Skocz do zawartości

Paliwo do docierania ASP .12A


sudik

Rekomendowane odpowiedzi

Jak na moje oko za długie masz przewody paliwowe, przy takiej długości to już chyba trzeba pompki używać. Skróć odległość między silnikiem a zbiornikiem przynajmniej o 2/3. Co do odpalania, z palca na pewno odpali. Mam kilka ASP o różnych pojemnościach, nigdy nie używałem rozrusznika, przerost formy nad treścią... ale zamiast palca możesz z powodzeniem użyć np. twardej gumowej rurki co by paluchów nie porozcinać. Pozdrawiam i powodzenia. a i jeszcze odkręć trochę bardziej iglice, moje lubią być mocniej zalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odgrzewamy. Jako, że zrobiło się cieplej, kupiłem rozrusznik i poszedłem odpalić silnik. Na początku było trochę zabawy, jednak działa i to jest najważniejsze. Wypalił już w sumie 10min. Przy docieraniu postępuję zgodnie z instrukcja zamieszczona na Nastik.pl. Jednak proszę o poradę, mianowicie po odpaleniu i zdjęciu żarzenia silnik pracuje właściwie na granicy zgaśnięcia z powodu dużej ilości paliwa. Czy jest to właściwa mieszanka, oraz czy normalne jest, że żarka musi być przez jakieś 40 sec po odpaleniu żeby silnik nie zgasł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewamy. Jako, że zrobiło się cieplej, kupiłem rozrusznik i poszedłem odpalić silnik. Na początku było trochę zabawy, jednak działa i to jest najważniejsze. Wypalił już w sumie 10min. Przy docieraniu postępuję zgodnie z instrukcja zamieszczona na Nastik.pl. Jednak proszę o poradę, mianowicie po odpaleniu i zdjęciu żarzenia silnik pracuje właściwie na granicy zgaśnięcia z powodu dużej ilości paliwa. Czy jest to właściwa mieszanka, oraz czy normalne jest, że żarka musi być przez jakieś 40 sec po odpaleniu żeby silnik nie zgasł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik jest na przelaniu to jest normalne. możesz sobie trochę wkręcić iglicę, tak o 1/4 obrotu. Nic się nie stanie. Pamiętaj, aby dotrzeć zgodnie z instrukcja a potem poustawiać sobie wysokie i ewentualnie skorygować niskie obroty- wszystko jest w instrukcji. Mam kila silników 2 i 4 suwowych ASP i jestem z nich bardzo zadowolony. Wystarczy je dobrze wyregulować i potem już sama pociecha. Jeśli ktoś mówi, ze ASP są be to znaczy, że nie pokonał tego silnika w regulacji. Znamienne jest, że czasami wystarczy zmiana położenia śrubki niskich obrotów o 2-3 stopnie i silnik nagle nabiera szwunga, że hej. Ale na początek nie szalej z super precyzyjna regulacją.

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik jest na przelaniu to jest normalne. możesz sobie trochę wkręcić iglicę, tak o 1/4 obrotu. Nic się nie stanie. Pamiętaj, aby dotrzeć zgodnie z instrukcja a potem poustawiać sobie wysokie i ewentualnie skorygować niskie obroty- wszystko jest w instrukcji. Mam kila silników 2 i 4 suwowych ASP i jestem z nich bardzo zadowolony. Wystarczy je dobrze wyregulować i potem już sama pociecha. Jeśli ktoś mówi, ze ASP są be to znaczy, że nie pokonał tego silnika w regulacji. Znamienne jest, że czasami wystarczy zmiana położenia śrubki niskich obrotów o 2-3 stopnie i silnik nagle nabiera szwunga, że hej. Ale na początek nie szalej z super precyzyjna regulacją.

