Chriss Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Wejdz na www.rcforever.pl i tam zobacz heli. Może coś ci się spodoba. Nie wszystko jest w takich cenach dużych. Za 1000 zł jest coś ala trex450 z wyposażeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 a, i znajomy jeszcze miał KDS - w miarę dobrze latało, ale chyba nie ze wszystkim jest kompatybilny z trexem, copterem i hk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Hmm no nie wiem.Zrobie narazie tak:Zaopsatrze się w serwa,regulator i silnik. Potem pomyślimy o "bazie" bo jak narazie nie ma sensu dalej się pchać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Znaczy bez konstrukcji heli, nie zaopatruj się narazie w takie rzeczy jeśli nie wiesz że na 100 % będą pasować. Potem się może okazać że coś jest za duże lub za małe. Raczej nie sądze żeby tak się mogło stać ale nigdy nie jesteśmy pewni w 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Zrobie narazie tak:Zaopsatrze się w serwa,regulator i silnik. Potem pomyślimy o "baziewyposażenie elektroniczne jest najważniejsze KIT'y można zmieniać jak rękawiczki bo są dość tanie do ceny wyposażenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Właśnie o to mi chodzi.Zakupie coś podobnego jak mi rafalgruszka polecił. Od czego zacząć i gdzie najlepiej kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 www.rcforever.pl masz silniki, regulatory, gyro, serwa. Oczywiście możesz też gdzie indziej. Ja polecam bo tam najtaniej wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 modelemax.pl rcskorpion.pl helipad.pl strefahobby.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 HK ma sporo luzów itp., potem jest CopterX (lepszy), a potem już niewiele lepszy TRex. ...potem już niewiele lepszy TRex :rotfl: Moim zdaniem w klasie 450 to najlepszy z tych co wymieniłeś to jest właśnie Rex. Miałem HK-450 ze 3 sztuki, jednego copterX ( badziew podobny do hk)i 3 T-rexy( w tym jednego pro). Na sam początek uważam, że HK jest ok. Ale trzeba pamiętać o jednym. Sercem helikoptera jest żyroskop z dobrym serwem. Weź HK i poszukaj używanego gyro ( futaba 401 lub align gp 750,780). Tylko nie daj się namówić na "klony futaby", ponieważ z tego żyrka to sklonowali chyba tylko obudowę :rotfl: nie pisałem że trex nie jest najlepszy. ponoć właśnie jest, z tajwańskich marek nie miałem trexa ale w kilku miejsach (chyba waldorf heli) czytałem że trex450 wcale mniejszych luzów nie posiada (np. ślizgacz sterujący tylny wirnikiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Jak Ciebie stać to kupuj T-rexa jak nie to HK. Panowie nie ma co objeżdżać innych marek z klasy 450, bo dla przykładu Mercedesy i Audi także się psują, a ich serwisowanie kosztuje majątek, z reszta jaka to różnica, gdy spadnie z 30 metrów i zaliczy kreta, co w tedy podniesiesz z ziemi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Ja tak sobie myśle że te wszystkie Aligny i inne znane są produkowane w jednej fabryce, chodzi mi tutaj o części. Niektóre kupuje firma A inne firma B i nadrukowują na nich swoje loga i jest cena wyższa. To co nie jest kupowane przez firmy A i B jest kupowane przez inne mniejsze i wychodzi potem z tego takie HK 450. Płacisz za markę jedynie. Ale to moje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 No to jest trafne spostrzeżenie, także odniosłem takie wrażenie. To jest jak z wiertarkami z przedziału 30-50zł z tzw."Rynku" wszystkie Euro-tech, Falon-tech, Toya, Einhell, Pegasus, a to jedno kopyto. Lub napoje w hipermarketach Kaufland, Biedronka, Lidl rożne nazwy produktów a producentów dwóch albo Hellena, albo Zbyszko. Kalkulacja kosztów produkcji. Każdy z nas czyta to forum, na różnych markach monitorów, a 98% matryc w nich jest produktem Samsunga. Globalizacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 to ja dodam swoje trzy grosze odnośnie HK, CopterX'a i ALIGN'a poparte doświadczeniem i obcowaniem z tymi modelami... Na początek "luzy" Zrozumcie luzy (delikatne 0,5-1,5mm) są i będą... jest to robione celowo kiedyś uparłem się i postanowiłem usunąć wszystkie luzy... kiedy chciałem oblatać pierwszy raz "odluzowany" model wpadł w takie wibracje że nie dało się go opanować i się rozleciał wszystkie luzy jakie można spotkać w helikopterze występują w elementach wirujących które i tak naciągnie potworna siła odśrodkowa... jeżeli toś dobrze poskłada model i ma luzy w granicy 0,5-1,5mm to nie ma się co martwić Różnice pomiędzy HK CopterX i ALIGN Pierwszy model jaki miałem to Align T-Rex 450 SEV2 Bajka mimo plastikowej głowicy, ramy Po krecie przy maksymalnej prędkości w płot rozleciał się na kawałeczki Na ebay.co.uk kupiłem wszystkie części firmy "no name" ale już wszystko w alu łącznie z ramą za grosze... znowu latał tak samo kolejny kret wybór padł na HK 450 SEV2 w alu dokładnie to samo jedyna różnica konstrukcyjna to cieńszy wał poprzeczny który szło wymienić na grubszy Align'a po ustawieniu nie widziałem różnicy pomiędzy HK a ALIGN'em kolejne krety modle naprawiałem częściami "no name" z angielskiego ebay'a trochę części z Polski jak mi zależało na czasie generalnie mieszałem w producentach i