PROTON Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Aparatura do RWD będzie dobra. Ale, zadaj sobie pytanie czy nie będziesz chciał więcej modeli zrobić. Sprawdź dostępność odbiorników i ich cenę. Ja mam 6 odbiorników z tego 4 w modelach a piąty model się robi. Aparaturę kupuje się na lata.
Masło Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Wojtek Sz polecił tą aparaturę i na nią się nastawiam http://abc-rc.pl/p/103/75...osprzet-rc.html Będzie dobra, sam mam tą aparaturę i dobrze się sprawuje , odbiorniki są chyba po 70 - 80zł, ale ja ze skąpstwa przekładam z jednego modelu do drugiego :twisted: :mrgreen:.
przemo Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2012 Dzisiaj zakupiłem symulator Esky ... na pierwsze loty to los mojego RWD widzę w kawałkach ... ale w sumie spędziłem troszkę czasu i nawet udało mi się parę razy wylądować powoli rozkminiam ... a właśnie istnieje możliwość ściągnięcia większej ilości modeli do tego symulatora ? ... odnośnie budowy to rusza od jutra jak tylko odbiorę UHU Por z ABC RC Jedna strona skrzydła gotowa jutro na stół leci druga tak że czwartek piątek połączy się w jedną całość
Wojtek Sz Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Dzisiaj zakupiłem symulator Esky ... na pierwsze loty to los mojego RWD widzę w kawałkachTrenuj, trenuj to nie będzie tak źle. Tu masz więcej samolotów do FSM :wink:
przemo Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2012 Trenuj, trenuj to nie będzie tak źle. Jak już dopadłem model bez lotek to szło mi o niebo lepiej ... no ale egzamin będzie na wiosnę z latania A teraz parę fotek z jedną stroną skrzydła ... z racji braku kleju połowa skrzydła już oklejona od góry przewaga niebieskiego a od spodu żółtego Obudowa silnika nie wyszła zbyt rewelacyjnie ale jak na pierwszą może być ... po pierwszym krecie pewnie pęknie więc się przyłożę do następnej jak też ktoś tutaj napisał pierwszy model ma latać a nie wyglądać w sumie sami oceńcie ... kadłub oklejony na ocenę dostateczną I ostatnie zdjęcie mam pytanie bo zauważyłem że jak zamontuje skrzydło to będzie delikatna szpara między skrzydłem a kadłubem jak widać na zdjęciach ... jest dobrze czy coś sknociłem ?
przemo Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 Mały UP ... RWD poskładane w obecnej wersji czyli z silnikiem i serwami waży 465 g. Z resztą które planuję kupić to szacuje wagę tak maksymalnie do 650 g foto poniżej Uploaded with ImageShack.us
Wojtek Sz Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 No super teraz ładna pogoda do lotów i w górę.
przemo Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 No super teraz ładna pogoda do lotów i w górę. a potem w dół ... jak tylko zamówię resztę szpejów Wojtku to z miejsca dzwonie z prośbą o pomoc w poskładaniu tego do kupy
przemo Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 przemo co z ciebie taki pesymista Dobra już nie będę ... od teraz będę niepoprawnym optymistą
przemo Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Kolejny UP :wink: W związku z zimą szalejącą za oknem na dobre i nadmiarem wolnego czasu postanowiłem oczywiście za delikatną namową Wojtek Sz podziałać z płaskim skrzydłem z lotkami. Co do wzmocnienia płata zastosowałem dwie listewki sosnowe 3x6 mm. Waga wzrośnie o jakieś 13 g na płat czyli całe skrzydło jakieś 26 g. Biorąc pod uwagę że w wersji bez lotek waga RTF wynosi nie całe 650 g to sądzę że dokładając dwa razy po 13 g + półki sklejki wykonane z 1,5 mm sklejki + dodatkowe wzmocnienia mocowania pólek + serwa + przewody to wagę szacuję nie więcej jak 750 g Poniżej efekty pracy Uploaded with ImageShack.us[/img] Gotowy lewy plat Prawy płat w budowie pólka na serwa oczywiście podpatrzona na tym forum
Capriman Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Bardzo czysta i dokładna robota. Listewki w płacie to bardzo dobry pomysł, w moim nie oklejonym rwd skrzydło bardzo szybko sie złożyło, tak jak i w rwd mojego znajomego, który był oklejony całkowicie taśmą. Listewki w kadłubie też w planach poprowadzone są tak sobie i warto by to zmodyfikować... Ps. Mój rwd tej zimy przeszedł generalny remont i doczekał się nowego malowania. Na dniach wrzucę fotki..
