Skocz do zawartości

Powrót do latania :)


artex007

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

aparatura aparaturą ja polecil bym trenerka

poszukać gdzies taxi graupnera lub zrobić samemu odporny latajacy czolg wybacza prawie wszystko

fajnie to lata

moje jest bez lotek a przydaly by sie

polecam koncepcja modelu bez wiekszych zmian od lat i zawsze na topie

ze wzgledu na wiek moze być naszym ojcem

model super polecam :D

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

No i stało się mam graupnerka MX 16 S w domku i teraz tak: nie było w zestawie ładowarki a na sklepie akurat nie mieli graupnerowskich wiec pytam sprzedawcy czy jakas zastepcza a on mi na to że ma hiteca ale ona ma inną polaryzacje ale wystarczy że utne kabel przy wejściu do aparaturki i zamienie - z + czy to prawda ?? i pytanie które już kiedyś zadałem akku to 8 NH 1700 mAh TX 9,6V 1,7 Ah ładowarka hitec CG-S32 jej dane : OUTPUT TX 9,6 VDC/80 mA RX 4,8 VDC/80 mA jak długo to ładowac :oops: Teraz sobie już chyba zapisze wzór na ścianie.

Opublikowano

Ta ładowarka ma za mały prąd do ładowania takich akumulatorów. Wcisnęli Ci kit. Nowsze ładowarki Hiteca mają większy prąd ładowania. Prawidłowy prąd to 1/10C C-> pojemność akumulatora więc prąd ok 170mAh. - w takim przypadku ładujesz ponad 10 godzin w Twoim to ponad dobę! (prąd ładowania 80mA -> pojemność 1700mAh 1700mAh/80mA=21,25h + czas na straty) Tyle że tak małym prądem nie doładujesz ich do pełnej pojemności - zaleta też taka że nie przeładujesz akumulatora :)

 

Polaryzacje zmieniaj jak już na kablu ładowarki - nigdy na kablu od pakietu. Miernik pozwoli Ci wybadać czy to konieczne.

Opublikowano

mówiąc ze ich nie przeładuje masz na mysli że nie musze ich pilnowac ?? znaczy dokładnego czasu?? może sie ładowac załóżmy dwie doby i nic sie nie stanie?? Tak może dokładnie o co chodzi z tym miernikiem boje sie elektroniki ;D

Opublikowano

A więc poczytałem i faktycznie ładowarki hiteca mają inną polaryzacje od tych graupnerowskich . Zmieniłem polaryzacje ide podłączy aprature na noc do ładowania troche sie boje bo w końcu chyba cos sie może stac, a takie pieniądze piechotą nie chodzą, ale tak mi doradził sprzedawca w sklepie (bedzie na niego) :lol:

Opublikowano

ale tam są zupełnie inne wejścia. Ale już i tak za późno podłączyłem wczoraj wieczorem diodka zaczeła migac na czerwono w ładowarce poczekałem pół godzinki czy nic sie niedzieje, było ok więc poszedłem spac jak sie obudziłem to diodka już nie migała ale świeciła na czerwono więc dalej ładuje, pakiet sie nawet nie nagrzał wiec chyba jest ok

Opublikowano

Bo to nie jest tak ,że musi się to skończyć źle . Wielu ludzi ładuje tak i im się nic nie dzieje ,ale znam przypadki ,że aku wylały się do środka ,bo coś się w ładowarce s... i radio było mocno zagrożone.

