, a poprzedni właściciel właśnie na takim latał, nie wiem jak to z nim było, gdyż we Włoszech właściciel się nie znalazł, ale jeśli masz rację, to być może dlatego model wleciał do rzeki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpieczenie na pewno jest, nawet w takim tanim regulatorze. Co do akumulatora to tani, słabej jakości i faktycznie może nie dawać tych 30C, ale na razie ani nie napuchł, ani nie stracił pojemności, napięcie na każdej celi również jest okej.

Tutaj jest identycznie tak jak mój wtorkowy start

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik dokonał żywota, no ale trudno się spodziewać dużo po czymś wyłowionym z wody. Na razie Funjet poczeka w modelarni, aż będę miał kasę na sprzęt, tak do miesiąca powinienem się uporać z finansami. Co myślicie o tym http://www.nastik.pl/emax-b28368-p-4000.html silniku? Obroty ma duże, jest pod pakiet czterocelowy, niska cena, a jak jakość? Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym silnikiem? Ewentualnie jakieś inne propozycje (oprócz Turnigy czy innego HK)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.