tomekmagda3 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Ma do was pytanko Czy oznaczenie na silniku asp -61 ( na cylindrze) oznacza jego pojemność ,jestem laikiem w silnikach spalinowych nabyłem silnik od kolegi ma podobno wypalone ok.500 ml paliwa według zapewnień kolegi jest to asp 46 aczkolwiek zastanawia mnie dlaczego ma oznaczenia 61. I drugie pytanie podczas obracania śmigłem tłok dochodzi do najwyższego położenia i czuć wyrazny opór jakby tarł metal o metal,po rozebraniu silnika na tuleji cylindra niewidać żadnych niepokojących rys na tłoku jest tak samo ,na sucho tłok prawie normalnie chodzi w tuleji jednak po skręceniu silnika i próbie zasania paliwa tłok blokuje się w górnej pozycji i bardzo ciężko go obrócić - pytanie czy jest uszkodzony tłok z tuleją i czy zakupić nowy komplet tuleja + tłok Tomek Uploaded with ImageShack.us
marcin133 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Ma do was pytanko Czy oznaczenie na silniku asp -61 ( na cylindrze) oznacza jego pojemność Tak, to pojemność czyli 0,61 cala sześciennego (ok 10cm3) I drugie pytanie podczas obracania śmigłem tłok dochodzi do najwyższego położenia i czuć wyrazny opór jakby tarł metal o metal,po rozebraniu silnika na tuleji cylindra niewidać żadnych niepokojących rys na tłoku jest tak samo ,na sucho tłok prawie normalnie chodzi w tuleji jednak po skręceniu silnika i próbie zasania paliwa tłok blokuje się w górnej pozycji i bardzo ciężko go obrócić - pytanie czy jest uszkodzony tłok z tuleją i czy zakupić nowy komplet tuleja + tłok To normalne dla nowych silników z tego względu iż tuleja cylindra jest stożkowa (przy tej technologii w jakiej wykonany jest ASP). Należy tylko zwrócić uwagę aby silnik nie był całkowicie zalany paliwem i ono nie stanowiło problemu z obrotem wału.
Kwazio Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 ... To normalne dla nowych silników z tego względu iż tuleja cylindra jest stożkowa (przy tej technologii w jakiej wykonany jest ASP). Należy tylko zwrócić uwagę aby silnik nie był całkowicie zalany paliwem i ono nie stanowiło problemu z obrotem wału.Wszystko prawda pod warunkiem, że tłok na pewno nie dosięga głowicy!
tomekmagda3 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2011 Nie -tłok niedochodzi do głowicy ale przy próbie odpalenia silnik się zatrzynuje w górnej pozycji tłoka ,rozrusznik niechce go obrócić ,pytanie jak go odpalić
Kwazio Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 To by wskazywało, że go zalewasz, że nad tłokiem jest dużo paliwa w postaci płynu, więc nie chce się sprężyć. W dwusuwach lubi się tak dziać zwłaszcza wtedy, gdy silnik jest w pozycji głowicą do dołu. Nie należy się z nim wtedy zbytnio siłować, bo to grozi urwaniem korby wału lub zgięciem korbowodu. W takich przypadkach warto pokręcić trochę przy poluzowanej świecy. Sprawdź też, czy zbiornik paliwa nie jest przypadkiem za wysoko.
tomekmagda3 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2011 Silnik w modelu jest ustawiony głowicą w dół ale nie na godzinę 6 lecz na godzinę 8 tłumikiem do dołu niewiem czy będzie pracował prawidłowo,i jeszcze jedno pytanko podczas jak rozbierałem silnik uszkodziła się uszczelka tłumika czy złożyć na sam silikon czy potrzebna będzie nowa uszczelka
Kwazio Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Będzie pracował cacy, jednak wszystko wskazuje na to, że przy rozruchu jest zalewany... Uszczelkę w ogóle wyrzuć i składaj na sucho. A odrobina silikonu to już ideał.
Przemo_w1 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Ja ze swoim nowiutkim ASP 52 też długo walczyłem zanim odpalił. W sumie szybko zaskoczył dopiero jak zdjąłem tłumik. Wtedy łatwiej też kontrolować czy się nie zalał.
tomekmagda3 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2011 Dziękuje za informacje dam znać czy się udało
tomekmagda3 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 Po wielu bojach z tym silniczkiem udało się- dziś odpalił pierwszy raz i jest cacy - Dziękuje za pomoc
tomekmagda3 Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Opublikowano 10 Lutego 2012 Jakie będzie odpowiednie śmigło na docieranie i po dotarciu do mojego ASP 61 , chciałem założyć drewniane.
Marcin K. Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 W sumie szybko zaskoczył dopiero jak zdjąłem tłumik. Ciekawe jak wtedy zasysał ci paliwo. Dotrzyj go dobrze- tu masz instrukcje od OS'a http://www.alehar.aplus.pl/porady_silnik_OS_Max.html Mam ten silnik ale 4t. pięknie chodzi. Twojemu starczy paliwo z 5%nitro, ok 16% oleju. Śmigła dla tego silnika to od 11x4 do 13x6. Czy założysz śmigło nylon czy drewniane to praktycznie będzie bardziej efekt wizualny niż praktyczny. Ja nie wyczułem różnicy miedzy APC a tych samych rozmiarów drewnianym Master Airscrew A no i jeszcze. Tłumik przykręć przez silikon czy nawet zrób podkładkę z tektury. W moim asp .46 oryginalna sie wytopiła po zetknięciu z paliwem z 10%nitro. Obecnie mam z tektury i jest idealnie. Jak ci się tłumik obluzuje to możesz nie dostawać ciśnienia do zbiornika które będzie pchało paliwo do gaźnika. A wtedy do katastrofy niedaleko.
Kwazio Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 ... Ja nie wyczułem różnicy miedzy APC a tych samych rozmiarów drewnianym Master Airscrew ...Wyjątkiem jest Graupner, są agresywniejsze tak o z grubsza 1 cal na skoku.
Marcin K. Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 Chodzi mi o te same rozmiary tj średnice oraz skok. Chyba nie ma tak bardzo znaczącej różnicy w śmigłach różnych firm o tych samych rozmiarach?
Kwazio Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 Jest jest. Z moich obserwacji wynika, że MA są najpasywniejsze, a Graupner najagresywniejsze. APC tak z grubsza pośrodku. Mówię rzecz jasna tylko o nylonowych, drewniane za bardzo się jak dla mnie gną i łamią.
tomekmagda3 Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Opublikowano 10 Lutego 2012 Dziękuje za info,założe 12x6,odnośnie tłumika mam złożone na silikon,paliwo mam 10% nitro
Rekomendowane odpowiedzi