afish Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Chcialem zapytac co to znaczy ze silnik jest 2 polowy albo 4,6 polowy ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanacheim Freyr Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 [EDIT] INFORMACJA BLEDNA [/EDIT] Hmm chodzi o liczbe biegonow ... np jezeli od srodka silnika wychodzi 6 ramion na ktorych nawiniety jest drot to silnik jest 6-cio polowy - inaczej szescio biegonowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-==PEGAZ==- Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Eeeeee ... błąd... 2-4-6-cio polowy oznacza tyle, że tyle ma magnesów. Jakoś nie widzę silnika 3-fazowego którego stator ma 4 ramiona. Proszę nie wprowadzać w błąd kolegów :):):):) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grafik666 Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Eeeeee ... błąd... 2-4-6-cio polowy oznacza tyle, że tyle ma magnesów. Wydaje mi się że to też nie do końca tak jest. Silnik który ma np. 12 magnesów może być 2-4-6-12 polowy. Silnik mający 12 magnesów będąc silnikiem 2 polowym magnesy ma ułożone biegunami tak NNNNNNSSSSSS Ten sam silnik będąc 4 polowym ma magnesy ułożone biegunami tak NNNSSSNNNSSS Będąc 6 polowym NNSSNNSSNNSS Będąc 12 polowym NSNSNSNSNSNS Jeżeli się myle prosze mnie poprawić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-==PEGAZ==- Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Bardzo dobrze to opisałeś. I z Twojej odpowiedzi od razu można wywnioskować rozwiązanie problemu. Oczywiście nie chodzi o fizyczne 2-4-6-8 czy 12 magnesów. Grupy tych magnesów tworzą "pola" o które chodzi. A nie ilości ramion statora. Faktycznie mogą to być pojedyncze magnesy, ale nie muszą. Żeby utrzymać odpowiednie pokrycie, czasem trzeba użyć kilku magnesów "obok siebie". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanacheim Freyr Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Oiii... racja moj pierwszy post a taka gafa Dodalem adnotacje do tamtego postu. Taka rada na przyszlosc ... niepisac nic od razu po wstaniu z luzka (fajna mam pore wstawania nie ) Bo mozna napisac spore glupoty..... Przepraszam za wprowadzenie w blad, heh tak to jest pisac i niemyslec Ale przynajmniej autor uzyskal sensowna odpowiedz bo temat gnil w niepamieci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregor Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Hmm.. a mi się wydaje że to jednak o co innego chodzi. Dobrze to widać na przykładzie najprostszego silniczka, który teoretycznie miałby tylko 3 uzwojenia pod kątem 120 stopni. Spięte powiedzmy (tylko dla ustalenia uwagi) w gwiazdę. Podpinamy to do 3-fazowego prądu i uzyskujemy wirujące pole magnetyczne. Czyli efekt jest dokładnie taki sam jakbyśmy kręcili pojedynczym magnesem stałym! To jest ścisły wynik, dawno już przez kogoś tam policzony. Teraz możemy sobie wyobrazić więcej takich trójek, czyli dla nas tak jakby kręcących się magnesów. Uzwojenia w silniku są nawinięte w taki sposób, że możemy je myślowo zastąpić odpowiednia liczbą kręcących się magnesów trwałych. Moim zdaniem to jest właśnie ta polowość silnika. Najważniejsze jest oczywiście, żeby w takim silniku coś się kręciło :-) Dlatego też uzwojenia otoczone są normalnymi magnesami. Oddziaływanie między tymi polami (jedno od magnesów stałych a drugie od tych "obracających się" wytworzonych przez uzwojenia) sprawia, że silnik się kręci. Inaczej mówiąc- zwykłe odpychanie i przyciąganie odpowiednich biegunów magnesów, tyle że połowa z nich jest jakby sterowana przez regulator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luk-a-sz Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Witam Panowie odgrzewam kotleta Z tematu wywnioskowałem, że wyznacznikiem pół jest ilość przeciwnych ułożeń biegunów magnesu. Teraz pytanie ilo polowe są przeciętnie silniki? Czy jest jakaś reguła? Dla przykładu ilo polowy jest ten silnik: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5686 Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Hmm, ciekawe co powiedzą koledzy na ilość pól w silnikach "inrunner" :shock: . Pozdrawiam Tomek PS luk-a-sz jeśłi chodzi Ci o silnik z Twojego linka to pewnie znajdziesz opis na stronie, ale w/g mnie to nie są najważniejsze parametry którymi należy się kierować przy wyborze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smootny Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Dla przykładu ilo polowy jest ten silnik: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5686 Pozdrawiam. wychodzi na to, że raczej "26turn" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam P. Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Teraz pytanie ilo polowe są przeciętnie silniki? Czy jest jakaś reguła? Czym więcej pól, tym niższe kv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.