macowca Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 Witam Zrobiłem rwd 5. Chciałem go wyposarzyćw elektronikę. Kupiłem apkę E-sky ET6I 2,4ghz 6ch. niestety nie mam reszty potrzebnych rzeczy. Najciekawsze(i chyba najtańsze) oferty znalazłem na stronie modelmax i abc-rc. Porównajcie je i powiedzcie które są najlepsze regulator http://abc-rc.pl/p/146/3303/esc-h18a-regulator-esc-prosty-nieprogramowalny-esc-silnikow-bezszczotkowych-regulatory-esc.html silnik http://abc-rc.pl/p/118/1650/silnik-towerpro-2410-9t-4y-840kv-104w--silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html serwo http://abc-rc.pl/p/115/2702/serwo-towerpro-sg-90-airplane-9g-1-6kg-cm-serwa-analogowe-serwa.html silnik http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=10213 regulator http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=12031 aku http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=11334 serwo http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=6691 Tylko nie wiem, bo na modelmax regulator jest programowalny a na abc rc nie. Nie wiem czy na apce E-sky da się zaprogramować regulator. I jeszcze jedno. Mam ładowarkę z balancerem 3cell(11,1v 1100mah) li-charger. Czy dałoby nią naładować nią w.m. li-pola 1300mah 3 cell 11,1v ? Na ładowarce pisze li charger więc nie wiem czy będzie dobra. Czekam na odp.
robertus Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 Mam programowalny regulator i nieprogramowalny. Dla mnie nie ma różnicy w używaniu. Do RWD moim zdaniem jest to bez znaczenia. Programowanie polega na wychylaniu drążka gazu w odpowiednich momentach, więc każdą aparaturą zaprogramujesz regulator. Na ładowarce czasem nie jest napisane li-ion polymer?
macowca Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Opublikowano 16 Maja 2012 Na ładowarce pisze dokładnie tak: 3 cell (11,1v 1100mah) Li charger BALANCER CHARGER Nie wiem czy można używać tej ładowarki do li-poli Ta ładowarka jest od heli skyking 8501 firmy H.C.W Z tych linków co podałem wybrać silnik/regulator z abc-rc czy modelmax? Jeśli z modelmax to czy aku będzie w stanie zasilić regulator silnik i serwa ? A ten regulator i silnik z abc-rc ? Aku redox 11,1v 1300mah 20c da sobie z nimi radę ?
robertus Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Ładowarka nadaje się do ładowania lipoli 3S. Wydaje mi się, że 100W to trochę za mało mocy na RWD5. Silnik to bym proponował Emax 2822, regulator, choć podane przez Ciebie regulatory i akumulator też są ok.
macowca Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Opublikowano 16 Maja 2012 jak kupię resztę elektroniki, i uzbieram jeszcze kaski to kupię sobie ładowarkę turnigy acuel 6 albo coś w tym stylu. Ta jest na "zapchaj bidę".
macowca Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Opublikowano 16 Maja 2012 A no to dobrze Zrobiłem rwd tylko mam problem z wywarzeniem. Fakt, to jest różnica kilka mm. A czy to, że prawy płat jest o 2mm szerszy od lewego, wpłynie na właściwości lotne
robertus Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Wyważenie zgodnie z planami jest punktem początkowym do dalszej korekty. Może się zdarzyć, że po testach szybowania i lotach przesuniesz nieco pakiet do przodu lub do tyłu. Różnica tych 2 mm nie powinna wpłynąć znacząco na lot.
macowca Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Opublikowano 16 Maja 2012 A teraz pytanie do posiadaczy rwd 5. Ile metrów powinien polecieć samolot po rzucie z ręki bez elektroniki ? Mi leci około 5m
GiulioN Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 RWD kolegi z modelarni (na forum Oddie) przelatywał -ceglato zrobiony- okolo 10m
pyton Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 nie ma sie co wzorowac na innych! jeden pusci mocniej pod wiatr drógi lzej z wiatrem i sa efekty wazne zebyś podczas wyrzutu sprawdził czy nie ma przechyłów i wywazenie wstępne! a potem silnik i do góry!
robertus Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 (edytowane) Ważniejsze niż długość lotu to w jaki sposób leci. Wyrzucasz równo przed siebie i dość mocno. Powinien lecieć równo, lekko opadając. Jeśli leci parabolą w dół to za ciężki noc, przesunąć środek ciężkości nieco do tyłu. Jeśli wznosi się po czym spada na ogon lub skrzydło to za ciężki ogon, przesunąć środek ciężkości do przodu. Trudność w tym teście polega na właściwym wyrzucie samolotu, jeśli się wyrzuci się nieco w górę to est będzie zafałszowany. I trzeba to robić przy zerowym wietrze. masz poglądowo. Im równiejszy lot tym lepiej. Lot pierwszy i czwarty najlepsze. Edytowane 17 Maja 2012 przez robertus
Rekomendowane odpowiedzi