elektron Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Witam Wszystkich !! Ostatnio z mojej stajni ubyl dwuplat a w zamian weszly dwa spaliniaki do naprawy. (zamaiana z Marcinem133). Jeden z nich juz jest po gruntownym przegladzie i naprawach(niewielu ale jednak trzeba bylo je zrobic) No i oczywiscie po generalnym faceliftingu Nie mam jeszcze pomyslu czy robic czarne "szyby" ale sadze ze cos zdecyduje. Troche danych : Rozpietosc : 1200mm Dlugosc: 900mm Pow.noscna : nn Waga pustego: 870g Przewidywana waga gotowego: max 1300g Przewidywany silnik 4.6ccm mvvs od Marcina. Serwa : SK i SW - conrad es05; lotki - Hitec322 HD standart ; gaz - jakies e-sky Jak na moje prezentuje sie niezle konstrukcja jest BARDZO solidna bo przezyla bez szwanku pionowego kreta :shock: Co mnie bardzo wk.. to oklejanie kadluba... poniewaz jest sosnowy to folia za cholere nie chciala sie ladnie trzymac... wyszlo jak wyszlo... moglo byc lepiej. Prosze o jakies sugestie i pomoc w nazwaniu modelu ( Jakos nie lubie miec bezimiennych "dzieci" ) A tak sie prezentuje model : Nie zwracajcie uwagi na to ze ma skrzydla o wzniosie ujemnym - Marcin twierdzi ze tak ma byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 wyglada jak kaczka :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Buuhhahahahaaa....... wiedziałem że zdjęcia oszukują :mrgreen: Nie zwracajcie uwagi na to ze ma skrzydla o wzniosie ujemnym - Marcin twierdzi ze tak ma byc Nie twierdze że tak ma być tylko że tak wyszło :crazy: Skrzydło ma dwa lata i wcześniej latało z innym kadłubem i nic dziwnego się nie działo - jednym słowem osobiście nie zawracałem sobie tym :ass: Z wagą się nie przejmuj - nawet jak wyjdzie 1,5kg do lotu to i tak będzie ładnie latał (sprawdzone max ok 1700g). U mnie latał z OS 20FP i pocisk to nie był - serwa na ogonie dawały rade - z MVVS może być już trochę gorzej chyba że ostrożnie z gazem. Musisz go jeszcze poprostować bo krzywy jak... a nazwa? --> od zawsze był to "szrot-gniot" :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 pomoc w nazwaniu modelu Proponuję "Smutas", bo mimo kolorowej folii, w widoku z przodu tylko tak mi się kojarzy (rozchylone bezradnie kółka i banan skrzydełka) 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Skrzydlo sprawilo mi najwiecej problemu..tzn nie wiedzialem czy zrobic nowe czy nie.. Ale w sumie jest w niezlym stanie i podobno modfel z nima lata wiec po co kombinowac Jak narazie propozycja "smutas" mi sie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Profil płasko wypukły i ujemny wznios rewelacja na loty plecowe:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Motyl a kto powiedzial ze nie mozna latac caly czas na plecach ?? tylko ladowanie klasyczne : :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Ten trenerek lata na plecach - tylko jak na ten profil przystało robi to ociężale - oczywiście mocniejszy silnik ułatwia zadanie ale na OS 20 w zasadzie latał do góry nogami po prostej na dość dużym kącie natarcia. Za to w normalnej pozycji śmigał jak talala i pętelki czy beczki też kręcił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 no widze ze serwka dobrze trafiły model fajny a jak tam akrobat ??? :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Maly update - jest juz wszystko zamontowane po za popychaczami do lotek ! Dzisiaj kupilem silnik od Marcina i nie oparlem sie aby go odpalic - Silniczek to MVVS 4,6ccm. Kompresja bardzo dobra i co mnie zdziwilo..... Odpalil od palca !!! Pieknie chodzi. Mam problem jeszcze z wyregulowaniem wysokich obrotow - jak dam przepustnice na max to jakby mi sie dlawil albo zapowietrzal... kto wie w czym sek ?? Jezeli zdeobnede kilka zlotych to oblot w piatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Nie sikaj - na oblocie pewnie będę to się wyreguluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 27 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Oblot odbedize sie jutro w okolicach godizny 15 !! Juz wszystko jest. Silnik prawie ze wyregulowany - wkoncu ladnie trzyma