Skocz do zawartości

Cessna 150 depron


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,miał być SE 5A ale po przestudiowaniu planów stwierdziłem że jeszcze za wysokie progi na moje nogi ;D i dla tego będzie cessna.Założenia są take.Rozpiętość 1150mm,długość 820mm,waga do lotu :?: To się okaże.A poniżej to co pierwsze elementy modelu Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Prace toczą się dalej,tak wygląda skrzydło przygotowane do zamknięcia.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

A tu skrzydełko po zamknięciu. Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Kadłub dostał wzmocnienia pod podwozie i w miejscu gdzie moje łapska będą trzymać model.

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużą zasługę trzeba przypisać mojemu przyrządowi do zaginania,jak widać jest to blat kuchenny i ściana.Podginam lekko na ścianę płytę depronu i dopycham płat do ściany później domykam płat i przyduszam panelem podłogowym obciążając go butelkami z wodą.Wszystko wyginam na zimno z naklejoną taśm a pakową na natarciu.Co do ogona nasz rację pomyśle nad wzmocnieniem.A na tą wręgę dojdzie jeszcze sklejka wklejona na żywicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z autopsji podpowiem wam ,że stosowanie listew sosnowych wzdłuż kadłuba w modelu tej wielkości mija się z celem.Jedynie spowoduje totalną destrukcję kadłuba przy krecie.Miałem kiedyś DHC Beawer o rozpiętości 130 i jedynymi elementami drewnianymi w tym modelu były dwie wręgi(silnikowa i trzymająca podwozie)oraz dźwigar skrzydła z listwy sosnowej.Jedynie przód kadłuba pomiędzy tymi wręgami miałem wypełniony styropianem i to stanowiło świetną strefę zgniotu.

Drugi wzorowany na Cessnie 177 Cardinal(jedyne "drewno" to wręga silnikowa trzymająca też przednie podwozie) lata już 4 lub 5 sezon i przechodzi z ucznia na ucznia.Zaliczył już kilkanaście kretów (włącznie z tym że kiedyś walnąłem centralnie na znaczek pocztowy w betonowy pas i z przodu modelu zrobił się tulipan.) i jedyną rzeczą jaką się robi to odcina przód,dokleja nowy i model lata dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu akurat zgodzę się z tobą miałem Rwd i własnie przy drugim czy trzecim krecie model rozpruł się niemal do ogona i od tamtej pory naklejam przednią wręgę sklejkową na wręgę depronowo i listewki.Takie rozwiązanie w dużym stopniu chroni kadłub przed totalną destrukcją,sprawdzone wiele razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cessna na dzień dzisiejszy wygląda tak

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Będzie jeszcze dodany jeden kolor.Zostało już do zrobienia niewiele,a najgorzej jest mi zrobić osłonę silnika już czwartą z kolei robię i jak na razie z żadnej nie jestem zadowolony :evil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,prace powoli zbliżają się ku końcowi,pozostało jeszcze wkleić orczyki w ster wysokości i kierunku, serwa są już na swoim miejscu,odbiornik i regulator, brak tylko silnika( już zamówiony).Teraz kilka fotek.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Wstępne wyważenie wykazało że trzeba będzie dołożyć ołów na dziób :? .Oczywiście jak dojdzie większy pakiet ołowiu odejdzie,ale trochę nadal zostanie. i tu nasuwa się pytani z czego zrobić podwozie żeby było lekkie i wytrzymałe?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,prace powoli zbliżają się ku końcowi,pozostało jeszcze wkleić orczyki w ster wysokości i kierunku, serwa są już na swoim miejscu,odbiornik i regulator, brak tylko silnika( już zamówiony).Teraz kilka fotek.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Wstępne wyważenie wykazało że trzeba będzie dołożyć ołów na dziób :? .Oczywiście jak dojdzie większy pakiet ołowiu odejdzie,ale trochę nadal zostanie. i tu nasuwa się pytani z czego zrobić podwozie żeby było lekkie i wytrzymałe?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępne wyważenie wykazało że trzeba będzie dołożyć ołów na dziób :? .Oczywiście jak dojdzie większy pakiet ołowiu odejdzie,ale trochę nadal zostanie. i tu nasuwa się pytani z czego zrobić podwozie żeby było lekkie i wytrzymałe?.

Doliczyłeś wagę silnika?, podwozie możesz zrobić z płaskownika alu , dostępne w marketach budowlanych, wszystko zależy jak masz przygotowaną podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.