a_skot Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Aktualnie pracuję nad modelem hydroplanu. Silnik w tym modelu umieszczony jest nad skrzydłem na wieżyczce. O ile dobrze pamiętam, w tego typu konstrukcji wykłon silnika powinien być w górę - mam rację? Póki co, wręgę ustawiłem na 0. W razie czego korygował będę podkładkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 O ile dobrze pamiętam, w tego typu konstrukcji wykłon silnika powinien być w górę nie jestem super znawcą ale z tego co wiem to w wykłon w góre stosuje sie przy napędzie pchającym ?!. napisz czy masz napęd pchający czy ciągnący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Typowy, ciągnący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A_Skot tu masz link https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9556 i w namualu pisze ze silnik na być 1-2 stopnie w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 w tego typu konstrukcji wykłon silnika powinien być w górę Powinien kompensować moment od położenia silnika w stosunku do SC (może środka parcia, nie pamiętam :oops: ). W każdym razie im wyżej silnik, tym bardziej w górę. wykłon w góre stosuje sie przy napędzie pchającym Chyba na to samo wychodzi, kompenacja momentu od położenia silnika z tyłu (względem SC). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 W moim modelu Aqua Star pochylenie silnika jest dodatnie czyli w górę mimo iż na planie było przeciwnie. Może to minusowe pochylenie byłoby OK ale model to łódż latająca. Przy minusowym pochyleniu zamiast wchodziś na redan przód był przytapiany i własnie zwiększanie kata w górę rozwiazało problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarzkobi Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Miałem kiedyś silnik na wieżyczce i silnik miałem 2 stopnie w gore. Mój kolega mi tak doradził który kiedyś tak roił motoszybowce z napędem na wieżyczce. I gdzieś to także przeczytałem że tak ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Ja w kwestii formalnej aproposem tematu: cały czas mówimy o SKŁONIE. Wykłon jest na boki . A jak silnik na wieżyczce to w górę, nieważne czy ciągnący, czy pchający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Mówimy o skłonie rzecz jasna :oops: Dziękuję za pomoc. Na wieżyczce ustawiony na 0 - w skrzydle ustawię na ok. 2 stopnie. W górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Zmiana koncepcji :wink: Sprawdziłem na planach kąt zaklinowania skrzydła. Wynosi ok. 2 stopnie. Wynika z tego, że skłon silnika względem skrzydła winien wynosić 0 stopni, co w konsekwencji da mi skłon silnika 2 stopnie w górę. Mam nadzieję, że dobrze kombinuję :?: Jest to mój pierwszy model tego typu stąd te pytania, a ponieważ oryginalne plany dotyczą spalinki to odczyt tych wartości z planów jest dość trudny :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Dobrze kombinujesz Skłon mierzymy względem osi podłużnej samolotu, więc skoro skrzydło ma jakiś kąt zaklinowania, to przeniesie się on na silnik na nim umieszczony. Jedna uwaga: pomyśl nad jakimś sposobem regulacji skłonu w gotowym modelu. Wydaje mi się, że 2° może być za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Wieżyczka jeszcze nie zainstalowana więc może dodam jeden stopień, a ewentualna regulacja na podkładkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.