wysokie obtoty ale przy szybkiej zmianie z niskich na wysokie na chwile sie dlawi a potem dopiero wkreca na wysokie - czyzby za bogata mieszanka ?? Postaram sie wstawic dzisiaj zdjecie Edit: Jeszcze jeden problem z ktorym za cholere nie moge sobie poradzic..... Funkcja Gaszenia silnika:/ - Ustailem wszystko wedle instrukcji i pomimo tego ze przelaczam przelacznik to serwo ani mysli zamkac przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 27 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 No i kolejny update - MODEL JEST GOTOWY W 100% DO LOTU!!! Pakiety naladowane, wszystko po za wylaczaniem silnika zdalnie zrobione ( nie moge sobie z tym poradzic). Jutro obot. Troche sie boje wywazenia..... wywazalem model bez paliwa i sc wychodzi mi niestety w 1/4 a nie w 1/3 cieciwy.... Sadzicie ze moge tak z tym zrobic oblot czy dac z 20g na ogon ? Waga gotowego do lotu (zatankowyany itp) to rowne 1702g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Ja nie chce nic mówić ale waga to ci wyszła żelazkowata, co Ty tam cegłę w kadłubie schowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 27 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Sam nie wiem skad ta waga :/ nie dosc ze mam serwa mini ( po za 1 standardem) to nie ma tam nic az tak ciezkiego.. :/ pakiet 3200mah wazy 130h, silnik z 220, paliwko 170, no i model pusty 850 ( zaokraglam).... niewiwem niewiem.... ciezko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Heh jak słyszę że coś jest cegłą lub żelazkiem to zaraz mnie.... połowa modeli budowanych przez ludzi jest najzwyczajniej za lekka Na poważnie - to nawet nie żart - prawidłowe obciążenie powierzchni jest tak samo ważne jak wyważenie i inne duperele. Już pisałem wcześniej do jakiej masy ten model może być obciążony by nadal zachowywał się normalnie. Jest ciężki bo tylko ogon jest z balsy - reszta to "materiały" przywiezione dużą przyczepą które docelowo służyć miały jako pokarm dla pieca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 miałem nic nie pisać bo zaraz sie wywiąże niepotrzebna dyskusja ale co tam... połowa modeli budowanych przez ludzi jest najzwyczajniej za lekka Na poważnie - to nawet nie żart - prawidłowe obciążenie powierzchni jest tak samo ważne jak wyważenie i inne duperele Inaczej połowa modeli budowanych przez ludzi jest za ciężka...Lekkim modelem też można latać realistycznie ale i zdecydowanie przyjemniej. A jak ktoś lubi sobie utrudniać życie to trudno;) latałem modelem o rozpiętości 170cm ważącym 4kg i latałem modelem 170cm rozpiętości ważącym 3 kg. Nie ma czego nawet porównywać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Aby uciac dyskusje. Kazdy model powinien miec przeznaczane obciazenie powierzchni i silnik. Akrobat inaczej, trenerak inaczej, a 3D inaczej. Rozbawil mnie ostatnio widon naprawde przepieknej makiety spitfire'a . Ale w locie.. moj gws byl latniejszy - model byl zdecydowanie za lekki i podatny na powietrze, nie robil "przeciagu" podczas kosiakow a silnik mial taki ze pionowo szedl w gore.... jak makieta to makieta a nie 3d :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Wszystko w granicach rozsądku Przeznaczenia modelu itp. W dzisiejszych czasach to chyba jedynie szybownicy są wstanie docenić odpowiednie obciążenie płata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 HHHHHHHHUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAA !!!! Model oblatany!!! Wszystko ladnie wyregulowane i jazda !!! Model musialem znacze wytrymowac do gory - wina niepoprawnego wywazenia ale potem bylo tylo lepiej !! Model na full gazie idzie pionowo w gore !!!!!!!!!!!!!!!! Beczki,Petle, Wywroty, Zwroty bojowe wszystko ladnie pieknie ! W korek nie udalo mi sie wprowadzic.... Po wylataniu ponad 0.5l paliwa w ostatnim locie zapomnialem ze to jednak trzeba tankowac Efektem tego jest wyklejony statecznik pionowu Gerenalnie powiem jedno - zakochalem sie w spaliniakach!!! Marcin obiecal wstawic zdjecia i filmy z oblotu wiec czekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.