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne szkoły, niektórzy wypalają po kilka zbiorników paliwa, niektórzy docierają w lotach, ja uważam, że jeśli silnik po 3-4ch zbiornikach paliwa i wyregulowaniu na docelowe obroty będzie działał np, przez 3 min bez przerwy na 3/4 obrotów maksymalnych i nie przegrzeje się to jest ok. Taka zasadę stosowałem we wszystkich moich silnikach ASP, Saito. OS i super Tigre i służą mi do dziś bardzo dobrze i niemal bezawaryjnie.PozdrawiamPiotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne szkoły, niektórzy wypalają po kilka zbiorników paliwa, niektórzy docierają w lotach, ja uważam, że jeśli silnik po 3-4ch zbiornikach paliwa i wyregulowaniu na docelowe obroty będzie działał np, przez 3 min bez przerwy na 3/4 obrotów maksymalnych i nie przegrzeje się to jest ok. Taka zasadę stosowałem we wszystkich moich silnikach ASP, Saito. OS i super Tigre i służą mi do dziś bardzo dobrze i niemal bezawaryjnie.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, dobre pytanie kiedy silnik jest dotarty. Jak na razie wypalił ok 30 min na przelaniu, pracował w seriach 5 min letni po zgaszeniu. Jak ustawić obroty w pozycji maksymalnej ( nie mam tachometru ) , oraz mniej więcej na ile odkręcić iglicę do pierwszych lotów? Teraz pracował na 1.75 obrotu od pełnego zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, dobre pytanie kiedy silnik jest dotarty. Jak na razie wypalił ok 30 min na przelaniu, pracował w seriach 5 min letni po zgaszeniu. Jak ustawić obroty w pozycji maksymalnej ( nie mam tachometru ) , oraz mniej więcej na ile odkręcić iglicę do pierwszych lotów? Teraz pracował na 1.75 obrotu od pełnego zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz juz latać. Maksymalne obroty ustawisz na słuch. Po włączeniu silnika i przesunięciu manetki gazu na max , iglice wysokich obrotów powoli wkręcaj . Usłyszysz , że obroty wyraźnie rosną. Postępuj tak do momentu, aż usłyszysz, że pomimo dalszego wkręcania iglicy obroty przestały rosnąć. W tym momencie wykręć iglicę o kilka ząbków w lewo. Następnie zrób próby:

1. Małe obroty: potrzymaj silnik na obrotach niskich przez ok 30 sek. Następnie dodaj szybko gazu. Silnik powinien płynnie wejść na obroty wysokie.

2. Po dodaniu gazu na max złap model za ogon i skrzydło i szybko ustaw go w pionie. Obroty nie powinny spaść , co najwyżej odrobinkę.

 

Jeśli coś nie będzie ok to zajrzyj do instrukcji i przeczytaj o ustawieniu wolnych obrotów.

Potem je ustaw. Pamiętaj tylko, żeby zmiany ustawienia śrubki wolnych obrotów były bardzo małe , o kilka stopni. Silniki ASP są pod tym względem "czułe" często można przejechać właściwy punkt.

Pozdrawiam

Piotr

(pomogło?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz juz latać. Maksymalne obroty ustawisz na słuch. Po włączeniu silnika i przesunięciu manetki gazu na max , iglice wysokich obrotów powoli wkręcaj . Usłyszysz , że obroty wyraźnie rosną. Postępuj tak do momentu, aż usłyszysz, że pomimo dalszego wkręcania iglicy obroty przestały rosnąć. W tym momencie wykręć iglicę o kilka ząbków w lewo. Następnie zrób próby:

1. Małe obroty: potrzymaj silnik na obrotach niskich przez ok 30 sek. Następnie dodaj szybko gazu. Silnik powinien płynnie wejść na obroty wysokie.

2. Po dodaniu gazu na max złap model za ogon i skrzydło i szybko ustaw go w pionie. Obroty nie powinny spaść , co najwyżej odrobinkę.

 

Jeśli coś nie będzie ok to zajrzyj do instrukcji i przeczytaj o ustawieniu wolnych obrotów.

Potem je ustaw. Pamiętaj tylko, żeby zmiany ustawienia śrubki wolnych obrotów były bardzo małe , o kilka stopni. Silniki ASP są pod tym względem "czułe" często można przejechać właściwy punkt.

Pozdrawiam

Piotr

(pomogło?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.