Krzysiek KK Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Witam, posiadam taką konfigurację: Regulator Turnigy Super Brain 80A Silnik Emax 4020/07 zewnętrzny BEC Zasilanie 2x2650 30C Śmigło 14/7 Po uruchomieniu powyższego dziwnie zachowuje się silnik przy zwiększeniu obrotów tak na ok. 4/5 maksymalnej wartości silnik gwałtownie staje i przy okazji wydaje z siebie pisk. Po zmniejszeniu obrotów wszystko jest ok. Sprawdzałem logi na regulatorze i po kilku próbach widać, że powtarza się to przy obciążeniu ok 62-70A. Dziwne jest to, że przed zmianą firmwaru ten problem pojawiał się już tak przy 1/2 wartości wychyleniu drążka, po aktualizacji problem ustał, wrócił jak zmieniłem śmigło na drewniane 14/8, przy czym jak wróciłem do 14/7 APC problem jest ten sam. Poradźcie proszę, bo sezon się zbliża, a yak jeszcze nie oblatany. Czy to wina silnika, za wysoki prąd i regulator reaguje, czy sam regulator wariuje? Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek KK Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Witam, posiadam taką konfigurację: Regulator Turnigy Super Brain 80A Silnik Emax 4020/07 zewnętrzny BEC Zasilanie 2x2650 30C Śmigło 14/7 Po uruchomieniu powyższego dziwnie zachowuje się silnik przy zwiększeniu obrotów tak na ok. 4/5 maksymalnej wartości silnik gwałtownie staje i przy okazji wydaje z siebie pisk. Po zmniejszeniu obrotów wszystko jest ok. Sprawdzałem logi na regulatorze i po kilku próbach widać, że powtarza się to przy obciążeniu ok 62-70A. Dziwne jest to, że przed zmianą firmwaru ten problem pojawiał się już tak przy 1/2 wartości wychyleniu drążka, po aktualizacji problem ustał, wrócił jak zmieniłem śmigło na drewniane 14/8, przy czym jak wróciłem do 14/7 APC problem jest ten sam. Poradźcie proszę, bo sezon się zbliża, a yak jeszcze nie oblatany. Czy to wina silnika, za wysoki prąd i regulator reaguje, czy sam regulator wariuje? Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Zmień w regulatorze timing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Zmień w regulatorze timing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek KK Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 mam ustawiony na Auto, zmienić na Low czy High? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek KK Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 mam ustawiony na Auto, zmienić na Low czy High? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Low... Jeżeli będzie się to powtarzało, sprawdź czy czasem się coś w silniku nie odkleiło i nie blokuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Low... Jeżeli będzie się to powtarzało, sprawdź czy czasem się coś w silniku nie odkleiło i nie blokuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek KK Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Ustawiłem na Low i bez zmian, przy zmianie na High różnica jest zauważalna przy czym blokada silnika pojawia się już przy wychyleniu drążka o 30%, tak więc problem prawdopodobnie leży w Time`ingu, tylko jak zejść poniżej Low? Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek KK Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Ustawiłem na Low i bez zmian, przy zmianie na High różnica jest zauważalna przy czym blokada silnika pojawia się już przy wychyleniu drążka o 30%, tak więc problem prawdopodobnie leży w Time`ingu, tylko jak zejść poniżej Low? Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1334710 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1334710 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek KK Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Okazuje się, że silnik w parametrach znamionowych ma podany max. prąd 60A przy śmigle 14/7 i 6S, u mnie silnik ciągnie i się dławi po przekroczeniu 60A w przedziale 60-70A (przy wychyleniu drążka ok 70-80%). Tak więc być może jest coś z silnikiem. Zawiozłem go dzisiaj z całym wyposażeniem (silnik,rygiel i śmigło) do RIKU, gdzie go kupiłem, mają go sprawdzić - zobaczymy co się okaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek KK Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Okazuje się, że silnik w parametrach znamionowych ma podany max. prąd 60A przy śmigle 14/7 i 6S, u mnie silnik ciągnie i się dławi po przekroczeniu 60A w przedziale 60-70A (przy wychyleniu drążka ok 70-80%). Tak więc być może jest coś z silnikiem. Zawiozłem go dzisiaj z całym wyposażeniem (silnik,rygiel i śmigło) do RIKU, gdzie go kupiłem, mają go sprawdzić - zobaczymy co się okaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi27 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 A jakie masz w tej chwili napiecie aku? na ten silnik,stawiam na zle ustawione odciecie,timing nie ma nic do rzeczy,a to ze gwaltownie staje to jest Brake-on. Zaproponowal bym Tobie ponowne zaprogramowanie,ale juz po herbacie...jak widze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi27 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 A jakie masz w tej chwili napiecie aku? na ten silnik,stawiam na zle ustawione odciecie,timing nie ma nic do rzeczy,a to ze gwaltownie staje to jest Brake-on. Zaproponowal bym Tobie ponowne zaprogramowanie,ale juz po herbacie...jak widze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Przy takim wydawaniu pisku, to nie hamulec. Przeczytaj opis objawów. Tak się zazwyczaj objawia zrywanie synchronizacji. Z jakich powodów by ono nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Przy takim wydawaniu pisku, to nie hamulec. Przeczytaj opis objawów. Tak się zazwyczaj objawia zrywanie synchronizacji. Z jakich powodów by ono nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek KK Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Rozmawiałem dzisiaj z osobą, do którego trafił mój silnik. Okazuje się, że silnik do wymiany, któreś tam ze zwojów ma zwarcie i to jest powodem dławienia się silnika na wysokich obrotach. Jutro odbieram nowy silnik i ... zobaczymy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek KK Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Rozmawiałem dzisiaj z osobą, do którego trafił mój silnik. Okazuje się, że silnik do wymiany, któreś tam ze zwojów ma zwarcie i to jest powodem dławienia się silnika na wysokich obrotach. Jutro odbieram nowy silnik i ... zobaczymy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi