robertus Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Mam w MiG-25 silnik emax cf2812 (info ), na śmigle 6x4 mam ok 375gram ciągu statycznego. Model waży ok 420 gram, więc ciągu trochę mało. Zastanawiam się czy nie znalazłbym jakiegoś silniczka, który miałby wyzsze kv (szybsze przeloty) i miał ok 450-500gram ciągu na śmigle 6 cali. W modelu, na śmigle mogę zmienić jedynie w skoku, przy czym próbowałem już na moim 6x5 i ciągu jest jednak nieco mniej niż na 6x4. W sumie jakby silnik pociągnał dobrze śmigło 6x5 lub 6x6 to kv nie musiało by być wyższe aby szybciej leciał. Czy są silniki innych producentów, aby pasowały do takiego mocowania silnika jak ma e-max? Niektóre Tower Pro czy Turnigy wyglądają podobnie. Łatwiej mi odkręcić silnik od mocowania (dwa dobrze dostępne imbusy) niż odkręcać również jarzmo silnika od wręgi.
Cimek Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Potrzebujesz coś 1900-2000 kv, jakieś 300W http://abc-rc.pl/p/55/2998/czesci-do-beta-1400-pioneer-inne-silnik-z-piasta-czesci-zamienne-do-modeli-samoloty-i-szybowce.html Poszukaj gdzieś w sklepie własnie ten silnik od Bety, bądź daj ogłoszenie że kupisz takowy Silnik ma ciąg około 800g na śmigle 6x5 jakieś 350W 2200 kv
madrian Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Możesz spróbować Emaxa 2805. Tylko 30zł. To niby nie model do 3D i bardziej mu potrzeba prędkości niż ciągu. 350W do modelu 400g? :wink: to już chyba lekki przerost formy nad treścią. Ja taki silnik wcisnąłem do 1,2kg motoszybowca i latał... A tu mówimy o małym, sylwetkowym pusherku.
Cimek Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Ale Madrianku Przecież w regulatorach nie masz przecież tylko On/Off , silnik z Bety jest minimalnie cięższy od Emaxa ,ale lepsze osiągi
madrian Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Ale Madrianku Przecież w regulatorach nie masz przecież tylko On/Off , silnik z Bety jest minimalnie cięższy od Emaxa ,ale lepsze osiągi Ależ Cimeczku... Napędzik to nie tylko silniczek. Dochodzi regulatorek z kawałeczkiem aluminium w radiatorze czy pakiecik, o wydajności i pojemności na tyle dużej, by dać radę. I pamiętajmy o charakterystyce pracy silniczka. Nie jest ani stała, ani liniowa. Weź to pod uwagę, że jak mu nie dostarczysz mocuni, to i osiągeczków nie będzie... :mrgreen: Za to wagunia, będzie jak najbardziej.
robertus Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Wydaje mi się,że aby zamontować silnik z bety to będę musiał przerabiać płatowiec. Długi jakiś ten silnik. Emax cf2805 by podpasował, ale przecież jest na 2S. Czytałem, ze dają i 3S ale czy to nie będzie ryzykowne? Z obecnego silnika jestem zadowolony. Samolot bardzo przyjemnie lata, choć czasem chciało by się pójść w górę świecą lub zrobić szybki przelot. Stąd pytanie.
Cimek Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 http://www.emodel.pl/ax-1806n-2100kv-silnik-micro-19g-p-376.html Mam tego w delcie (120min) Delta lata jak szalona Silnik ->http://www.emodel.pl/ax-1806n-2100kv-silnik-micro-19g-p-376.html Pakiet 1300 Regulator (30A nie mam aktualnie innego wolnego)
madrian Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Ja robiłem testy z E-2805 w MIG-u. Na 2S latał baaaardzo cieniutko. Gorzej niż z 2812 na 3S. Ale na 3S miał całkiem niezłe przyśpieszenie. Niestety test był za krótki do poważniejszego określenia parametrów. Weź pod uwagę, że 2805, jest do śmigła 7". 6" to jednak trochę mniej i może sobie poradzić. Biorąc pod uwagę, że to tylko ok. 30zł - warto zaryzykować. Najwyżej raz nie kupisz sobie dużej Pizzy i bro...Oranżady do popicia I nie będzie trzeba zmieniać regulatora.
robertus Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Piszesz o E-maxie cf2805 w wersji 1600kV czy 2840kV?
Cimek Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Mam wersję 1600 kv, śmigło 8x4,3. Jak mniemam Adrian piszę o tym drugim 2900kv.
PROTON Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 A może spróbować 3 płatowe śmigło, albo 2 śmigła na jednej osi.
madrian Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Mam wersję 1600 kv, śmigło 8x4,3. Jak mniemam Adrian piszę o tym drugim 2900kv. Dobrze mniemasz. :wink:
jarro Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Ja też buduje tego miga i chcę wstawić tam taki motor http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21480__NTM_Prop_Drive_28_36_1800KV_438W.html tylko nie wiem czy będzie dobry.
zzradek Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 silniczka, który miałby wyzsze kv (szybsze przeloty) i miał ok 450-500gram ciągu na śmigle 6 cali. Ze sprawdzonych przeze mnie, to np PULSO 2212/12, pakiet 3s i śmigło 6x5.5 (lub ostatecznie 6x4) na tym pierwszym ciąg ok. 600g przy prądzie dwadzieścia kilka A. (kiedyś mierzyłem ale już dokładnie nie pamiętam).
Rekomendowane odpowiedzi