Jump to content

silnik 2 polowy <--- ?


afish

Recommended Posts

  • 3 months later...
Eeeeee ... błąd... 2-4-6-cio polowy oznacza tyle, że tyle ma magnesów.

 

Wydaje mi się że to też nie do końca tak jest.

Silnik który ma np. 12 magnesów może być 2-4-6-12 polowy.

 

Silnik mający 12 magnesów będąc silnikiem 2 polowym magnesy ma ułożone biegunami tak NNNNNNSSSSSS

Ten sam silnik będąc 4 polowym ma magnesy ułożone biegunami tak NNNSSSNNNSSS

Będąc 6 polowym NNSSNNSSNNSS

Będąc 12 polowym NSNSNSNSNSNS

 

Jeżeli się myle prosze mnie poprawić.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobrze to opisałeś. I z Twojej odpowiedzi od razu można wywnioskować rozwiązanie problemu. Oczywiście nie chodzi o fizyczne 2-4-6-8 czy 12 magnesów. Grupy tych magnesów tworzą "pola" o które chodzi. A nie ilości ramion statora. Faktycznie mogą to być pojedyncze magnesy, ale nie muszą. Żeby utrzymać odpowiednie pokrycie, czasem trzeba użyć kilku magnesów "obok siebie".

Link to comment
Share on other sites

Oiii... racja

 

moj pierwszy post a taka gafa :P

 

Dodalem adnotacje do tamtego postu.

 

Taka rada na przyszlosc ... niepisac nic od razu po wstaniu z luzka :) (fajna mam pore wstawania nie ;) ) Bo mozna napisac spore glupoty.....

 

Przepraszam za wprowadzenie w blad, heh tak to jest pisac i niemyslec :) Ale przynajmniej autor uzyskal sensowna odpowiedz bo temat gnil w niepamieci.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. a mi się wydaje że to jednak o co innego chodzi.

 

Dobrze to widać na przykładzie najprostszego silniczka, który teoretycznie miałby tylko 3 uzwojenia pod kątem 120 stopni. Spięte powiedzmy (tylko dla ustalenia uwagi) w gwiazdę. Podpinamy to do 3-fazowego prądu i uzyskujemy wirujące pole magnetyczne. Czyli efekt jest dokładnie taki sam jakbyśmy kręcili pojedynczym magnesem stałym! To jest ścisły wynik, dawno już przez kogoś tam policzony.

 

Teraz możemy sobie wyobrazić więcej takich trójek, czyli dla nas tak jakby kręcących się magnesów. Uzwojenia w silniku są nawinięte w taki sposób, że możemy je myślowo zastąpić odpowiednia liczbą kręcących się magnesów trwałych. Moim zdaniem to jest właśnie ta polowość silnika.

 

Najważniejsze jest oczywiście, żeby w takim silniku coś się kręciło :-) Dlatego też uzwojenia otoczone są normalnymi magnesami. Oddziaływanie między tymi polami (jedno od magnesów stałych a drugie od tych "obracających się" wytworzonych przez uzwojenia) sprawia, że silnik się kręci. Inaczej mówiąc- zwykłe odpychanie i przyciąganie odpowiednich biegunów magnesów, tyle że połowa z nich jest jakby sterowana przez regulator.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam

 

Panowie odgrzewam kotleta :)

 

Z tematu wywnioskowałem, że wyznacznikiem pół jest ilość przeciwnych ułożeń biegunów magnesu.

 

Teraz pytanie ilo polowe są przeciętnie silniki? Czy jest jakaś reguła? Dla przykładu ilo polowy jest ten silnik:

 

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5686

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ciekawe co powiedzą koledzy na ilość pól w silnikach "inrunner" :shock: .

Pozdrawiam

Tomek

PS

luk-a-sz jeśłi chodzi Ci o silnik z Twojego linka to pewnie znajdziesz opis na stronie, ale w/g mnie to nie są najważniejsze parametry którymi należy się kierować przy wyborze.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.