neotorrent Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam jestem bardzo świerzy i zadam dziwne pytanie 1.Czy servo działa o kąt 360 stopni? Czyli kręci się dookoła. 2.Servo to taka przekładnia która z szybszych obrotów silnika zmienia na wolniejsze lecz mocniejsze? Pozdrawiam
noker Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Ad1. Nie, serwa do celów lotniczych obracają się o kąt trochę większt niż 180', przez modyfikację wewnętrzną serwa można je zmusić do obrotów dookoła (wykorzystywane w modelarstwie szkutniczym) Ad2. Serwo to nie przekładnia, to element wykonawczy, ale masz rację że działa na zasadzie przekładni, malutki silnik w serwie poprzez zębatki /plastikowe, carbonowe lub metalowe/ przekłada swoje obroty na ruch/wychylenie orczyka
dabster Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 http://pl.wikipedia.org/wiki/Serwomechanizm
madrian Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 1 - Serwa lotnicze działają w ograniczonym zakresie wychyleń, ok. 90-270*. Zależy od budowy serwa. O pełny kąt, obracają się tylko serwa typu "winda"., które wykonują kilka obrotów. Takie serwa stosuje się np. w modelach jachtów, do nawijania linek ożaglowania. 2 - Serwo nie działa na silnik. To rodzaj poruszanej dźwigni, której ruch przekłada się na inne mechanizmy (podwozie, stery itd). Serwa sterują silnikiem tylko w modelach spalinowych, gdzie poruszają zaworem regulującym ilość paliwa dopływającego do silnika. Szybkość i kąt pracy serwa zależą od podanego sygnału sterującego. Jeżeli sygnał jest stały, serwo nie zmienia pozycji (a przy najmniej nie powinno).
neotorrent Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Ooo dzięki, bardzo mi pomogliście. Mam jeszcze jedno pytanko co mogę zastosować żeby silniczek kręcił się wolniej ale miał większą moc. Potrzebuje coś w stylu wciągarki. Chce zrobić pojazd który będzie mógł holować ciężkie przedmioty nie zależy mi na szybkości
Marcin K. Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Mozesz zrobic przekładnie w ktorej tryb na silniku(zębatka atakującą) jest mniejsza niz odbiorcza. Stosując kilka trybów większych niz atakujący zyskujesz na mocy przy niskiej predkosci.
Rekomendowane odpowiedzi