przemo Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 Ps. Mój rwd tej zimy przeszedł generalny remont i doczekał się nowego malowania. Na dniach wrzucę fotki.. no to obowiązkowo daj znać jak będą zdjęcia Twojego RWD Twój temat o bojach z RWD czytałem już kilka krotnie bardzo ładnie Ci wyszedł w płacie bez lotek listewek nie dałem więc wszystko się okażę czy płat wytrzyma pierwsze loty Pogoda się poprawia więc do lotów sądzę coraz bliżej niech tylko wiatr ustanie codziennie wieje ... dzisiaj ostatnia rzecz z wyposażenia zawitała do drzwi czyli ładowarka Imax B6 Po pierwszych lotach postaram się wrzucić jakiś filmik
Capriman Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Teraz to bede musiał wrzucić jak już wspomniałem:).. Z tym skrzydłem to nie jest tak źle, spokojne latanie nawet kilka beczek wytrzyma. Problemy zaczynają sie jak już troche polatasz założysz śmigło o wiekszym skoku, mocniejszy silnik, zaczniesz latać ostrzej robić różne akrobacje, do tego zmęczenie materiału i skrzydło złożone :rotfl:
przemo Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Znowu mały UP i finisz rzecz biorąc ale jeszcze pozostała kosmetyka skrzydła Skrzydło w całości i przymiarka do kadłuba Uploaded with ImageShack.us Mocowanie serwa w skrzydle Uploaded with ImageShack.us Tak wygląda maksymalne wychylenie lotek ... pytanie czy nie jest za małe i wystarczy ? Już bardziej nie pójdzie i dla świętego spokoju na pewno będę musiał na apce ograniczyć wychylenie serwa do tego momentu jak na zdjęciu. Serwo dalej by poszło ale ogranicza półka serwa. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
karlem Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Wychylenia aż nadto starczą, ale popychacz zapina się na ostatnią dziurkę, nie pierwszą, a dźwignia jest za bardzo odsunięta od osi zawiasów; to zeskosowanie przeszkadza. Będziesz miał większe wychylenia w dół niż w górę, a powinno być odwrotnie.
przemo Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Dziękuje wszystkim za opinię już się uspokoiłem co do wychylenia lotek popychacze przepnę na ostatnią dziurę pozdrawiam
Capriman Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Wychylenia aż nadto starczą, ale popychacz zapina się na ostatnią dziurkę, nie pierwszą, a dźwignia jest za bardzo odsunięta od osi zawiasów; to zeskosowanie przeszkadza. Będziesz miał większe wychylenia w dół niż w górę, a powinno być odwrotnie. Karlem a możesz wyjaśnić dlaczego?
Callab Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Ja nie Karlem, ale może spróbuję wyjaśnić: Lotka wychylona w dół stawia większy opór niż wychylona w górę. W związku z tym gdy przechylamy model w prawo ma on tendencję do skrętu w lewo - czyli odwrotnie niż byśmy chcieli. Objawia się to na ogół tylko niepożądanym "zamiataniem" ogona. Dlatego lotkę w dół należy wychylać mniej (50% mniej) niż w górę. Nie dotyczy to akrobatów i funfly'ów z symetrycznym profilem.
Rekomendowane odpowiedzi