Skocz do zawartości

Użytkownicy DLA 112


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Tak jak w temacie.

Czy ktoś z użytkowników forum używa silnika DLA 112? Mam pare pytań itp. więc jak ktoś używa to niech się melduje :D

Pozdrawiam

Opublikowano

Witaj Maciek!

Będę z zainteresowaniem śledził ten wątek.

Mój DLA 112 na razie jest jeszcze poza modelem - bo się dociera.

Moje pierwsze wrażenia - silnik pracuje równiótko, uruchamia się bezproblemowo. Po pierwszym uruchomieniu, na bogatej mieszance występują dość duże drgania (ze względu na te drgania postanowiłem docierać silnik na stanowisku). Po wypaleniu około 2 litrów benzyny i zubożeniu trochę mieszanki drgania wyraźnie się zmniejszają. Do docierania założyłem śmigło fiala 26x8 (bo takie akurat miałem). Docelowo planuję założyć Biela 27x12D.

 

POZDR.>

Opublikowano

Czy mógłbyś napisać jakie masz ustawienia iglicy H i L ? Ja mam dokładnie odwrotne wrażenia, pali strasznie ciężko, właściwie mecze się z nim od kilku dni i zapalil dopiero 2 razy, po zgaszeniu chciałem go odpalić i nie chciał w ogóle zagadać.

Jesli mozesz opisz jak go odpalasz od poczatku, ile gazu, itd.

Opublikowano

sprawdz czy nie masz calkowicie zamknietej przepustnicy, u mnie tak bylo na poczatku i nie dalo sie odpalic. Musi byc troche podstawiona na srobce regulacyjnej i jest juz bez problemow.

Opublikowano

Nie. Gaz dodaje na serwie wiec tu problemu nie ma. Swiece wymienilem na NGK.

szukam ustawien fabrycznych, może tak bym spróbował go odpalić (zmieniłem ustawienia bo na fabrycznym nawet nie zagadał). Być może się zalewa, jutro skrece troche L i zobacze czy odpali.

Opublikowano

Cześć

Masz uszkodzony układ zapłonowy, a konkretnie jego część która reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu. Jedyna metoda to podpiąć sprawny "pewny; moduł i próba.

Miałem identyczny przypadek.

 

Powodzenia.

Opublikowano

Witaj. Iskra jest w odpowiednim momencie, zgadza się z hallotronem.

poza tym gdybym miał uszkodzony moduł to nie odpalil by w ogóle a odpalił 2-3 razy i wypaliłem łącznie koło 1L ale to na prawdę była męczarnia z odpaleniem. Podejrzewam ze mam za mocno odkrecona L i zalewa się. Świece po tych 2 razach sa troche czarne.

Opublikowano

Witaj. Iskra jest w odpowiednim momencie, zgadza się z hallotronem.

poza tym gdybym miał uszkodzony moduł to nie odpalil by w ogóle a odpalił 2-3 razy i wypaliłem łącznie koło 1L ale to na prawdę była męczarnia z odpaleniem. Podejrzewam ze mam za mocno odkrecona L i zalewa się. Świece po tych 2 razach sa troche czarne.

Co prawda nie użytkuję DLA, ale moduł padł mi w DL-50. Iskra Makler też była, nie było widać, że słabsza(ale słabsza była). Silnik ciężko było odpalić, łatwo się zalewał, jakoś tam jak odpalił to chodził, ale nie miał pełnej mocy. Mój zapłon uszkodzony był przez to, że z fajki zsunęła mi się masa i zaczęło siać. Nawet po załączeniu masy zapłon już nie chodził dobrze. Jedyną drogą była jego wymiana, co poskutkowało łatwym odpalaniem, dobrymi osiągami i tyle.
Opublikowano

Po pierwsze ustaw L na 1,5 obrotu, tak samo H, po drugie szczelinomierzem ustaw odległość elektrod na świecach żeby były identyczne. Ja mam ustawione na 0,7mm, ew możesz ustawić na 0,8mm.

Opublikowano

H miałem ustawione na 1.25 a L na 1.5 bodajże lub odwrotnie.

Ustawiłem teraz oba na 1.25 i jutro zobacze.

Przerwy na świecach mam 0,4mm (fabrycznie), jak mówiłem świece mam NGK Cm-6 więc podejrzewam, że tu już jest ok.

 

Marek, dałeś mi do myślenia z tym zapłonem, być może tutaj tkwi cały problem?

