Skocz do zawartości

problem z regulatorem czy silnikiem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

posiadam taką konfigurację:

 

Regulator Turnigy Super Brain 80A

Silnik Emax 4020/07

zewnętrzny BEC

Zasilanie 2x2650 30C

Śmigło 14/7

 

Po uruchomieniu powyższego dziwnie zachowuje się silnik przy zwiększeniu obrotów tak na ok. 4/5 maksymalnej wartości silnik gwałtownie staje i przy okazji wydaje z siebie pisk. Po zmniejszeniu obrotów wszystko jest ok. Sprawdzałem logi na regulatorze i po kilku próbach widać, że powtarza się to przy obciążeniu ok 62-70A.

Dziwne jest to, że przed zmianą firmwaru ten problem pojawiał się już tak przy 1/2 wartości wychyleniu drążka, po aktualizacji problem ustał, wrócił jak zmieniłem śmigło na drewniane 14/8, przy czym jak wróciłem do 14/7 APC problem jest ten sam.

Poradźcie proszę, bo sezon się zbliża, a yak jeszcze nie oblatany. Czy to wina silnika, za wysoki prąd i regulator reaguje, czy sam regulator wariuje?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano

Witam,

 

posiadam taką konfigurację:

 

Regulator Turnigy Super Brain 80A

Silnik Emax 4020/07

zewnętrzny BEC

Zasilanie 2x2650 30C

Śmigło 14/7

 

Po uruchomieniu powyższego dziwnie zachowuje się silnik przy zwiększeniu obrotów tak na ok. 4/5 maksymalnej wartości silnik gwałtownie staje i przy okazji wydaje z siebie pisk. Po zmniejszeniu obrotów wszystko jest ok. Sprawdzałem logi na regulatorze i po kilku próbach widać, że powtarza się to przy obciążeniu ok 62-70A.

Dziwne jest to, że przed zmianą firmwaru ten problem pojawiał się już tak przy 1/2 wartości wychyleniu drążka, po aktualizacji problem ustał, wrócił jak zmieniłem śmigło na drewniane 14/8, przy czym jak wróciłem do 14/7 APC problem jest ten sam.

Poradźcie proszę, bo sezon się zbliża, a yak jeszcze nie oblatany. Czy to wina silnika, za wysoki prąd i regulator reaguje, czy sam regulator wariuje?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano

Ustawiłem na Low i bez zmian, przy zmianie na High różnica jest zauważalna przy czym blokada silnika pojawia się już przy wychyleniu drążka o 30%, tak więc problem prawdopodobnie leży w Time`ingu, tylko jak zejść poniżej Low? Ma ktoś jakiś pomysł?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano

Ustawiłem na Low i bez zmian, przy zmianie na High różnica jest zauważalna przy czym blokada silnika pojawia się już przy wychyleniu drążka o 30%, tak więc problem prawdopodobnie leży w Time`ingu, tylko jak zejść poniżej Low? Ma ktoś jakiś pomysł?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano

Okazuje się, że silnik w parametrach znamionowych ma podany max. prąd 60A przy śmigle 14/7 i 6S, u mnie silnik ciągnie i się dławi po przekroczeniu 60A w przedziale 60-70A (przy wychyleniu drążka ok 70-80%). Tak więc być może jest coś z silnikiem. Zawiozłem go dzisiaj z całym wyposażeniem (silnik,rygiel i śmigło) do RIKU, gdzie go kupiłem, mają go sprawdzić - zobaczymy co się okaże.

Opublikowano

Okazuje się, że silnik w parametrach znamionowych ma podany max. prąd 60A przy śmigle 14/7 i 6S, u mnie silnik ciągnie i się dławi po przekroczeniu 60A w przedziale 60-70A (przy wychyleniu drążka ok 70-80%). Tak więc być może jest coś z silnikiem. Zawiozłem go dzisiaj z całym wyposażeniem (silnik,rygiel i śmigło) do RIKU, gdzie go kupiłem, mają go sprawdzić - zobaczymy co się okaże.

Opublikowano

A jakie masz w tej chwili napiecie aku? na ten silnik,stawiam na zle ustawione odciecie,timing nie ma nic do rzeczy,a to ze gwaltownie staje to jest Brake-on.

Zaproponowal bym Tobie ponowne zaprogramowanie,ale juz po herbacie...jak widze. :)

Opublikowano

A jakie masz w tej chwili napiecie aku? na ten silnik,stawiam na zle ustawione odciecie,timing nie ma nic do rzeczy,a to ze gwaltownie staje to jest Brake-on.

Zaproponowal bym Tobie ponowne zaprogramowanie,ale juz po herbacie...jak widze. ;)

Opublikowano

Przy takim wydawaniu pisku, to nie hamulec. Przeczytaj opis objawów. Tak się zazwyczaj objawia zrywanie synchronizacji. Z jakich powodów by ono nie było.

Opublikowano

Przy takim wydawaniu pisku, to nie hamulec. Przeczytaj opis objawów. Tak się zazwyczaj objawia zrywanie synchronizacji. Z jakich powodów by ono nie było.

Opublikowano

Rozmawiałem dzisiaj z osobą, do którego trafił mój silnik. Okazuje się, że silnik do wymiany, któreś tam ze zwojów ma zwarcie i to jest powodem dławienia się silnika na wysokich obrotach. Jutro odbieram nowy silnik i ... zobaczymy?

Opublikowano

Rozmawiałem dzisiaj z osobą, do którego trafił mój silnik. Okazuje się, że silnik do wymiany, któreś tam ze zwojów ma zwarcie i to jest powodem dławienia się silnika na wysokich obrotach. Jutro odbieram nowy silnik i ... zobaczymy?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.