Irek M Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Dlaczego to co przychodzi łatwo nie jest takie oczywiste? Kupiłem ten silnik w ABC-RC, jego specyfikacja jest nastepująca: masa - 110g liczba zwojów - 5 lipo - 2 ~ 4s max 30A/60sek śmigła - 8x4 ~ 10x6 moc max 655W dla 4s. Niestety spacyfikacja swoje a życie swoje. Rozumiem, że śmigło 8' na 4s , 9' na 3s i 10' na 2s. Podłączyłem pakiet 3s 5000, regulator 80A. Wyniki nastepujące: APC 9x6 = 10,87V 53,21A, 583,1W APC 9x4,5 = 11,22V, 42,09A, 473W APC 8x6 = 10,99V, 46,84A, 520,3W - nie miałem 8x4 ale ten rozmiar na 4s a ja miałem na 3s. Czy to oznacza, że każde smigło było nieodpowiednie czy raczej zastosować te wymienione dla danego pakietu i nie martwić się zbytnio poborem?
wapniak Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Martwić się jak najbardziej. Bo nie dość ,że przy takim przeciążeniu motorka sprawność jest lichutka, to za chwilę silniczek zakopci i będzie koniec zabawy. Silnik o kw 1400 nadaje się przy 4s tak raczej do pylonów. Bo to koło 20000 obr / min. Dla 3S KV powinno być około 1000, dla 4S około 700 itd. Pozdrawiam
Irek M Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 Martwić się jak najbardziej. Bo nie dość ,że przy takim przeciążeniu motorka sprawność jest lichutka, to za chwilę silniczek zakopci i będzie koniec zabawy.Ale przecież w sumie nie wiemy czy był przeciążony. Zastosowałem wskazane śmigła. To że sklep podaje 30A nie jest dogmatem :mrgreen:
robraf Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 wapniak, ale Fokker nie napisal ze to nie będzie do pylona i niezapominaj ze silnik pod obciazeniem bedzie mial mniejsze rpm Fokker, ten silnik to ray? czy Turnigy ja jakos z Turnigy nie mialem problemow a wrecz w druga strone mialem model 1,5kg silnik 3548-800 i na smigle 14x8 ( ponadwymiarowe) i pakiecie 4s prad = 32A !! masakra... a model rwalo w pion na polowie gazu.. start w pion z reki.. bez rozpedu .. ciag okolo 2,4-2,5kg
wapniak Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Ale przecież w sumie nie wiemy czy był przeciążony. Zastosowałem wskazane śmigła. To że sklep podaje 30A nie jest dogmatem :mrgreen: Zrobisz, jak zechcesz...
Irek M Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 Silnik miał być (ma być) do latającego skrzydła rozp 200cm i masy mysle, że nie przekroczę 1500g - zakładam 1400. Lżej niestety nie wyjdzie.
Rekomendowane odpowiedzi