Opublikowano

Witaj Maciek,

 

Wróciłem do domu i sprawdzilem - obecnie (po wypaleniu 2-3 litrów benzyny) moje ustawienia gaźnika w DLA 112 są takie L - 1 3/4 i H - 1 3/4. Wcześniej iglice były ustawione tak L - 1 7/8 i H - 2 1/8.

 

Odpalanie u mnie naprawdę bez problemu - zamykam klapę ssania włączam zapłon i dwie opcje:

- na zimnym silniku - 6-7 obrotów i zagada (Z gażnika leje paliwo!). Potem 2 lub trzy flipy i pali. Gaz około 1/6 do 1/4 otwarcia przepustnicy.

- na ciepłym nie chce odpalić bez ssania (potrzebne 2-3 flipy i zagada, gaźnik wylewa paliwo) potem bez ssania za 1 lub drugim flipem rusza. Przepustnica 1/6.

 

Lubi sobie odbić w prawo jak niezbyt zdecydowanie machniesz ;) .

 

Spróbuj, tak. Mój DLA naprawdę do startu lubi mieć dużo paliwa!

 

Nigdy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem - choć - sorry - raz kręciłem 20-30 razy i nie chciał współpracować , ale jak podłaczyłem czujnik Hala to od razu zagadał).

POZDR.>

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz.

Jutro sprawdze najpierw swoje ustawienia a potem te co podałeś.

Wczoraj odpaliłem go cudem na innych ustawieniach względem Twoich (duużo mniej paliwa) a i tak z tlumików w czasie pracy leciało sporo czarnego oleju (jak by był przelany jeszcze).

 

P.S: ruszałeś kąt wyprzedzenia zapłonu?

Opublikowano

ruszałeś kąt wyprzedzenia zapłonu?

Tego osobiście nie radzę. Tak sobie przypomniałem, że znajomy w 2-cylindrowym modelu też miał problem, silnik strasznie kaprysił. Raz upadł moduł i fajka lekko ześlizgnęła się z masy. Jeśli nic nie pomoże proponuję zdjąć izolację przy fajce i zobaczyć. Ale to już w ostateczności, jak już na prawdę nic nie pomoże.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tak, rozebralem z tata gaznik, przedmuchalismy wszystko, wyczyscilismy i jeszcze jedna sprawa mianowicie takie widelki miedzy membrana a zaworkiem mialy dziwny luz na samej tej iglicy bo ogolnie tam luz powinien byc, lekutenko podgielismy to zeby podciagnac. Zlozylismy, ustawilismy iglice jak podales i zapalil od razu.

Zaznaczam od razu, ze przed tymi operacjami z takimi samymi ustawieniami nie chcial odpalic !

Teraz wypalilem juz okolo 4L i widac ze sie dociera i wymaga zmiany polozen iglic co robimy na bierzaco.

 

Odzywa sie za 6-7 machnieciem na ssaniu i za 2-3 bez juz odpala :)

W sumie to nie wiadomo co bylo przyczyna, byc moze przedmuchanie a moze to polaczenie membrany z iglica - grunt ze smiga :D

Kat wyprzedzenia byl chyba 30st, ustawilismy tez to na 28st i po tym juz bylo ciut lepiej.

 

Przepraszam za brak znakow, pisze z telefonu :)

Opublikowano

To gratuluje!!! Jest tak jak powinno być. :rotfl:

Ja jak zrobi się cieplej to założę do swojego Bielę 27x10D i zobaczę co DLA 112 jest wart. Maciek jak bedziesz miał jakiś pomiar śmigło-obroty na swoim daj znać PLS.

 

POZDR.>

Opublikowano

Ja jak zrobi się cieplej to założę do swojego Bielę 27x10D

Jesteś pewny "D"? W tym rozmiarze nie bylo śmigła z tym skokiem, przynajmniej ostatnio?
Opublikowano

ZARZU masz rację - popatrzyłem do "pudła" mam u siebie 27x12D. To wszystko z tego, że bardzo bym chciałbym mieć 27x10D :cry: .

W każdym bądź razie zobaczę jak będzie DLA radził sobie z 12'tka.

 

POZDR.>

  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej

Jakie macie zaplony w DLA112 i czym je zasilacie? Bo z tego co wiem pare ich bylo...

Chodzi mi o podany zakres pracy...Ja mam ten biały 7, 2v-7, 4v...

Czy to oznacza ze na np.5, 5v jesli użyje PB digi switch nie będzie chodził? Przekroczyć pewnie tez nie mozna?

Jeśli tak zostaje mi tylko li-fe i PB smart switch...

Jak to jest u Was bo obiło mi się gdzieś ze ten mój rodzaj zaplonu to wadliwa seria...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.