GenerałPOLK Opublikowano 20 Maja 2012 Opublikowano 20 Maja 2012 (edytowane) Cześć. Mam silnik Emax CF2812, regulator Budget 18A, LiPo Loong Max 2s 1800mAh 20C. Problem polega na tym, że jak drążek gazu i trymer szybko przesunę do maximum to silnik wydaje się że obraca się z maksymalnymi obrotami, ale po 3,4-rech sekundach wraca na około 60% mocy (drążek i trymer cały czas na maximum). Samolot (waga 650gram) przez to nawet po równej domowej podłodze ledwo co porusza się do przodu, a w locie na pewno sobie nie poradzi. Testy robiłem z dwoma śmigłami, ale nie potrafię podać ich parametrów bo paragon gdzieś zgubiłem (ale wiem że były dobrane do tego silnika) i nie pamiętam jaka była ich specyfikacja. Jest to mój pierwszy model. Edytowane 20 Maja 2012 przez GenerałPOLK
pawel4090 Opublikowano 20 Maja 2012 Opublikowano 20 Maja 2012 (edytowane) Wygląda na nie wydolność z jednego z organów- wróć podzespołów, Na śmigle masz napisane jaki to rozmiar. Zazwyczaj oznaki, że słaby pakiet nie wydala i regulator odcina, ale poczekamy na rozmiar śmigła. Edytowane 20 Maja 2012 przez pawel4090
Irek M Opublikowano 20 Maja 2012 Opublikowano 20 Maja 2012 (edytowane) Moim zdaniem to wyłącznie wina regulatora - mam to samo z regulatorem EMAX Budget 50A. Jego programowanie nie zmieniło tego zachowania i nie wiem czy reklamowac czy co ? Paweł - ja stosowałem smigła i pakiet taki sam jak z poprzednim regulatorem, który ma niby słabsze parametry bo 40A/60A chwilowego ale on to ma potężnego kopa, a EMAX jakiś taki słabowity Edytowane 20 Maja 2012 przez Irek M
GenerałPOLK Opublikowano 20 Maja 2012 Autor Opublikowano 20 Maja 2012 Śmigła 6/3, 7/35. Dodam również, że pakiet zwarłem 3 razy, ładowarka nie wykryła żadnych błędów, aczkolwiek nie posiadam miernika, żeby sprawdzić napięcie na celach.
madrian Opublikowano 20 Maja 2012 Opublikowano 20 Maja 2012 To go kup. Multimetry można dostać od 10zł. To raczej nie majątek. Można się spokojnie szarpnąć nawet na taki, za 20zł.
Irek M Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Ale kupno mulitmetra nic nie zmieni w tej sytuacji; mam różne. Dowiem się z nich jaki prąd płynie lub jakie jest napięcie ale i tak nie dowiem się dlaczego silnik traci max moc. W moim przypadku nie jest to większy prąd niż dopuszczalny.
madrian Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 (edytowane) Dowiesz się w jakiej kondycji jest pakiet i co się dokładnie dzieje w układzie. To nie jest czarna magia i zaklęcia, tylko wynik zjawisk fizycznych. Silnik pobiera zawsze taki prąd, jaki potrzebuje. Takie to cwane urządzenie. Zadaniem regulatora jest ten prąd wytrzymać, a zadaniem pakietu ten prąd dostarczyć. Jeżeli zawodzi choć jeden element, przekłada się to na pracę silnika. To co opisujesz, wskazuje na słabą kondycję pakietu i tu bym szukał winnych. Nagłe dodanie gazu zwiększa pobór prądu. Jeżeli wydajność pakietu jest niska, to nie będzie w stanie tego prądu dostarczać przez dłuższy czas. I silnik nie dostaje tyle prądu ile by potrzebował, więc dostosowuje się do sytuacji i zwalnia. Pisałeś, że pakiet 3 krotnie zwarłeś. Dla pakietu Lipo to potencjalnie śmiertelne. Mogło dojść do sporego spadku pojemności lub rozbalansowania się cel. A jeżeli tak jak regulator, masz budżetową ładowarkę, to mogła ona nie wykryć tego, ani tym bardziej podratować. Dlatego w takich sytuacjach ważne są pomiary: - Napięcia pakietu - Napięć poszczególnych cel. - Prądu pobieranego z pakietu. Choć do tego ostatniego, bardziej od multimetru nadaje się miernik cęgowy z pomiarem prądu DC. Jeżeli pakiet jest w porządku, i dostarcza prąd, to wtedy kolejnym podejrzanym jest regulator, a na końcu silnik. Edytowane 21 Maja 2012 przez madrian
Irek M Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Jeżeli pakiet jest w porządku, i dostarcza prąd, to wtedy kolejnym podejrzanym jest regulator, a na końcu silnik. Tak jest w moim przypadku; pakiet i silnik sprawny. Z 40A/60 trudno model utrzymać w ręku, natomiast gdy zamienię na regulator Budget 50A/60 to po dodaniu max obrotów spadają one zauważalnie. I co mam począć?
