rogi23 Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Witam. Planuję zakup jakiegoś małego heli, którym mógłbym polatać przed domem lub w domu Przeglądając forum wytypowałem sobie Lame. Mam kilka pytań. Którą wybrać? (v3 czy v4). Jaki jest odbiornik w lamie? I czy istnieje możliwość abym latał na swoim Cockpicie Sx? Nadajnik mam jak wększość na 35. Może jakieś filmiki otrzymam od posiadaczy Lamy? Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 W dziale Heli, w innych wątkach, znajdziesz odpowiedzi na stawiane przez Ciebie pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubad Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Kup Lame v3 bo V4 się prawie nie różni a jest drożdża. Ponoć v3 lepiej latają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n6210 Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Lama v3 jest produkowana przez E-Sky. Posiada modul 4 w 1 kompatybilny innymi radiami. Moj kolega lata Lama v3 uzywajac nadajnika Garuner MX-12 wiec chyba twoj kokpit tez powinien pracowac. Czesci sa latwo dostepne w kraju i za granica. Osobiscie ja mialem w rekach i moge z czystym sumieniem polecic, szczegolnie latanie z "normalnym nadajnikiem". Oryginalny jest taki sobie - moze dobry na poczatek jak sie nie ma nic - ale jak juz sie ma swoje radio i sie nim latalo lepiej orignalny sobie odpuscic (mozna przerobic na konsole do symulatorka ). Niestety co do V4. nie ma tej pewnosci - tzn, ze zadziala z twoim radiem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Obie lamy są produdcji E-sky i posiadają ten sam moduł 4 w 1, więc skąd twierdzenie Niestety co do V4. nie ma tej pewnosci - tzn, ze zadziala z twoim radiem.. Poza wyglądem różnią się niewiele, np. lama v4 ma orczyki serw przycięte do pierwszych otworków (nie zmieściłyby się pod "karoserią"). W lamie v3 da się snapy przełożyć na dalsze otworki i mieć większe wychylenia tarczy (wtedy uwaga na kolizję łopat wirników). Jeśli chodzi o wykorzystanie innego nadajnika (w tym przypadku cockpit sx), to multiplex ma gaz na kanale 4, a w lamie jest chyba na kanale 1 (w każdym razie na pewno nie 4). W cockpicie sx nie ma możliwości dowolnego przyporządkowania kanałów, a więc raczej :ass: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n6210 Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 To faktycznie bieda. Nie znam Cocpit-a ale moze jak sa jakies wolne miksery i mozna by sie pokusic o probe "przemiksowania" kanalow ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Sprawdzę dziś wieczorem, jak to dokładnie jest z tymi kanałami. Też chętnie latałbym lamą z użyciem prawdziwego radia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogi23 Opublikowano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 W moim cockpicie jest kilka modów. Wiem, że da się wybrać gaz po lewej stronie i po prawej. Zapomniałem tylko, że lama posiada zintegrowany odbiornik :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n6210 Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Serwa do pochylu i przechyli sa na wtyczkach wiec w razie czego mozna je zamienic (miejscami). Nnajwiekszy problem jest z gazem bo jest on wewnetrznie miksowany z zyroskopem - uroki modulow 4w1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heyoan Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Ja, z przesiadką na Eclipse 7 nie miałem żadnego problemu: 1. Do układu 4 w 1 wsadziłem kwarc Jeti, z kanałem zgodnym z tym, jaki używam w nadajniku. 2. W Eclipse wybrałem układ oprogramowania dla Heli. 3. Ustawiłem typ tarczy sterującej na układ dwóch niezależnych serw sterujących wirnikiem. 