Skocz do zawartości

List polecony priorytetowy. Za co dopłata?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Chcę opisać jak sprawnie działa nasza Poczta Polska i jakie mamy prawa. List polecony priorytetowy wysłany 27 kwietnia ok. godz. 10 do adresata trafił 4 maja (za tydzień). Napisałem do Poczty Polskiej i dowiedziałem się, że wszystko zgodnie z regulaminem. Poczta Polska w przypadku listu priorytetowego nie gwarantuje terminu doręczenia. Jeżeli list "idzie" powyżej 4 dni możemy się tylko poskarżyć ale nie reklamować. Poniżej odpowiedź.

Informuję, iż zgodnie z Art. 48a Ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe:

 

1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki listowe przyjęte do przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej usługi pocztowej:

1) nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki listowej najszybszej kategorii; (priorytetowe)

2) nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki niebędącej przesyłką najszybszej kategorii (ekonomiczne).

 

Przesyłki ekonomiczne i priorytetowe nie posiadają gwarantowanego terminu doręczenia. Usługą Poczty Polskiej z gwarantowanym terminem doręczenia jest usługa kurierska Pocztex w obrocie krajowym i zagranicznym oraz przesyłka biznesowa.

 

Obowiązujące przepisy prawa krajowegonie przewidują możliwości składania reklamacji i dochodzenia w tym trybie roszczeń odszkodowawczych w odniesieniu do opóźnienia w doręczeniu

 

Z tytułu opóźnienia w doręczeniu przesyłki listowej istnieje możliwość złożenia skargi.

 

Skargę można wnieść nie wcześniej niż:

- 5 dnia od dnia nadania przesyłki - w przypadku przesyłki najszybszej kategorii,

- 7 dnia od dnia nadania przesyłki - w przypadku przesyłki niebędącej przesyłką najszybszej kategorii

nie później jednak niż po upływie 30 dni od dnia nadania przesyłki.

 

 

Po przeczytaniu odpowiedzi ręce opadły. Może to i dobrze, że w 2013 rynek otwarzy się dla innych pocztowców.

Edytowane przez mazur
Opublikowano

Niestety nigdzie nie jest napisane, że priorytet znaczy "następny dzień".

W praktyce jednak jeśli wysyłałem list priorytetowy przed 15:00 to faktycznie był następnego dnia u odbiorcy na drugim końcu Polski.

Opublikowano

Faktycznie, na stronie poczty jest tylko taki zapis. Takie przypadki są bardzo żadkie. Ja bardzo dużo wysyłam już od kilku lat i na prawdę opóźnienia są sporadyczne. W żadnym jednak razie nie twierdzę, że się od czasu do czasu nie pojawiają.

Opublikowano

Nie że bronie poczty ale:

28,29.04, 01,03.05 to wolne dni

pozostaje 27.04, 30.04 , 02.05 i 04.05

 

Z tej okazji ilość listów urosła nieźle, oczywiście też nie usiłuje bronić poczty, mimo iż jestem zadowolony z ich usług.

Opublikowano (edytowane)

Dodatkowo trzeba uwzględnić że list mógł zwyczajnie przez pomyłkę przy sortowaniu polecieć w drugi koniec polski. Ja tak miałem ostatnio że firma kurierska moją paczkę zamiast z Krakowa do Gorzowa wysłała do Białegostoku. I przesyłka kurierem trwała 4 dni.

A "Priorytet" oznacza że ta przesyłka ma pierszeństwo przed innymi np przy transporcie najpierw ładują priorytety potem reszte. Jak wszystko nie wejdzie na auto to masz pewność że zostały listy ekonomiczne a priorytety pojechały.

Edytowane przez przemomokry
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.