Skocz do zawartości

Easy Star 2


czarek66

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli stały numer Multiplex'a (a jak było z poprzednimi nowościami?) Najpierw, trochę nas będę kusić ofertami w sklepach internetowych, chociaż owe modele jeszcze nie są w sprzedaży, więc nie ma ich na stanie :wink:

 

Ale coś czuję, że na ten model, warto trochę poczekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Nie miałem pierwszych dwóch wersji tego modelu i znam je tylko z opisów. Ale uważam że w tej wersji jest to model dopracowany. Usunięto wszystkie niedociągnięcia konstrukcyjne i obserwując fora i modyfikacje użytkowników wcześniejszych wersji modelu dodano min. lotki. Ze swojego doświadczenia z tym modelem mogę powiedzieć że ten model równie dobrze może się bez nich obejść. Na uwagę zasługuje jeszcze montaż silnika, jest bardzo prosty i wygodny.

Wyposażenie zastosowałem takie:

silnik http://www.modelemax...roducts_id=8377

regulator http://www.modelemax...roducts_id=5712

serwa http://www.hobbyking...icro_Servo.html kierunek i wysokość

http://www.modelemax...roducts_id=7047 lotki

pakiet http://www.hobbyking...Warehouse_.html

śmigło składane 7x6 zawarte w zestawie.

 

Model został oblatany. Lata się nim bezstresowo, a na tym pakiecie jest ok 12min pracy silnika a czas lotu zależy od warunków jak i naszej ochoty.

 

Następnie model wyposażyłem w taką kamerkę http://www.modelemax...roducts_id=7157 . Nie jest to żadna rewelacja ale od czegoś trzeba zacząć. Po podłączeniu do odbiornika (Corona synteza kan. 5, aparatura Hitec Optic 6) pozawala na zdalne przełączanie (z poziomu aparatury) trybów w locie : filmowanie, zdjęcia seryjne, zdjęcia pojedyncze a także załączanie i wyłączanie poszczególnych trybów. Jest to bardzo wygodne choć jest to przełączanie sekwencyjne czyli w określonej kolejności. Zawsze należy pamiętać jaki tryb mamy włączony. W zależności od sposobu montażu obiektywu można obrócić nagrywanie obrazu o 180 stopni. Gotowy do lotu model wraz z kamerą waży 850g.

 

Odbiornik zamocowałem na rzep. Jest dla niego bardzo wygodne miejsce. Na zdjęciu widać inny, przeznaczony do prób, odbiornik.

 

Dołączona grafika

 

Następnie wykonałem klatkę na pakiet. Szereg otworów w podstawie służy do przesuwania pakietu przy wyważaniu.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Wewnątrz kadłuba wkleiłem klocek balsowy w który jest wkręcany wkręt mocujący klatkę na pakiet.

 

Dołączona grafika

 

Tak wygląda mocowanie silnika, pod nim znajduje się komora na regulator. Należy przedłużyć i to sporo (u mnie ok 20cm) kable od regulatora do podłączenia pakietu. Po zamknięciu pokrywy całość jest przewietrzana dodatkowym otworem znajdującym się przed komorą regulatora.

 

Dołączona grafika

 

Kamera składa się z obiektywu połączonego płaskim przewodem z elektroniką. Elektronikę umieściłem w kadłubie na specjalnie przygotowanej podstawce i mocowanej do niej gumką. Aby kabinka mogła się zamknąć musiałem wydrążyć ją troszkę od wewnątrz. Zrezygnowałem z oryginalnych zamknięć kabinki i dorobiłem obrotowe języczki. Na zdjęciu widoczne pomalowane na czerwono.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Do zamocowania obiektywu, ze sklejki 2mm wykonałem specjalny wysięgnik. Jest on mocowany do kadłuba dwoma wkrętami po uprzednim ustawieniu na ogranicznikach (kawałeczki sklejki pomalowane na czerwono pod nogami wspornika) nie pozwalających na jego przemieszczanie się względem kadłuba.