4. Ustawiłem rewers kanałów 1, 2 i 4. I model poleciał Przy okazji pozbyłem się problemu polegającego na tym, że kupiłem zestaw z MODE 1, do którego nijak nie mogłem się przyzwyczaić. W Eclipse mam MODE 2 i teraz dopiero mogłem tym polecieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogi23 Opublikowano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 hm, ja na wszelki wypadek kupię mode2, jednak mam nadzieję, że uda mi się to wszystko pogodzić z multiplexam. Napierw jednak muszę uzyskać pieniądze na lame Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Heyoan, u Ciebie w Eclipsie chyba możesz przypisać sobie np. gaz do dowolnego kanału, a w cocpicie sx w modzie 2 gaz jest na 4 kanale i nie ruszysz tego. W Lamie gaz jest, o ile pamiętam, na kanale 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heyoan Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 W Eclipse kanały są na sztywno: 1 - lotki, 2 - wysokość, 3 - gaz, 4 - kierunek. Przynajmniej tak jest w programach samolotu i szybowca. Może w programie Heli to przyporządkowanie się zmienia, skoro mówisz że gaz Lamy jest na jedynce, bo u mnie zadziałało po zabiegach, które opisałem. Mam teraz w Lamie gaz na lewym drążku wertykalnie. Obroty na lewym horyzontalnie, a na prawym ruch przód tył i na boki. Aby to uzyskać manipulowałem jedynie rewersami i wyborem rodzaju tarczy sterującej, jak wspomniałem wcześniej. Edit: Jak znajdę chwilę to sprawdzę czy kanały w heli są poprzestawiane, podłączając się do standardowego odbiornika i próbkując serwem poszczególne kanały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogi23 Opublikowano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Ok, dziękuję wszystkim za odpowiedź. O wynikach moich eksperymentów poinformuję za jakiś czas (jak tylko dostane lame) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heyoan Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 A ja sprawdziłem rozkład kanałów Eclipse w trybie heli. Tak, jak przypuszczałem, nic się nie zmieniło. Mój program dla Lamy generuje sygnały tak samo, jak standardowo dla samolotu: Prawy poziom - kanał 1 Prawy pion - kanał 2 Lewy pion - kanał 3 Lewy poziom - kanał 4 Czyli Lama ma gaz na kanale 3 - standardowo, jak w każdym innym modelu. Serwa wirnika są wysterowane kanałami 1 i 2, a różnicowość obrotów wirników wprowadza kanał 4. Jeśli w Cockpicie gaz jest na 4, na sztywno, to faktycznie jest problem, bo nie ma czego przepiąć w układzie 4 w 1 aby 3 zamienić z 4. We wszystkich Hitec'ach jakie widziałem gaz jest na 3 i to jest kompatybilne z lamą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 26 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Ja też właśnie sprawdziłem. W cockpicie sx gaz na 4 kanale (standard dle multiplexa), a w Lamie jest na 1. Ogon jest na kan 4, a serwa tarczy na 2 i 3. No to jednym słowem :ass: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heyoan Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 A to ciekawostka. W Twojej Lamie jest inaczej niż w mojej. Czyżby moja, kupiona z MODE 1, różniła się nie tylko nadajnikiem? Tego się nie spodziewałem. Myślałem, że pomyliło Ci się z tym gazem na kanale 1. Ewentualnie przyczyna różnicy może tkwić w tym, że ja mam V3, a Ty V4. Może zmienili moduł 4 w 1? Tak czy inaczej - wszystko jedno czy 1 czy 3 - nie da się tego podłączyć do Cockpita. Ja przynajmniej wiem teraz, że gdybym kupił V4, nie podłączyłbym tego do Eclipse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Ja też właśnie sprawdziłem. W cockpicie sx gaz na 4 kanale (standard dle multiplexa), a w Lamie jest na 1. Ogon jest na kan 4, a serwa tarczy na 2 i 3. No to jednym słowem :ass: O ile można mówić o SX to o całym Multiplexie raczej nie , bo u mnie w Royal 9 , gaz może być na dowolnym kanale ,drążku,przycisku czy suwaku. Może i u Ciebie można zmienić przypisanie kanał z gazem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogi23 Opublikowano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Co do tego przypisania to muszę to dokładnie przeszperać. Jednak chyba nic z tego, przypomina mi się, że jak tylko przeszedłem z Sanwy na Cockpita to musiałem pozamieniać w modelach wtyczki :/ Zatem albo odpuszczę sobie Lame albo przyzwyczaję się do kolejnej aparaturki :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Oczywiście miałem na myśli te multiplexy bez możliwości konfiguracji przypisania kanałów. W sx gaz można tylko przerzucić na suwak w trybie szybowcowym (wtedy hamulec whodzi na kanał 4 od gazu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.