Opublikowano

Udało sie wszystko działa akku naładowane :) A jeżeli chodzi o rozlanie to domyśliłem się takiej możliwości i jak wiadomo akku jest na kabelku , wyjąłem je obok aparatury ale nadal było podłączone ale wszystko jest ok :)

Opublikowano

Ja mam taka sama ladowarke hiteca.Nie musialem ucinac kabli wystarczylo odkrecic obudowe i odlutowac wtyczki i zamienic stronami 5 min roboty.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A więc stało się kupiłem modelik nie ten co planowałem ale jest trenerek Tiger Trainer 40. Opinie o nim są różne ale jak oblatam to wyrobie sobieswoja. Mam oczywiście kilka pytanek odnoścnie instrukcji po jest nie po polsku. Na wstępie prose o przetłumaczenie kawałeczka tekstu bo nie moge sobie z nim poradzic :

 

With 30 minute epoxy, liberally coat all sides and edge of the wing joiner and slip it into one wing half. Now coat the inside edge of the center wing rib where it will join to the other wing half. This is called the "root" of the wing.

Join the two wing halves and firmly press wing panels together. Wipe off any excess epoxy with a paper towel and rubbing alcohol. Make sure the two panels are accurately aligned with each other. You may hold tohether with several strips of masking tape

 

Domyślam że jest tu mowa o połączeniu skrzydeł na stałe. No i wspomniane cos o żywicy pewnie kleimy żywica :) czy mozna kleic żywicą 5 min zamiast 30 min i jak sie używa tego kleju bo nigdy sie jeszcze nie spotkałem zawsze było tylko CA :)

Opublikowano

Po prostu pokryj zywica lacznik skrzydel z kazdej strony i na kazdej krawedzi i wsun w skrzydlo. Pokryj tez zewnetrzne zebro klejem. Potem mocno docisnij skrzydla. Mozesz skleic taasma na czas klejenia. Wytrzyj nadmiar zywicy. Sprawdz czy wszystko jest dokladnie rowno.

 

Tak wogole to ja osobiscie polecalbym dac klej do otworu a nie na lacznik, bo jak wsuniesz lacznik to caly klej zostanie na zewnatrz (jesli otwor ciasny).

 

Z zywica to jest spoko, mieszasz oba skladniki jak w instrukcji (zwykle 1:1, z moich obserwacji wynika ze super dokladnosc nie jest konieczna) i juz.

 

Im dluzsza zywica tym lepiej, ale mysle ze moze byc 5'

Opublikowano

Używając 30 minutowej żywicy epoksydowej, dokładnie pokryj nią wszystkie strony i krawędzie łącznika skrzydeł i wsuń go do jednej z połówek skrzydła. Teraz pokryj wewnętrzną krawędź skrzydła (?) gdzie zostanie ono połączone z druga połówką. Połącz obie połówki skrzydła i dociśnij je do siebie. Wytrzyj nadmiar żywicy ręcznikiem papierowym i łyknij alkoholu. Upewnij się, że obie części skrzydła pasują do siebie dokładnie. Możesz usztywnić połówki kilkoma paskami taśmy klejącej.

 

 

 

Co do żywicy, podobno 30 minutowa jest mniej krucha od 5 minutowej.

 

 

 

 

PS: Pisane równocześnie z Flyerem

Opublikowano

No to jeszcze jedna prośba tłumaczenia :

You might lightly coat the exposed wood in the landing gear slot with 5- miute epoxy to prevent the wood from becoming fuel soaked

 

 

Domyślam sie że chodzi tu o posmarowanie kawałka drewna żywica jako ochrona przed paliwem.

 

Z góry dzięki.

Opublikowano

Kolejny tekścik:

 

In a similar fashion remove covering material on the vertical fin

Glue the stab and fin to the use fuselage wth epoxy, keeping the stab an fin in position as diagram shown.

Remove the covering on the slot. The rudder and elevator pushrods have already been pre-assembled at the factory. Insert the rudder pushrods which is bent at the thread end, thread end first, into the fuselage and exits the slot on the top of the rear fuselage. Locate the celvis, thread the celvis onto the threaded end at least 1/4" in length.

 

Z góry dzięki!!

Opublikowano

Dobra po wielu trudach jakos poradziłem sobie z tekstem i mam kolejne pytanko na co wkleic stateczniki na żywice czy CA i może wyjaśnicie mi kidy używamy CA a kiedy żywicy??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.