Jump to content

Którą lame wybrać?


rogi23

Recommended Posts

Witam. Planuję zakup jakiegoś małego heli, którym mógłbym polatać przed domem lub w domu :P Przeglądając forum wytypowałem sobie Lame. Mam kilka pytań. Którą wybrać? (v3 czy v4). Jaki jest odbiornik w lamie? I czy istnieje możliwość abym latał na swoim Cockpicie Sx? Nadajnik mam jak wększość na 35. Może jakieś filmiki otrzymam od posiadaczy Lamy? Będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 43
  • Created
  • Last Reply

Lama v3 jest produkowana przez E-Sky. Posiada modul 4 w 1 kompatybilny innymi radiami.

Moj kolega lata Lama v3 uzywajac nadajnika Garuner MX-12 wiec chyba twoj kokpit tez powinien pracowac. Czesci sa latwo dostepne w kraju i za granica. Osobiscie ja mialem w rekach i moge

z czystym sumieniem polecic, szczegolnie latanie z "normalnym nadajnikiem".

Oryginalny jest taki sobie - moze dobry na poczatek jak sie nie ma nic - ale jak juz sie ma swoje

radio i sie nim latalo lepiej orignalny sobie odpuscic (mozna przerobic na konsole do symulatorka :)).

Niestety co do V4. nie ma tej pewnosci - tzn, ze zadziala z twoim radiem..

Link to comment
Share on other sites

Obie lamy są produdcji E-sky i posiadają ten sam moduł 4 w 1, więc skąd twierdzenie

Niestety co do V4. nie ma tej pewnosci - tzn, ze zadziala z twoim radiem..

Poza wyglądem różnią się niewiele, np. lama v4 ma orczyki serw przycięte do pierwszych otworków (nie zmieściłyby się pod "karoserią"). W lamie v3 da się snapy przełożyć na dalsze otworki i mieć większe wychylenia tarczy (wtedy uwaga na kolizję łopat wirników).

Jeśli chodzi o wykorzystanie innego nadajnika (w tym przypadku cockpit sx), to multiplex ma gaz na kanale 4, a w lamie jest chyba na kanale 1 (w każdym razie na pewno nie 4). W cockpicie sx nie ma możliwości dowolnego przyporządkowania kanałów, a więc raczej :ass:

Link to comment
Share on other sites

Ja, z przesiadką na Eclipse 7 nie miałem żadnego problemu:

1. Do układu 4 w 1 wsadziłem kwarc Jeti, z kanałem zgodnym z tym, jaki używam w nadajniku.

2. W Eclipse wybrałem układ oprogramowania dla Heli.

3. Ustawiłem typ tarczy sterującej na układ dwóch niezależnych serw sterujących wirnikiem.

4. Ustawiłem rewers kanałów 1, 2 i 4.

I model poleciał :) Przy okazji pozbyłem się problemu polegającego na tym, że kupiłem zestaw z MODE 1, do którego nijak nie mogłem się przyzwyczaić. W Eclipse mam MODE 2 i teraz dopiero mogłem tym polecieć.

Link to comment
Share on other sites

W Eclipse kanały są na sztywno: 1 - lotki, 2 - wysokość, 3 - gaz, 4 - kierunek. Przynajmniej tak jest w programach samolotu i szybowca. Może w programie Heli to przyporządkowanie się zmienia, skoro mówisz że gaz Lamy jest na jedynce, bo u mnie zadziałało po zabiegach, które opisałem. Mam teraz w Lamie gaz na lewym drążku wertykalnie. Obroty na lewym horyzontalnie, a na prawym ruch przód tył i na boki. Aby to uzyskać manipulowałem jedynie rewersami i wyborem rodzaju tarczy sterującej, jak wspomniałem wcześniej.

Edit: Jak znajdę chwilę to sprawdzę czy kanały w heli są poprzestawiane, podłączając się do standardowego odbiornika i próbkując serwem poszczególne kanały.

Link to comment
Share on other sites

A ja sprawdziłem rozkład kanałów Eclipse w trybie heli. Tak, jak przypuszczałem, nic się nie zmieniło. Mój program dla Lamy generuje sygnały tak samo, jak standardowo dla samolotu:

Prawy poziom - kanał 1

Prawy pion - kanał 2

Lewy pion - kanał 3

Lewy poziom - kanał 4

Czyli Lama ma gaz na kanale 3 - standardowo, jak w każdym innym modelu.

Serwa wirnika są wysterowane kanałami 1 i 2, a różnicowość obrotów wirników wprowadza kanał 4.

Jeśli w Cockpicie gaz jest na 4, na sztywno, to faktycznie jest problem, bo nie ma czego przepiąć w układzie 4 w 1 aby 3 zamienić z 4. We wszystkich Hitec'ach jakie widziałem gaz jest na 3 i to jest kompatybilne z lamą.

Link to comment
Share on other sites

A to ciekawostka. W Twojej Lamie jest inaczej niż w mojej. Czyżby moja, kupiona z MODE 1, różniła się nie tylko nadajnikiem? Tego się nie spodziewałem. Myślałem, że pomyliło Ci się z tym gazem na kanale 1. Ewentualnie przyczyna różnicy może tkwić w tym, że ja mam V3, a Ty V4. Może zmienili moduł 4 w 1?

Tak czy inaczej - wszystko jedno czy 1 czy 3 - nie da się tego podłączyć do Cockpita. Ja przynajmniej wiem teraz, że gdybym kupił V4, nie podłączyłbym tego do Eclipse.

Link to comment
Share on other sites

Ja też właśnie sprawdziłem. W cockpicie sx gaz na 4 kanale (standard dle multiplexa), a w Lamie jest na 1. Ogon jest na kan 4, a serwa tarczy na 2 i 3. No to jednym słowem :ass:

O ile można mówić o SX to o całym Multiplexie raczej nie , bo u mnie w Royal 9 , gaz może być na dowolnym kanale ,drążku,przycisku czy suwaku.

Może i u Ciebie można zmienić przypisanie kanał z gazem ?

Link to comment
Share on other sites

Co do tego przypisania to muszę to dokładnie przeszperać. Jednak chyba nic z tego, przypomina mi się, że jak tylko przeszedłem z Sanwy na Cockpita to musiałem pozamieniać w modelach wtyczki :/ Zatem albo odpuszczę sobie Lame albo przyzwyczaję się do kolejnej aparaturki :/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.