Skocz do zawartości

Serva


neotorrent

Rekomendowane odpowiedzi

Ad1. Nie, serwa do celów lotniczych obracają się o kąt trochę większt niż 180', przez modyfikację wewnętrzną serwa można je zmusić do obrotów dookoła (wykorzystywane w modelarstwie szkutniczym)

 

Ad2. Serwo to nie przekładnia, to element wykonawczy, ale masz rację że działa na zasadzie przekładni, malutki silnik w serwie poprzez zębatki /plastikowe, carbonowe lub metalowe/ przekłada swoje obroty na ruch/wychylenie orczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - Serwa lotnicze działają w ograniczonym zakresie wychyleń, ok. 90-270*. Zależy od budowy serwa.

O pełny kąt, obracają się tylko serwa typu "winda"., które wykonują kilka obrotów. Takie serwa stosuje się np. w modelach jachtów, do nawijania linek ożaglowania.

 

2 - Serwo nie działa na silnik. To rodzaj poruszanej dźwigni, której ruch przekłada się na inne mechanizmy (podwozie, stery itd).

Serwa sterują silnikiem tylko w modelach spalinowych, gdzie poruszają zaworem regulującym ilość paliwa dopływającego do silnika.

Szybkość i kąt pracy serwa zależą od podanego sygnału sterującego. Jeżeli sygnał jest stały, serwo nie zmienia pozycji (a przy najmniej nie powinno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo dzięki, bardzo mi pomogliście. Mam jeszcze jedno pytanko co mogę zastosować żeby silniczek kręcił się wolniej ale miał większą moc. Potrzebuje coś w stylu wciągarki. Chce zrobić pojazd który będzie mógł holować ciężkie przedmioty nie zależy mi na szybkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.