Skocz do zawartości

Którą lame wybrać?


rogi23

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Planuję zakup jakiegoś małego heli, którym mógłbym polatać przed domem lub w domu :P Przeglądając forum wytypowałem sobie Lame. Mam kilka pytań. Którą wybrać? (v3 czy v4). Jaki jest odbiornik w lamie? I czy istnieje możliwość abym latał na swoim Cockpicie Sx? Nadajnik mam jak wększość na 35. Może jakieś filmiki otrzymam od posiadaczy Lamy? Będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Lama v3 jest produkowana przez E-Sky. Posiada modul 4 w 1 kompatybilny innymi radiami.

Moj kolega lata Lama v3 uzywajac nadajnika Garuner MX-12 wiec chyba twoj kokpit tez powinien pracowac. Czesci sa latwo dostepne w kraju i za granica. Osobiscie ja mialem w rekach i moge

z czystym sumieniem polecic, szczegolnie latanie z "normalnym nadajnikiem".

Oryginalny jest taki sobie - moze dobry na poczatek jak sie nie ma nic - ale jak juz sie ma swoje

radio i sie nim latalo lepiej orignalny sobie odpuscic (mozna przerobic na konsole do symulatorka :)).

Niestety co do V4. nie ma tej pewnosci - tzn, ze zadziala z twoim radiem..

Opublikowano

Obie lamy są produdcji E-sky i posiadają ten sam moduł 4 w 1, więc skąd twierdzenie

Niestety co do V4. nie ma tej pewnosci - tzn, ze zadziala z twoim radiem..

Poza wyglądem różnią się niewiele, np. lama v4 ma orczyki serw przycięte do pierwszych otworków (nie zmieściłyby się pod "karoserią"). W lamie v3 da się snapy przełożyć na dalsze otworki i mieć większe wychylenia tarczy (wtedy uwaga na kolizję łopat wirników).

Jeśli chodzi o wykorzystanie innego nadajnika (w tym przypadku cockpit sx), to multiplex ma gaz na kanale 4, a w lamie jest chyba na kanale 1 (w każdym razie na pewno nie 4). W cockpicie sx nie ma możliwości dowolnego przyporządkowania kanałów, a więc raczej :ass:

Opublikowano

To faktycznie bieda. Nie znam Cocpit-a ale moze jak sa jakies wolne miksery i mozna by sie pokusic o probe "przemiksowania" kanalow ?

Opublikowano

W moim cockpicie jest kilka modów. Wiem, że da się wybrać gaz po lewej stronie i po prawej. Zapomniałem tylko, że lama posiada zintegrowany odbiornik :/

Opublikowano

Serwa do pochylu i przechyli sa na wtyczkach wiec w razie czego mozna je zamienic (miejscami). Nnajwiekszy problem jest z gazem bo jest on wewnetrznie miksowany z zyroskopem - uroki modulow 4w1.

Opublikowano

Ja, z przesiadką na Eclipse 7 nie miałem żadnego problemu:

1. Do układu 4 w 1 wsadziłem kwarc Jeti, z kanałem zgodnym z tym, jaki używam w nadajniku.

2. W Eclipse wybrałem układ oprogramowania dla Heli.

3. Ustawiłem typ tarczy sterującej na układ dwóch niezależnych serw sterujących wirnikiem.

4. Ustawiłem rewers kanałów 1, 2 i 4.

I model poleciał :) Przy okazji pozbyłem się problemu polegającego na tym, że kupiłem zestaw z MODE 1, do którego nijak nie mogłem się przyzwyczaić. W Eclipse mam MODE 2 i teraz dopiero mogłem tym polecieć.

Opublikowano

hm, ja na wszelki wypadek kupię mode2, jednak mam nadzieję, że uda mi się to wszystko pogodzić z multiplexam. Napierw jednak muszę uzyskać pieniądze na lame :P

Opublikowano

Heyoan, u Ciebie w Eclipsie chyba możesz przypisać sobie np. gaz do dowolnego kanału, a w cocpicie sx w modzie 2 gaz jest na 4 kanale i nie ruszysz tego. W Lamie gaz jest, o ile pamiętam, na kanale 1.

