ikar.team Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Interesują mnie plany szybowca, któregoś z tych szybowców- Dg 1000- Jantar- Ventus- ASW 27/ 28- Nimbus 4- lub podobnego do nichProszę o pomoc w internecie nie moge znaleść. Plany mogą być w formie papierowej a jeszcze lepiej jako plik pod ploter (byle nie PDF)Skala nie ma znacenia, zawsze można powiekszyć :DPOZDROWIENIA
ikar.team Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 Interesują mnie plany szybowca, któregoś z tych szybowców - Dg 1000 - Jantar - Ventus - ASW 27/ 28 - Nimbus 4 - lub podobnego do nich Proszę o pomoc w internecie nie moge znaleść. Plany mogą być w formie papierowej a jeszcze lepiej jako plik pod ploter (byle nie PDF) Skala nie ma znacenia, zawsze można powiekszyć POZDROWIENIA
drops1 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Witam http://attpoland.home.pl/autoinstalator/smf/index.php?topic=4.0
Swift Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Witam Plany Jantara 2 były jako wkładka w Modelarzu 7/2004. http://allegro.pl/mo...2186468716.html
Gość Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Niestety ale skala ma znaczenie, nie wystarczy tylko powiększyć . Jeżeli masz plany szybowca o rozp 2000mm i chcesz go powiększyć do 3.5m to pomijając już niezgodność przekrojów i grubości materiałów należy jeszcze zmienić samą konstrukcję.
kojani Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Hm - odgrzewasz kotlety A przy okazji - ja rozumiem to pytanie jako plany wymiarowe i w takim rozumieniu faktycznie skala nie ma znaczenia. Zmiana konstrukcji ? - było pytnie o plany szybowców, a nie modeli. Kojani
Gość Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Nie odgrzewam kotletów. Rzadko wchodzę na forum i klikam "wyświetl nową zawartość" . Skoro mi się to wyświetliło to odpowiedziałem. Jeżeli to forum modelarskie to w domyśle chodzi o plany wykonawcze modelu. Plany szybowców w skali 1:1 to chyba nie to forum. Swego czasu Milo pisał zdaje się do Krakowa do muzeum i mogą udostępnić oryginalną dokumentację do polskich szybowców. Przeskalowanie z 2m na 3,5m wymaga jednak zmian konstrukcyjnych a nie tylko zmiany dźwigarów z np: 3x5mm na 5x10mm a tego co widzę to większość początkujących tak myśli. Idąc tą drogą pokrycie balsowe z 1,5mm trzeba by zrobić z balsy 3mm a to tak nie działa. Dla sportu proponuję przyjrzeć się planom Bociana 9Bis dostępnych w necie i w Modelarzu. Jest tyle błędów że włos się na głowie jeży. Te z modelarza są porażką, dopiero przy przenoszeniu do CAD i w modelowaniu 3D widać jak są niedokładne i nie chodzi tu o błędy przy cyfryzacji tylko ,merytoryczne. Dodatkowo : jak można sensownie odpowiadać kiedy nie widać ile pytający ma lat. Dziwne zasady obowiązują tutaj od jakiegoś czasu. Powitalnia jest obowiązkowa a wymóg uzupełnienia profilu już nie (pomimo odpowiedniego zapisu w reg.) U mnie na forum jest kompletnie inaczej :profil obowiązkowy a czy ktoś się przywita czy nie to mnie to nie obchodzi bo to wynika z jego kultury. Byle by z sensem pisał w działach merytorycznych.
utopia Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 A ja bym poparł utatre powiedzenie że skala ma znaczenie - nawet jeśli to nie na temat Cóż Sławek napisał już wszystko na temat
kojani Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 ... Dla sportu proponuję przyjrzeć się planom Bociana 9Bis dostępnych w necie i w Modelarzu. Jest tyle błędów że włos się na głowie jeży. Te z modelarza są porażką, dopiero przy przenoszeniu do CAD i w modelowaniu 3D widać jak są niedokładne i nie chodzi tu o błędy przy cyfryzacji tylko ,merytoryczne. .. Slawku weź pod uwagę, że przytoczone przez Ciebie plany konstrukcyjne szybowców pochodzą z lat kiedy jedynym narzędziem konstruktora był tzw. rajzbret i ołówek - i to tłumaczy wszystko. Pytanie jak ktoś przenosi takie plany do CAD, kiedy z reguły nie ma dokładnych współrzędnych obrysów, a są tylko rysunki mniej lub bardziej dokładne. Co do błędów merytorycznych to ni bardzo rozumiem - czyżby były błędy konstrukcyjne w latających szybowcach? Dla mnie rzeczą oczywistą jest iż przeskalowywanie konstrukcji szybowca do skali modelu - w rozumieniu przeskalowania wszystkich węzłów konstrukcyjnych i elementów obciążonych - jest nieporozumieniem, chyba, że robimy model makietowy nie koniecznie latający. W przeciwnym wypadku zachowujemy bryłę, a konstrukcję robimy prawie od nowa. Kojani
Gość Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Wybacz ale ja nie bardzo rozumiem Twoje pytanie. Błąd merytoryczny w opracowaniu jest taki że po przeniesieniu do CAD rysunków z modelarza strzałka profilu usterzenia pionowego wyszła ze 4x większa niż w rzeczywistości. Jak nazwać inaczej ten błąd? Dla kogo są te plany? Bo na 100% nie dla tych którzy chcą zrobić model. Zrobienie makiety lub zbliżenia modelu do wiernej. latającej makiety jest niewykonalne bo tam gdzie oczy nie docierają robi się uproszczenia i stosuje rozwiązania które umożliwiają wykonanie struktury wytrzymałościowej modelu bez której rozleci się on w powietrzu. Źle również odczytałeś moje określenie błędów bo nie dotyczyły one prawdziwego szybowca tylko modelu. Co do prawdziwych szybowców to poczytaj sobie problemy konstrukcyjne w Zefirze i czym one skończyły się dla pilota z tego co pamiętam oblatywacza. Problemem jest też laickie podejście niektórych ambitnych początkujących modelarzy do tematu - sztandarowy przykład to konstrukcja usterzenia T czy chowanego podwozia z umieszczeniem sklejkowych okuć mocowania podwozia w balsowej konstrukcji płata.Przykłady można mnożyć. Wrzuciłem ostatnio skrzydła do swojego Bociana do CAD i okazało się że muszę zrobić okucia niczym w prawdziwym boćku bo Wznios w nim jest dosć duży (w prawdziwym) a robienie zerowego wzniosu na rurze z duralu to jak zrobić makietę myśliwca i wsadzić do niej kukiełkę myszki Miki. Problemów z tymi akurat płatami jest dużo więcej ale rozwiązuję je sam bo bardzo rzadko proszę kogoś o pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi