Skocz do zawartości

Wykłon silnika


a_skot

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aktualnie pracuję nad modelem hydroplanu. Silnik w tym modelu umieszczony jest nad skrzydłem na wieżyczce. O ile dobrze pamiętam, w tego typu konstrukcji wykłon silnika powinien być w górę - mam rację? Póki co, wręgę ustawiłem na 0. W razie czego korygował będę podkładkami :lol:

Opublikowano
O ile dobrze pamiętam, w tego typu konstrukcji wykłon silnika powinien być w górę

 

nie jestem super znawcą ale z tego co wiem to w wykłon w góre stosuje sie przy napędzie pchającym ?!. napisz czy masz napęd pchający czy ciągnący.

Opublikowano
w tego typu konstrukcji wykłon silnika powinien być w górę

Powinien kompensować moment od położenia silnika w stosunku do SC (może środka parcia, nie pamiętam :oops: ).

W każdym razie im wyżej silnik, tym bardziej w górę.

 

wykłon w góre stosuje sie przy napędzie pchającym

Chyba na to samo wychodzi, kompenacja momentu od położenia silnika z tyłu (względem SC).

Opublikowano

W moim modelu Aqua Star pochylenie silnika jest dodatnie czyli w górę mimo iż na planie było przeciwnie. Może to minusowe pochylenie byłoby OK ale model to łódż latająca. Przy minusowym pochyleniu zamiast wchodziś na redan przód był przytapiany i własnie zwiększanie kata w górę rozwiazało problem.

Opublikowano

Miałem kiedyś silnik na wieżyczce i silnik miałem 2 stopnie w gore. Mój kolega mi tak doradził który kiedyś tak roił motoszybowce z napędem na wieżyczce. I gdzieś to także przeczytałem że tak ma być :D

Opublikowano

Ja w kwestii formalnej aproposem tematu: cały czas mówimy o SKŁONIE. Wykłon jest na boki :D .

A jak silnik na wieżyczce to w górę, nieważne czy ciągnący, czy pchający.

Opublikowano

Mówimy o skłonie rzecz jasna :oops:

Dziękuję za pomoc. Na wieżyczce ustawiony na 0 - w skrzydle ustawię na ok. 2 stopnie. W górę :)

Opublikowano

Zmiana koncepcji :wink: Sprawdziłem na planach kąt zaklinowania skrzydła. Wynosi ok. 2 stopnie. Wynika z tego, że skłon silnika względem skrzydła winien wynosić 0 stopni, co w konsekwencji da mi skłon silnika 2 stopnie w górę. Mam nadzieję, że dobrze kombinuję :?: Jest to mój pierwszy model tego typu stąd te pytania, a ponieważ oryginalne plany dotyczą spalinki to odczyt tych wartości z planów jest dość trudny :wink:

Opublikowano

Dobrze kombinujesz :D Skłon mierzymy względem osi podłużnej samolotu, więc skoro skrzydło ma jakiś kąt zaklinowania, to przeniesie się on na silnik na nim umieszczony. Jedna uwaga: pomyśl nad jakimś sposobem regulacji skłonu w gotowym modelu. Wydaje mi się, że 2° może być za mało.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.