Tomisław Piotr Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Bardzo się boję ale zabieram się do naprawy Operacje czas zacząć Do tego celu przygotowałem stół w kuchni aby zmieścił się aparat na statywie, ale nie polecam jeśli spodziewacie się w najbliższym czasie innych domowników. No to do dzieła, najpierw powłoki skórne Delikatnie odsłaniamy szkielet Paskudnie wygląda I od razu pierwsze pytanie: czy tyle wystarczy? Czy zdjąć całą folię? Wygląda, że spływ i dźwigary są w porządku Kolene pytanie, czy wymieniać fragment uszkodzony listwy natarcia, czy całą? Po odśłonieniu części tkanki łącznej widać, że uszkodzone są dwa żeberka To drugie od lewej strony jest pęknięte pomiędzy górną krawędzią, a otworem na przewód serwa ale chyba do sklejenia rzadkim CA? To na razie tyle fotorelacji i początek pytań do Was. Co dalej? Czy usuwać balsę kesonu w całości czy tylko odciąć z naddatkiem uszkodzoną część. Może z Bożą i Waszą pomocą uda się? Bo nie chcę w to mieszać naszego rządu. Pozdrawiam Tomek
elektron Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 1.tak tyle wystarczy 2.wymien tylko uszkodzony fragment natarcia 3.Postaraj sie za wszelka cene naprawic tamte zeberka - chociazmilalyby byc robione z drzazg, jezeli sie nie da to dorob nowe - na odcinu katarcie dzwigar. 4.Odetnij tylko z takim naddatkiem aby reszta kesonu trzymala sie w polowie szerokosci ostatniego nieuszkodzonego zebra i potem do tego zebra dokleisz nowy keson czyli na grubosci balsy od zebra musisz zrobic laczenie 2 kesonow.
Tomisław Piotr Opublikowano 5 Października 2007 Autor Opublikowano 5 Października 2007 Jak zrobić łączenie 2 kesonów
Patryk Urban Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Skleić na CA ewentualnie mała podkładka z cienkiej balsy...
Tomisław Piotr Opublikowano 5 Października 2007 Autor Opublikowano 5 Października 2007 Skeić na styk, w ten sposób?
KrzysiekZ Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Czes Piotrek Przykro ze przywaliles ale to nic takiego. Uszkodzony keson wytnij tak zeby to bylo pomiedzy zeberkami, tak aby zostawic troche balsy na "zdrowym" kesonie od strony wymienianego kawalka. Balse ta zaszlifowywujesz w trojkat (fazujesz, mowa o przekroju "zdrowej" czesci kesonu). Sztukowany kawalek balsy tak dobierasz aby byl on troche dluzszy niz odleglosc miedzyzeberkami i tez ta balse fazujesz.Wklejany kawalek kesonu mocno dociskasz do zeberek na czas klejenia., mozesz tu uzyc cyjanoakrylu, przyspieszacza szpilek, gumek i przynajmniej jednego pomocnika, a pozniej calosc delikatnie przeszlifowywujesz. Powodzenia:)
Rafal B. Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Nigdy się nie klei na styk. Boczne krawędzie natarcia musisz ściąć pod kątem 45 stopni tak samo wypadało by zrobić z kesonem ale w kesonie wypadało by aby to ścięcie przechodziło przez żebro. Dobrze by było podeprzeć czymś keson przy dźwigarze. Można wkleić listewki z balsy np 2 mm i podobnie zrobić przy natarciu.
Tomisław Piotr Opublikowano 5 Października 2007 Autor Opublikowano 5 Października 2007 Jeszcze jedno pytanie, jak pozbyć się resztek kleju i włókien balsy z żeberek, są bardzo delikatne. To balsa 2 mm, łatwo pęka wzdłuż włókien. I jeszcze jedno, jak skopiować żeberko, może być to z łączenia skrzydeł?
mammuth Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133
Boogie Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Te 2 artykuly powinny Ci pomoc: http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=910 oraz http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=98
Tomisław Piotr Opublikowano 8 Października 2007 Autor Opublikowano 8 Października 2007 Dzięki Krzysiu za te linki, zreczywiście wiele mi pomogły i rozjaśniły sprawę :idea:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.