jakoś różnicy nie widzę kolejne krety naprawa dokładnie taka sama Później wyszedł model PRO Najpierw ALIGN ale ta cena :shock: Następny był CopterX którego kupiłem Jeden krecik naprawiony częściami CopterX- ten model został moim modelem pokazowym Mam też HK 450 PRO i jest to dokładnie to samo (no inny kolor Alu) ten model katuje na maxa co robi wielką różnicę: wyposażenie Serwa typu MG po pierwszym krecie i frustracji z wymianą plastikowych zębatek kupiłem serwa MG przeżyły wszystkie krety bez jakiegokolwiek uszkodzenia Regulator i silnik Pierwszy regiel miałem Align'a 25A i silnik E-MAX (jaki nie pamiętam) ale działało to rewelacyjnie przy treningu zawisów kiedy ujawnił się brak amperów po zmianie stylu latania kupiłem regiel Align'a 35A Działa do dzisiaj bez jakiegokolwiek uszczerbku też przeżył sporo kretów Silnik Align 400L daje dużą frajdę z latania i spory zapas mocy Żyrko i serwo na ogon Miałem Assan'a GA410 i serwo HS-81 do zawisów było ok ale nie trzymało na plecach teraz mam Futaba GY401 i serwo S9257 masa kretów za plecami i nic Łopaty Tu warto dołożyć chociaż do drewniaków Align'a i nie kupować nic gorszego Powód Jakość materiałów i precyzja wykonania Pamiętajmy że każda łopata (po za karbonami) ma wklejony na krawędzi natarcia ołowiany pręt (krawędź natarcia musi być cięższa od spływu)... Wyobraźcie sobie że w tanich made in china wylatuje taki pręt jak trafi w drzewo to spoko ale jak trafi Was albo kogoś innego? Naprawdę warto zainwestować w elektronikę i łopaty bo jak pisałem wymiana ramy i części mechanicznych to "pikuś" oczywiście nie latam jakiegoś ostrego 3D tylko tak dla siebie dla zabawy ważne jest też ustawienie nie można podać jednego sposobu ustawiania helikoptera bo każdy kto lata heli ustawia go pod siebie i sposób jaki chce polatać latanie (bezpieczne!!) helikopterem nie jest tanie wszystko co dobre jakościowo jest w cenie jak Mercedes DOTARŁO? zmęczyłem się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Nie sadze by bezpiecznie, znaczyło drogo raczej rozważnie i ze zdrowym rozsądkiem. Bo czy idiota z oryginalnym Alignem, bezpieczniej wleci w tłum ludzi spacerujących w parku etc. niż odpowiednik z HK-450 nie sadze, a co do eksploatacji, sam wiesz bo latasz dużo dłużej ode mnie, korzystałem z twoich porad i wspomagałeś mnie częściami zamiennymi, to na prawdę kwestia zasobności portfela co kto wybierze, bo ie wyobrażam sobie latać śmigłowcem poklejonym superglue i poowijanym na druty i sznurki, jeśli chodzi o bezpieczeństwo to abstrakcja. No ja także się zmęczyłem, bo tutaj jak i w życiu trzeba zachować równowagę pomiędzy ceną a zdrowym rozsądkiem i bezpieczeństwem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Rafał, zawarłeś kompendium wiedzy "helikowej" w kilku zdaniach, które każdy początkujący pilot RC powinien nauczyć się na pamięć i nie zadawać już więcej pytań "od czego zacząć?". Latam helikopterami 4 lata i moje doświadczenie pozwala mi się zgodzić z tym co napisałeś w 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Dzięki wszystkim a w szczególności Panu Rafałowi . Zrobie tak jak napisaliście,nie będe kupować chińskich zabawek za 100 zł tylko zacznę od czegoś droższego,ale i solidniejszego. Narazie nie myślę o jakim ale napewno coś z 450. Zbiore gyro,regulator,serwa i pomyślimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 latanie (bezpieczne!!) helikopterem nie jest tanie wszystko co dobre jakościowo jest w cenie jak Mercedes Ciekawe co by powiedziała Księżna Diana?. Na pewno zgodzę się z kolegą Rafałem, co do wyposażenia śmigłowca w dobre jakościowo bazowe elementy i podzespoły. Tylko ja to odebrałem tak że nikt kto nie lata na Alignie i nie jeździ Mercedesem to nie lata i nie jeździ bezpiecznie. Jeśli omyłkowo źle zinterpretowałem wypowiedz, to przepraszam, nie było tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Panu Rafałowi .Rafał a nie "pan"tu wszyscy jesteśmy równi Tylko ja to odebrałem tak że nikt kto nie lata na Alignie i nie jeździ Mercedesem to nie lata i nie jeździ bezpieczniemiałem na myśli to że porządna elektronika jest nie zawodna jak mercedeso ile w samolocie utrata lotki, silnika, steru kierunku nie zawsze wiąże się z kretem bo samolot szybuje (kto lata ten wie o czym pisze), tylko utrata steru wysokości w 99% kończy się kretem za to w helikopterze utrata jednego z sera na tarczy, silnika (ratunek autorotacja- tylko doświadczeni potrafią), serwa na ogonie (nie zawsze- też doświadczenie ma znaczenie) wiąże się z tym że model o wadze około 700g lecący (spadający) na ziemie z 30m jest ogromnym niebezpieczeństwem zależy mi na tym żeby ktoś bez doświadczenia nie popełnił fatalnego błędu lub doświadczył usterki w locie i nie zabił kogoś przy okazji bo "skończy się rumakowanie" nam wszystkim i zaczną nas gonić za latanie Bo czy idiota z oryginalnym Alignem, bezpieczniej wleci w tłum ludzi spacerujących w parku etc. niż odpowiednik z HK-450 nie sadzetakiej możliwości nie biorę pod uwagę bo to chyba oczywiste :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 a to mercedesy są niezawodne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi