Skocz do zawartości

Coś szybszego i mocniejszego niż emax cf2812 na smigle 6cal


robertus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam w MiG-25 silnik emax cf2812 (info ), na śmigle 6x4 mam ok 375gram ciągu statycznego. Model waży ok 420 gram, więc ciągu trochę mało. Zastanawiam się czy nie znalazłbym jakiegoś silniczka, który miałby wyzsze kv (szybsze przeloty) i miał ok 450-500gram ciągu na śmigle 6 cali. W modelu, na śmigle mogę zmienić jedynie w skoku, przy czym próbowałem już na moim 6x5 i ciągu jest jednak nieco mniej niż na 6x4. W sumie jakby silnik pociągnał dobrze śmigło 6x5 lub 6x6 to kv nie musiało by być wyższe aby szybciej leciał.

Czy są silniki innych producentów, aby pasowały do takiego mocowania silnika jak ma e-max? Niektóre Tower Pro czy Turnigy wyglądają podobnie. Łatwiej mi odkręcić silnik od mocowania (dwa dobrze dostępne imbusy) niż odkręcać również jarzmo silnika od wręgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz coś 1900-2000 kv, jakieś 300W

 

 

http://abc-rc.pl/p/55/2998/czesci-do-beta-1400-pioneer-inne-silnik-z-piasta-czesci-zamienne-do-modeli-samoloty-i-szybowce.html

 

 

Poszukaj gdzieś w sklepie własnie ten silnik od Bety, bądź daj ogłoszenie że kupisz takowy :lol: Silnik ma ciąg około 800g na śmigle 6x5 :lol: jakieś 350W 2200 kv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować Emaxa 2805. Tylko 30zł.

To niby nie model do 3D i bardziej mu potrzeba prędkości niż ciągu.

 

350W do modelu 400g? :wink: to już chyba lekki przerost formy nad treścią. Ja taki silnik wcisnąłem do 1,2kg motoszybowca i latał... :lol:

A tu mówimy o małym, sylwetkowym pusherku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Madrianku :lol: Przecież w regulatorach nie masz przecież tylko On/Off , silnik z Bety jest minimalnie cięższy od Emaxa ,ale lepsze osiągi :)

Ależ Cimeczku... Napędzik to nie tylko silniczek. :lol: Dochodzi regulatorek z kawałeczkiem aluminium w radiatorze czy pakiecik, o wydajności i pojemności na tyle dużej, by dać radę.

I pamiętajmy o charakterystyce pracy silniczka. Nie jest ani stała, ani liniowa.

Weź to pod uwagę, że jak mu nie dostarczysz mocuni, to i osiągeczków nie będzie... :mrgreen:

Za to wagunia, będzie jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że aby zamontować silnik z bety to będę musiał przerabiać płatowiec. Długi jakiś ten silnik.

Emax cf2805 by podpasował, ale przecież jest na 2S. Czytałem, ze dają i 3S ale czy to nie będzie ryzykowne?

Z obecnego silnika jestem zadowolony. Samolot bardzo przyjemnie lata, choć czasem chciało by się pójść w górę świecą lub zrobić szybki przelot. Stąd pytanie. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem testy z E-2805 w MIG-u. Na 2S latał baaaardzo cieniutko. Gorzej niż z 2812 na 3S.

Ale na 3S miał całkiem niezłe przyśpieszenie. Niestety test był za krótki do poważniejszego określenia parametrów.

Weź pod uwagę, że 2805, jest do śmigła 7". 6" to jednak trochę mniej i może sobie poradzić.

 

Biorąc pod uwagę, że to tylko ok. 30zł - warto zaryzykować. Najwyżej raz nie kupisz sobie dużej Pizzy i bro...Oranżady do popicia ;)

I nie będzie trzeba zmieniać regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczka, który miałby wyzsze kv (szybsze przeloty) i miał ok 450-500gram ciągu na śmigle 6 cali.

Ze sprawdzonych przeze mnie, to np PULSO 2212/12, pakiet 3s i śmigło 6x5.5 (lub ostatecznie 6x4)

na tym pierwszym ciąg ok. 600g przy prądzie dwadzieścia kilka A. (kiedyś mierzyłem ale już dokładnie nie pamiętam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.