Jump to content

Trenerek pod 4ccm.. by elektron


elektron

Recommended Posts

Witam Wszystkich !! :)

Ostatnio z mojej stajni ubyl dwuplat a w zamian weszly dwa spaliniaki do naprawy. (zamaiana z Marcinem133).

Jeden z nich juz jest po gruntownym przegladzie i naprawach(niewielu ale jednak trzeba bylo je zrobic) No i oczywiscie po generalnym faceliftingu :D Nie mam jeszcze pomyslu czy robic czarne "szyby" ale sadze ze cos zdecyduje.

 

Troche danych :

Rozpietosc : 1200mm

Dlugosc: 900mm

Pow.noscna : nn

Waga pustego: 870g

Przewidywana waga gotowego: max 1300g

Przewidywany silnik 4.6ccm mvvs od Marcina.

Serwa : SK i SW - conrad es05; lotki - Hitec322 HD standart ; gaz - jakies e-sky

 

Jak na moje prezentuje sie niezle :D konstrukcja jest BARDZO solidna bo przezyla bez szwanku pionowego kreta :shock:

Co mnie bardzo wk.. to oklejanie kadluba... poniewaz jest sosnowy to folia za cholere nie chciala sie ladnie trzymac... wyszlo jak wyszlo... moglo byc lepiej.

 

Prosze o jakies sugestie i pomoc w nazwaniu modelu :D ( Jakos nie lubie miec bezimiennych "dzieci" :D)

 

A tak sie prezentuje model :

 

DSC00078.jpg

 

DSC00079.jpg

 

DSC00081.jpg

Nie zwracajcie uwagi na to ze ma skrzydla o wzniosie ujemnym :D - Marcin twierdzi ze tak ma byc :D

 

DSC00082.jpg

 

DSC00083.jpg

 

DSC00084.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Buuhhahahahaaa....... wiedziałem że zdjęcia oszukują :mrgreen:

 

Nie zwracajcie uwagi na to ze ma skrzydla o wzniosie ujemnym :D - Marcin twierdzi ze tak ma byc :D

 

Nie twierdze że tak ma być tylko że tak wyszło :crazy: Skrzydło ma dwa lata i wcześniej latało z innym kadłubem i nic dziwnego się nie działo - jednym słowem osobiście nie zawracałem sobie tym :ass:

 

Z wagą się nie przejmuj - nawet jak wyjdzie 1,5kg do lotu to i tak będzie ładnie latał (sprawdzone max ok 1700g). U mnie latał z OS 20FP i pocisk to nie był - serwa na ogonie dawały rade - z MVVS może być już trochę gorzej chyba że ostrożnie z gazem.

 

Musisz go jeszcze poprostować bo krzywy jak... a nazwa? --> od zawsze był to "szrot-gniot" :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ten trenerek lata na plecach - tylko jak na ten profil przystało robi to ociężale - oczywiście mocniejszy silnik ułatwia zadanie ale na OS 20 w zasadzie latał do góry nogami po prostej na dość dużym kącie natarcia. Za to w normalnej pozycji śmigał jak talala i pętelki czy beczki też kręcił.

Link to comment
Share on other sites

Maly update :) - jest juz wszystko zamontowane po za popychaczami do lotek ! :)

Dzisiaj kupilem silnik od Marcina i nie oparlem sie aby go odpalic :D - Silniczek to MVVS 4,6ccm. Kompresja bardzo dobra i co mnie zdziwilo..... Odpalil od palca !!!

Pieknie chodzi. Mam problem jeszcze z wyregulowaniem wysokich obrotow - jak dam przepustnice na max to jakby mi sie dlawil albo zapowietrzal... kto wie w czym sek ??

 

Jezeli zdeobnede kilka zlotych to oblot w piatek :)

Link to comment
Share on other sites

Oblot odbedize sie jutro w okolicach godizny 15 !! :)

Juz wszystko jest. Silnik prawie ze wyregulowany - wkoncu ladnie trzyma wysokie obtoty ale przy szybkiej zmianie z niskich na wysokie na chwile sie dlawi a potem dopiero wkreca na wysokie - czyzby za bogata mieszanka ??

