Jump to content

Tak i oto pierwszy elektryk


santana

Recommended Posts

Posted

No cóż zrobiłem model z depronu czyli początki mojej elektryfikacji. I dziś postanowiłem go oblatać ,niebardzo to wyszło sądze że przyczyna tkwi w złym ustawieniu silnika czyli skłon i odchylenie w poziomie ale to wszystko do naprawienia . Moje spostrzeżenia opieram na tym iż lot z ręki bez silnika przebiegał bez zakłuceń czyli model szybował i to bardzo statecznie (stabilnie ) no spróbował by nie z takim wzniosem płatów a to zdjecia tego modelu niestety z lotów niema bo i takowe niewyszły ale jest zdjęcie uszkodzeń . Następna próba w następny weekend :D:(

124ab20d67a073d7m.jpg4168e0983cdaef9am.jpg78e614abb2aa431dm.jpg5d6c31b902464ddcm.jpg

 

b72e1b57fed470fcm.jpgc1384d6cc7438e00m.jpg13ffcab1da929123m.jpg2e1ba3cbc00f0771m.jpg

 

978b8c35501232d2m.jpg6c3039999b52dd52m.jpg9ad50b1c93ce3e01m.jpgd999972f5b183448m.jpg

 

pozdrawiam wszystkich

Posted

Jest mały problem z miejscem do oblatania, troszke daleko jesli chodzi o transport jestem skazany na syna.A młodzi wiadomo czasu maja mało. Mieszkam przy parku gdzie od biedy można polatac ale już po oblataniu co by kogoś nie uszkodzić .O ile uda mi sie oblatać wcześniej nieomieszkam pochwalić sie ta radosna nowina.

 

pozdrawiam wszystkich

Posted

Bardzo fajny trenerek.A podobno z depronu nie mozna nic fajnego zbudowac.

A ten wyglda jak klsyczny RTF.

Posted

Motylku tak przyznaje ze tak jest poprostu błąd ale niechciałem już kaleczyć tak kruchego materiału ważne ze stery wychylaja sie wystarczająco ale błąd jest błędem

 

pozdrawiam

Posted

przy takim umiejscowieniu masz nie jednakowe wychylanie w obie strony !! czyli różnicowość wychylania i EXPo w jednym. Dziwne odczucie i odrazu na początku !!

 

Popraw to nim się zdziwisz że coś poszło nie tak :)

Posted

Mysle ze odrobina papieru scierngo i zamiast paskudnych kwadratowoasci wyszdl by piekny owalny kadlub .

I to jest ta roznica pomiedzy ladnym a takim sobie modelikiem - szczegoly!!!

Posted

Widze w tym styro ładny model ale jak narazie oczami wyobrazni ma naprawde zadatek na coś fajnego ale troszke pracy i wyobrażni czyni cuda ciekawy jestem efektu końcowego

 

pozdrawiam wszystkich

  • 3 weeks later...
Posted

Dziś korzystajac z ładnej pogody i powrotu do zdrowia postanowiłem oblatac mojego depronowego trenerka . Pierwszy start z reki jako ze podwozia niema i kraksa ja drążek do siebie a model w ziemie dobrze ze było to tuż nad ziemią . przestawienie ustawienia drążka i ponowny start ,już lepiej ale ciągnie go w prawo ,lądowanie przestawienie osi silnika lekko w lewo i start i ok to jest to . Nieobyło sie bez chwil grozy , a więc przedemną duża łaka a raczej teren pełen badyli za mną tak ok 50m jezdnia pas zieleni 10 m i trasa szybkiego ruchu ,wszystko by było ok zeby nie wiaterek chwilami pod wiatr model wisiał w powietrzu (stał w miejscu ) .Chwila dekoncentracij i złej oceny odległości model leci w kierunku jezdni wyłanczam silnik juz za mało czasu na jakiś zakręt nadjeżdza samochód juz słyszałem trzask rozwalanego modelu, uff model zdażył przelecieć wylądowałem metr przed trasą szybkiego ruchu serce na ramieniu uffffff udało sie . I to by było na tyle , oblot udany jeszcze tylko zwiekszyc wykłon (i tak jest duży) przy wiekszych obrotach za mocno zadziera w góre.

Niestety niebyło komu zrobic zdjęc

Posted

bardzo wazna jest kontrola sterow przed startem i dziwie sie ze tego nie zrobiles, ponadto trzeba uwazac podczas latania w miejscach gdzie chodza, jezdza inni ludzie. Moze to glupie ale przeciez mogles spowodowac wypadek- reakcja kierowcy na model ktory leci wprost na niego moze byc baardzo rozna dlatego uwazam ze powinienes lepiej wybierac miejsca do latania.

Posted

Zgadzam sie z Tobą ale człowiek jest tylko człowiekiem poprostu nieraz zapomina sie i tak zapomniałem ze przekładałem serwo po poprzedniej próbie nie zawsze można i jest czas na wybór miejsca na taki oblot jestem uzależniony od kogos sądziłem ze taka odległość wystarczy tym bardziej ze lot był w przeciwnym kierunku i gdyby wszyscy byli trak przezorni jak Ty wszystkie modele latały by po sto lat bez kraks i uszkodzeń :D

człowiek to tylko człowiek :)

Posted
jeszcze tylko zwiekszyc wykłon (i tak jest duży) przy wiekszych obrotach za mocno zadziera w góre

 

A może sprawdzić wyważenie i kąt aklinowania płata ?? nie koniecznie to wykłon silnika :)

Posted

Na wolnych obrotach i w locie z wyłączonym silnikiem jest wszystko ok czy złe zaklinowanie płata przy wiekszych obrotach miało by sądzisz takie obiawy?

pozdrawiam

Posted

Niewiem o jakim klejeniu mówisz ale aparatura moja już leciwa ,poprostu zabytek Focus-4 tak ze o żadnym miksowaniu niemoze być mowy

pozdrawiam

Posted

W temacie kąta zaklinowania niemam aż takiej praktyki co bym mógł stwierdzić co jest przyczyną takiego zadzierania modelu tak ze każdą sugestje co do ewentualnej przyczyny wezme pod uwage też w pierwszej chwili pomyślałęm i o ew,złym kącie ale ten płaski swobodny lot zbija mnie z tropu

pozdrawiam

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.