Opublikowano

W Eclipse kanały są na sztywno: 1 - lotki, 2 - wysokość, 3 - gaz, 4 - kierunek. Przynajmniej tak jest w programach samolotu i szybowca. Może w programie Heli to przyporządkowanie się zmienia, skoro mówisz że gaz Lamy jest na jedynce, bo u mnie zadziałało po zabiegach, które opisałem. Mam teraz w Lamie gaz na lewym drążku wertykalnie. Obroty na lewym horyzontalnie, a na prawym ruch przód tył i na boki. Aby to uzyskać manipulowałem jedynie rewersami i wyborem rodzaju tarczy sterującej, jak wspomniałem wcześniej.

Edit: Jak znajdę chwilę to sprawdzę czy kanały w heli są poprzestawiane, podłączając się do standardowego odbiornika i próbkując serwem poszczególne kanały.

Opublikowano

Ok, dziękuję wszystkim za odpowiedź. O wynikach moich eksperymentów poinformuję za jakiś czas (jak tylko dostane lame)

Opublikowano

A ja sprawdziłem rozkład kanałów Eclipse w trybie heli. Tak, jak przypuszczałem, nic się nie zmieniło. Mój program dla Lamy generuje sygnały tak samo, jak standardowo dla samolotu:

Prawy poziom - kanał 1

Prawy pion - kanał 2

Lewy pion - kanał 3

Lewy poziom - kanał 4

Czyli Lama ma gaz na kanale 3 - standardowo, jak w każdym innym modelu.

Serwa wirnika są wysterowane kanałami 1 i 2, a różnicowość obrotów wirników wprowadza kanał 4.

Jeśli w Cockpicie gaz jest na 4, na sztywno, to faktycznie jest problem, bo nie ma czego przepiąć w układzie 4 w 1 aby 3 zamienić z 4. We wszystkich Hitec'ach jakie widziałem gaz jest na 3 i to jest kompatybilne z lamą.

Opublikowano

Ja też właśnie sprawdziłem. W cockpicie sx gaz na 4 kanale (standard dle multiplexa), a w Lamie jest na 1. Ogon jest na kan 4, a serwa tarczy na 2 i 3. No to jednym słowem :ass:

Opublikowano

A to ciekawostka. W Twojej Lamie jest inaczej niż w mojej. Czyżby moja, kupiona z MODE 1, różniła się nie tylko nadajnikiem? Tego się nie spodziewałem. Myślałem, że pomyliło Ci się z tym gazem na kanale 1. Ewentualnie przyczyna różnicy może tkwić w tym, że ja mam V3, a Ty V4. Może zmienili moduł 4 w 1?

Tak czy inaczej - wszystko jedno czy 1 czy 3 - nie da się tego podłączyć do Cockpita. Ja przynajmniej wiem teraz, że gdybym kupił V4, nie podłączyłbym tego do Eclipse.

Opublikowano
Ja też właśnie sprawdziłem. W cockpicie sx gaz na 4 kanale (standard dle multiplexa), a w Lamie jest na 1. Ogon jest na kan 4, a serwa tarczy na 2 i 3. No to jednym słowem :ass:

O ile można mówić o SX to o całym Multiplexie raczej nie , bo u mnie w Royal 9 , gaz może być na dowolnym kanale ,drążku,przycisku czy suwaku.

Może i u Ciebie można zmienić przypisanie kanał z gazem ?

Opublikowano

Co do tego przypisania to muszę to dokładnie przeszperać. Jednak chyba nic z tego, przypomina mi się, że jak tylko przeszedłem z Sanwy na Cockpita to musiałem pozamieniać w modelach wtyczki :/ Zatem albo odpuszczę sobie Lame albo przyzwyczaję się do kolejnej aparaturki :/

Opublikowano

Oczywiście miałem na myśli te multiplexy bez możliwości konfiguracji przypisania kanałów. W sx gaz można tylko przerzucić na suwak w trybie szybowcowym (wtedy hamulec whodzi na kanał 4 od gazu).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.