 

Postaram sie wstawic dzisiaj zdjecie :)

 

Edit: Jeszcze jeden problem z ktorym za cholere nie moge sobie poradzic..... Funkcja Gaszenia silnika:/ - Ustailem wszystko wedle instrukcji i pomimo tego ze przelaczam przelacznik to serwo ani mysli zamkac przepustnicy

Link to comment
Share on other sites

No i kolejny update - MODEL JEST GOTOWY W 100% DO LOTU!!! :) Pakiety naladowane, wszystko po za wylaczaniem silnika zdalnie zrobione ( nie moge sobie z tym poradzic). Jutro obot. Troche sie boje wywazenia.....

wywazalem model bez paliwa i sc wychodzi mi niestety w 1/4 a nie w 1/3 cieciwy.... Sadzicie ze moge tak z tym zrobic oblot czy dac z 20g na ogon ?

 

 

Waga gotowego do lotu (zatankowyany itp) to rowne 1702g :D

Link to comment
Share on other sites

Sam nie wiem skad ta waga :/ nie dosc ze mam serwa mini ( po za 1 standardem) to nie ma tam nic az tak ciezkiego.. :/ pakiet 3200mah wazy 130h, silnik z 220, paliwko 170, no i model pusty 850 ( zaokraglam).... niewiwem niewiem.... ciezko

Link to comment
Share on other sites

Heh jak słyszę że coś jest cegłą lub żelazkiem to zaraz mnie.... połowa modeli budowanych przez ludzi jest najzwyczajniej za lekka :) Na poważnie - to nawet nie żart - prawidłowe obciążenie powierzchni jest tak samo ważne jak wyważenie i inne duperele. Już pisałem wcześniej do jakiej masy ten model może być obciążony by nadal zachowywał się normalnie. Jest ciężki bo tylko ogon jest z balsy - reszta to "materiały" przywiezione dużą przyczepą które docelowo służyć miały jako pokarm dla pieca.

Link to comment
Share on other sites

miałem nic nie pisać bo zaraz sie wywiąże niepotrzebna dyskusja ale co tam...

 

połowa modeli budowanych przez ludzi jest najzwyczajniej za lekka :) Na poważnie - to nawet nie żart - prawidłowe obciążenie powierzchni jest tak samo ważne jak wyważenie i inne duperele

 

Inaczej połowa modeli budowanych przez ludzi jest za ciężka...Lekkim modelem też można latać realistycznie ale i zdecydowanie przyjemniej. A jak ktoś lubi sobie utrudniać życie to trudno;) latałem modelem o rozpiętości 170cm ważącym 4kg i latałem modelem 170cm rozpiętości ważącym 3 kg. Nie ma czego nawet porównywać...

Link to comment
Share on other sites

Aby uciac dyskusje. Kazdy model powinien miec przeznaczane obciazenie powierzchni i silnik. Akrobat inaczej, trenerak inaczej, a 3D inaczej.

Rozbawil mnie ostatnio widon naprawde przepieknej makiety spitfire'a . Ale w locie.. moj gws byl latniejszy - model byl zdecydowanie za lekki i podatny na powietrze, nie robil "przeciagu" podczas kosiakow a silnik mial taki ze pionowo szedl w gore.... jak makieta to makieta a nie 3d :/

Link to comment
Share on other sites

HHHHHHHHUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAA !!!!

Model oblatany!!! Wszystko ladnie wyregulowane i jazda !!! :)

Model musialem znacze wytrymowac do gory - wina niepoprawnego wywazenia ale potem bylo tylo lepiej !! :) Model na full gazie idzie pionowo w gore !!!!!!!!!!!!!!!! :) Beczki,Petle, Wywroty, Zwroty bojowe wszystko ladnie pieknie ! :) W korek nie udalo mi sie wprowadzic....

 

Po wylataniu ponad 0.5l paliwa w ostatnim locie zapomnialem ze to jednak trzeba tankowac :P Efektem tego jest wyklejony statecznik pionowu :D

 

Gerenalnie powiem jedno - zakochalem sie w spaliniakach!!! :)

 

Marcin obiecal wstawic zdjecia i filmy z oblotu wiec czekam :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.