 

Dołączona grafika

 

Gotowy model wygląda tak. Górną powierzchnię przodu kadłuba pomalowałem czarną matową Pactrą aby uniknąć odblasków od słońca

 

Dołączona grafika

 

Takie wychodzą zdjęcia. Nie powalają jakością choć filmy wychodzą jakby lepsze.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Zabawa jest przednia i drugi krok został zrobiony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj oblatywałem ten model koledze. Kupił go w wersji KIT, to go skleiłem, wyposażyliśmy. Lot jest piękny i łatwy oraz stabilny. Wyposażenie:

Akumulator: Dualsky 2300mAh 2S 30C

Regulator: Redox 25A

Serwa: 4xHS-81

Silnik: Dualsky XM2826CA-12

Śmigło: APCE 7x4,5E

Z tym akumulatorem czas lotu wynosi 40min, ale trzeba było dodatkowo dołożyć 57g na dziobie w postaci pakietów z halówek, więc razem z właścicielem planujemy dokupienie pakietu 3200-3700mAh albo nawet większej pojemności, tak aby się wyważył bez wkładania dodatkowych pakietów. Właściciel, Szymon, wczoraj wykonał nim pierwsze loty w życiu, oczywiście po tym, jak wyregulowałem model, co było łatwe. Radził sobie nieźle, potem nawet odważył się sam wystartować (ja tylko wyrzucałem model z ręki), a dzisiaj nawet ćwiczył sam podejścia, a potem pod moją kontrolą lądowania. Wczoraj wykonał pierwsze loty w życiu modelem RC. Modelem robiłem podstawową akrobację: pętle, przewroty, korkociągi, beczki, a nawet lot odwrócony, który jest bajecznie prosty. Model jest dosyć szybki, co nie przeszkadzało początkującym. Easystar2 jest również bardzo dobrym szybowcem, podchodząc do lądowania trzeba się bardzo oddalić, gdyż model nie chce schodzić w dół :D Zdarzył nam się mały kret, a mianowicie, latając na polu, wśród zboża, ja wystartowałem, Szymonowi dałem nadajnik, coś się rozłączyło, dostaję nadajnik, żeby spróbować wrócić i panika, bo model na nic nie reaguje, i lekkim okręgiem leci na mur, na wysokości 3m uderzył w niego, mając dużą prędkość lotu (szybował), w murze wgłębienie, a z modelu tylko kabinka się odczepiła i dzióbek delikatnie wgniótł i się rozkleił (ach, ten UHU Por...), a skrzydła się wysunęły z kadłuba. Więcej strat nie było. Dla porównania: z Bety 1400 nic nie zostało przy walnięciu w trawę przy prędkości przelotowej przez awarię aparatury (inny właściciel Bety).

Tak więc, polecam ten model: łatwy w pilotażu (2 dni nauki Szymona i już wszystko umie :D), odporny na krety i dobry do robienia fimów.

P.S.: Filmy też kręciliśmy telefonem z wnętrz modelu, dokładniej z kabinki, oraz z ziemi, więc jak otrzymam od kolegi zdjęcia i filmy to zamieszczę na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przed sklejeniem kadłuba rurką węglową o średnicy 8mm wzmocniłem belkę ogonową. Sposób ten podpatrzyłem na RCGroups.

 

Dołączona grafika

 

W komorze pakietu w bocznych ściankach i podłodze ( widać na zdjęciu) producent przewidział rowki do wklejenia przyciętych na odpowiednią długość prętów szklanych średnicy 3mm. Bardzo dobrze uodparnia to przód kadłuba przed złamaniem w przypadku twardszego lądowania. Widać też przedłużacz serwa wraz z miejscem zamocowania w kadłubie gniazda do podłączenia serwa lotki. Pozwala to na łatwy montaż i demontaż skrzydeł do transportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.