andmax Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Witam Szanownych Kolegów. Po dość długim byciu Fanem modelarstwa rc, postanowiłem na obecny sezon powrócić do modeli spalinowych. Do tej pory pokonywałem różne bariery, od „klasycznych spaliniaków ”, przez heliki typu T-rex 600 i klasę F5B, F3J. Na obecny sezon mam przygotowaną Katane 2.2m z silnikiem benzynowym 50ccm, oraz „Funfla” własnej produkcji z silnikiem OS25FX – waga ok. 1100g (osesek) . Ostatnio zakupiłem taki oto model: http://sklep-modelarski.eu/product_info.php?cPath=102_103_104&products_id=1643 Wstępnie przymierzałem się do zamontowania silnik OS46FX. Jednak moje wewnętrzne odczucia pokierowały mnie raczej do 4-takta. I właśnie TU mam pewien dylemat… Myślę o zakupie silnika http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_291&products_id=3831 Powiedzcie Koledzy, czy ten przypadek będzie OK ??. Zdaję sobie sprawę, że ten silnik jest „duży” jak do tego modelu…, jednak ostatecznie ma sprawić przyjemność w modelu „Funfla” 1,5 – 1,6m. Co o tym myślicie ? Pozdrawiam Andrzej
gignasiak Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 z tego co się orientuję to ten model jest bardzo lekki a za tym delikatny i myślę że ten silnik co zamierzasz kupic to rozniesie ten model
andmax Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 Przyznam się Tobie, że model nadal jest w oryginalnym pudełku :roll: . Co prawda, z ciekawości obejrzałem go dokładnie i jedyna rzecz do wymiany… to podwozie !. Kadłub bardzo lekki i ciekawie rozwiązany pojemnościowo, skrzydła klasycznie konstrukcyjne z pełnym kesonem. Model z definicji jest przeznaczony pod silnik do 6.5ccm, na innych stronach czytałem że do 7.5ccm. Różnica wagowa pomiędzy OS46FX a Saito 82 wynosi ok. 30g. Różnica żadna… jednak Jesteś drugą osobą, która mówi mi o rozniesieniu modelu. :?
gignasiak Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 ten model z silnikiem gotowy do lotu ma ważyć ok 1900 gram silnik może tylko trochę cięższy ale praca czterosuwa jest trochę inna niz planowany w nim silnik 2-suw
gignasiak Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 przyznam się że też przymierzałem sie do kupna tego modelu ale trochę mnie zniechęciła waga i delikatnośc gdzieś było na forum o tym modelu planowany był pod os max 46 la
andmax Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 Właśnie poruszyłeś bardzo ciekawe zagadnienie. Nigdy nie miałem do czynienia z silnikiem czterosuwowym… jak wygląda sprawa drgań ?. Szukam odpowiedniego wyboru silnika do rozpoczęcia składania modelu. Czy pozostać przy FX, czy może przeskoczyć od razu na Saito?. Jeżeli jesteś pewny decyzji… wskaż odpowiedni wybór. :idea:
gignasiak Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 pytał pan o model który robię katana 1.4m rozpiętości w/g projektu od kolegi z forum Katana X-lite 1,4 m-(budowa )-wspólny temat a co nad wyborem silnika to niech ktoś się wypowie kto mial te silniki
andmax Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2012 Dzięki za pomoc i ją doceniam. Jednak Kolego nie jestem pan... jestem Andrzej. Jakoś nie ogarniam tego słowa
gignasiak Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 dobrze Andrzej miałem jeszcze plan takiego Energy-3D - strona modelarska można powiększyć plany i wydrukować bez problemu jest nawet program do otwarcia
Marcin K. Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Witam. Mam fun-fly 110cm rozpiętości, waga do lotu- 1900g( niestety troche dużo). Napędza to silnik asp. 46 2t. Mocy jest mega nadmiar. Jego odpowiednikiem jest 4takt klasy .61. To co podałeś, Saito 13.5ccm będzie dużo za dużo. Polecam silnik asp FS .61 AR. Używam tego silnika w modelu z avatara i jeszcze mnie nie zawiódł. Sprawa drgań. Przy dobrze wyważonym śmigle różnica jest znikoma. Waga silników asp 2t .46 i 4t .61 Jest taka sama. Oba silniki nie przysporzyły mi żadnych problemów z uruchomieniem czy eksploatacją. Wybór należy do Ciebie.
Rekomendowane odpowiedzi