afish Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Chcialem zapytac co to znaczy ze silnik jest 2 polowy albo 4,6 polowy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanacheim Freyr Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 [EDIT] INFORMACJA BLEDNA [/EDIT] Hmm chodzi o liczbe biegonow ... np jezeli od srodka silnika wychodzi 6 ramion na ktorych nawiniety jest drot to silnik jest 6-cio polowy - inaczej szescio biegonowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Eeeeee ... błąd... 2-4-6-cio polowy oznacza tyle, że tyle ma magnesów. Jakoś nie widzę silnika 3-fazowego którego stator ma 4 ramiona. Proszę nie wprowadzać w błąd kolegów :):):):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafik666 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Eeeeee ... błąd... 2-4-6-cio polowy oznacza tyle, że tyle ma magnesów. Wydaje mi się że to też nie do końca tak jest. Silnik który ma np. 12 magnesów może być 2-4-6-12 polowy. Silnik mający 12 magnesów będąc silnikiem 2 polowym magnesy ma ułożone biegunami tak NNNNNNSSSSSS Ten sam silnik będąc 4 polowym ma magnesy ułożone biegunami tak NNNSSSNNNSSS Będąc 6 polowym NNSSNNSSNNSS Będąc 12 polowym NSNSNSNSNSNS Jeżeli się myle prosze mnie poprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Bardzo dobrze to opisałeś. I z Twojej odpowiedzi od razu można wywnioskować rozwiązanie problemu. Oczywiście nie chodzi o fizyczne 2-4-6-8 czy 12 magnesów. Grupy tych magnesów tworzą "pola" o które chodzi. A nie ilości ramion statora. Faktycznie mogą to być pojedyncze magnesy, ale nie muszą. Żeby utrzymać odpowiednie pokrycie, czasem trzeba użyć kilku magnesów "obok siebie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanacheim Freyr Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Oiii... racja moj pierwszy post a taka gafa Dodalem adnotacje do tamtego postu. Taka rada na przyszlosc ... niepisac nic od razu po wstaniu z luzka (fajna mam pore wstawania nie ) Bo mozna napisac spore glupoty..... Przepraszam za wprowadzenie w blad, heh tak to jest pisac i niemyslec Ale przynajmniej autor uzyskal sensowna odpowiedz bo temat gnil w niepamieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Hmm.. a mi się wydaje że to jednak o co innego chodzi. Dobrze to widać na przykładzie najprostszego silniczka, który teoretycznie miałby tylko 3 uzwojenia pod kątem 120 stopni. Spięte powiedzmy (tylko dla ustalenia uwagi) w gwiazdę. Podpinamy to do 3-fazowego prądu i uzyskujemy wirujące pole magnetyczne. Czyli efekt jest dokładnie taki sam jakbyśmy kręcili pojedynczym magnesem stałym! To jest ścisły wynik, dawno już przez kogoś tam policzony. Teraz możemy sobie wyobrazić więcej takich trójek, czyli dla nas tak jakby kręcących się magnesów. Uzwojenia w silniku są nawinięte w taki sposób, że możemy je myślowo zastąpić odpowiednia liczbą kręcących się magnesów trwałych. Moim zdaniem to jest właśnie ta polowość silnika. Najważniejsze jest oczywiście, żeby w takim silniku coś się kręciło :-) Dlatego też uzwojenia otoczone są normalnymi magnesami. Oddziaływanie między tymi polami (jedno od magnesów stałych a drugie od tych "obracających się" wytworzonych przez uzwojenia) sprawia, że silnik się kręci. Inaczej mówiąc- zwykłe odpychanie i przyciąganie odpowiednich biegunów magnesów, tyle że połowa z nich jest jakby sterowana przez regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk-a-sz Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Witam Panowie odgrzewam kotleta Z tematu wywnioskowałem, że wyznacznikiem pół jest ilość przeciwnych ułożeń biegunów magnesu. Teraz pytanie ilo polowe są przeciętnie silniki? Czy jest jakaś reguła? Dla przykładu ilo polowy jest ten silnik: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5686 Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Hmm, ciekawe co powiedzą koledzy na ilość pól w silnikach "inrunner" :shock: . Pozdrawiam Tomek PS luk-a-sz jeśłi chodzi Ci o silnik z Twojego linka to pewnie znajdziesz opis na stronie, ale w/g mnie to nie są najważniejsze parametry którymi należy się kierować przy wyborze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smootny Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Dla przykładu ilo polowy jest ten silnik: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5686 Pozdrawiam. wychodzi na to, że raczej "26turn" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Teraz pytanie ilo polowe są przeciętnie silniki? Czy jest jakaś reguła? Czym więcej pól, tym niższe kv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.