Skocz do zawartości

Pytanie o silnik ASP - 46 czy 61


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ma do was pytanko Czy oznaczenie na silniku asp -61 ( na cylindrze) oznacza jego pojemność ,jestem laikiem w silnikach spalinowych nabyłem silnik od kolegi ma podobno wypalone ok.500 ml paliwa według zapewnień kolegi jest to asp 46 aczkolwiek zastanawia mnie dlaczego ma oznaczenia 61. I drugie pytanie podczas obracania śmigłem tłok dochodzi do najwyższego położenia i czuć wyrazny opór jakby tarł metal o metal,po rozebraniu silnika na tuleji cylindra niewidać żadnych niepokojących rys na tłoku jest tak samo ,na sucho tłok prawie normalnie chodzi w tuleji jednak po skręceniu silnika i próbie zasania paliwa tłok blokuje się w górnej pozycji i bardzo ciężko go obrócić - pytanie czy jest uszkodzony tłok z tuleją i czy zakupić nowy komplet tuleja + tłok

 

 

Tomek

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Ma do was pytanko Czy oznaczenie na silniku asp -61 ( na cylindrze) oznacza jego pojemność

Tak, to pojemność czyli 0,61 cala sześciennego (ok 10cm3)

 

I drugie pytanie podczas obracania śmigłem tłok dochodzi do najwyższego położenia i czuć wyrazny opór jakby tarł metal o metal,po rozebraniu silnika na tuleji cylindra niewidać żadnych niepokojących rys na tłoku jest tak samo ,na sucho tłok prawie normalnie chodzi w tuleji jednak po skręceniu silnika i próbie zasania paliwa tłok blokuje się w górnej pozycji i bardzo ciężko go obrócić - pytanie czy jest uszkodzony tłok z tuleją i czy zakupić nowy komplet tuleja + tłok

To normalne dla nowych silników z tego względu iż tuleja cylindra jest stożkowa (przy tej technologii w jakiej wykonany jest ASP). Należy tylko zwrócić uwagę aby silnik nie był całkowicie zalany paliwem i ono nie stanowiło problemu z obrotem wału.

Opublikowano

... To normalne dla nowych silników z tego względu iż tuleja cylindra jest stożkowa (przy tej technologii w jakiej wykonany jest ASP). Należy tylko zwrócić uwagę aby silnik nie był całkowicie zalany paliwem i ono nie stanowiło problemu z obrotem wału.

Wszystko prawda pod warunkiem, że tłok na pewno nie dosięga głowicy!
Opublikowano

Nie -tłok niedochodzi do głowicy ale przy próbie odpalenia silnik się zatrzynuje w górnej pozycji tłoka ,rozrusznik niechce go obrócić ,pytanie jak go odpalić

Opublikowano

To by wskazywało, że go zalewasz, że nad tłokiem jest dużo paliwa w postaci płynu, więc nie chce się sprężyć. W dwusuwach lubi się tak dziać zwłaszcza wtedy, gdy silnik jest w pozycji głowicą do dołu. Nie należy się z nim wtedy zbytnio siłować, bo to grozi urwaniem korby wału lub zgięciem korbowodu.

W takich przypadkach warto pokręcić trochę przy poluzowanej świecy.

Sprawdź też, czy zbiornik paliwa nie jest przypadkiem za wysoko.

Opublikowano

Silnik w modelu jest ustawiony głowicą w dół ale nie na godzinę 6 lecz na godzinę 8 tłumikiem do dołu niewiem czy będzie pracował prawidłowo,i jeszcze jedno pytanko podczas jak rozbierałem silnik uszkodziła się uszczelka tłumika czy złożyć na sam silikon czy potrzebna będzie nowa uszczelka

Opublikowano

Będzie pracował cacy, jednak wszystko wskazuje na to, że przy rozruchu jest zalewany...

Uszczelkę w ogóle wyrzuć i składaj na sucho. A odrobina silikonu to już ideał.

Opublikowano

Ja ze swoim nowiutkim ASP 52 też długo walczyłem zanim odpalił. W sumie szybko zaskoczył dopiero jak zdjąłem tłumik. Wtedy łatwiej też kontrolować czy się nie zalał.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W sumie szybko zaskoczył dopiero jak zdjąłem tłumik.

Ciekawe jak wtedy zasysał ci paliwo.

 

Dotrzyj go dobrze- tu masz instrukcje od OS'a http://www.alehar.aplus.pl/porady_silnik_OS_Max.html

Mam ten silnik ale 4t. pięknie chodzi. Twojemu starczy paliwo z 5%nitro, ok 16% oleju.

Śmigła dla tego silnika to od 11x4 do 13x6.

Czy założysz śmigło nylon czy drewniane to praktycznie będzie bardziej efekt wizualny niż praktyczny. Ja nie wyczułem różnicy miedzy APC a tych samych rozmiarów drewnianym Master Airscrew

A no i jeszcze. Tłumik przykręć przez silikon czy nawet zrób podkładkę z tektury. W moim asp .46 oryginalna sie wytopiła po zetknięciu z paliwem z 10%nitro. Obecnie mam z tektury i jest idealnie. Jak ci się tłumik obluzuje to możesz nie dostawać ciśnienia do zbiornika które będzie pchało paliwo do gaźnika. A wtedy do katastrofy niedaleko.

Opublikowano

... Ja nie wyczułem różnicy miedzy APC a tych samych rozmiarów drewnianym Master Airscrew ...

Wyjątkiem jest Graupner, są agresywniejsze tak o z grubsza 1 cal na skoku.
Opublikowano

Jest jest. Z moich obserwacji wynika, że MA są najpasywniejsze, a Graupner najagresywniejsze. APC tak z grubsza pośrodku. Mówię rzecz jasna tylko o nylonowych, drewniane za bardzo się jak dla mnie gną i łamią.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.