madrian Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Regulator jest zdaje się nieprogramowalny. Wygląda, że są źle ustawiony timing fabrycznie, do tego silnika. Pozostaje rozejrzenie się za innym regulatorem. lub innym silnikiem. Ja zawsze powtarzam, że jak coś jest tanie, to nie dlatego, że producent i dystrybutor chcieli być dobrymi wujkami i rezygnują z zarobku, tylko poważnie na czymś zaoszczędzili. Zastanów się, czy silnik jest odpowiedni do modelu. Nie napisałeś co to za model, poza masą. Jeżeli jest to np. trenerek to lepszy będzie typowy "dzwonek" ze śmigłem 8x4 -10x4,7SF, np. "dyżurny" TP 2410. Małe kv, duże śmigło. http://www.modele.sklep.pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silniki-Tower-Pro/Tower-Pro-2408-21T-Black.html http://www.modele.sklep.pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silniki-Tower-Pro/Tower-Pro-2410-09-Gold-Mount.html
GenerałPOLK Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Opublikowano 22 Maja 2012 Samolot to RWD-5 Skazoo. Regulator jest programowalny jest to taki regulator tyle, że 18A : http://www.emodel.pl/emax-regulator-budget-30a-p-3213.html. Pakiet sprawdzę jutro u elektryka bo mój miernik jest popsuty i pokazuje jakieś bzdury.
GenerałPOLK Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Opublikowano 22 Maja 2012 Niedawno po raz enty programowałem regulator i o dziwo silnik zaczął się kręcić równo i szybciej niż poprzednio. Podjarany całą sytuacją wyszedłem sprawdzić czy teraz model lepiej sobie poradzi. Zakładam śmigło 7/35 (na tym śmigle mam najlepszy ciąg) kilka wyrzutów z ręki samolot wyważony, zwarty i gotowy, przepustnica na max i wyrzut samolot przelatuje około 20m na wysokości 1m (samolot wyrzucałem z lekkiej górki w dół) nie było oznak przeciągnięcia, skłon i wykłon również wydawały się być w porządku ale samolot nie miał siły żeby się podciągnąc do góry, z resztą jak widać na filmach z wicherkami czy podobnymi samolotami nawet jak model jest źle wyważony to ma takie kopyto że startuje ostro do góry w moim to niemożliwe wydaje mi się, że tak jak napisał madrian trzeba wymienić silnik.
Irek M Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Powtórzę kolejny raz: mam regulator tej samej marki i też odcina obroty mimo nie przekroczenia parametrów regulatora. Dla mnie ewidentnie coś jest nie tak z regulatorem.
GenerałPOLK Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Opublikowano 22 Maja 2012 Irek nie musisz powtarzać, pojawiły się nowe okoliczności więc o nich napisałem. Powiedz jaki doradziłbyś mi regulator?
GenerałPOLK Opublikowano 22 Września 2012 Autor Opublikowano 22 Września 2012 Wymiana wyposażenia rozwiązała problem, samolot ulotniony. Dzięki za wszystkie rady.
Irek M Opublikowano 22 Września 2012 Opublikowano 22 Września 2012 Znaczy wina po stronie regulatora czy silnik-śmigło? Tyle padło tu domysłów, że wypadałoby dokładniej opisać przyczenę zmiany na lepsze
GenerałPOLK Opublikowano 23 Września 2012 Autor Opublikowano 23 Września 2012 (edytowane) Irek, miernik dojdzie do mnie jutro to wtedy pomierzę, ale tak jak pisaliście stawiam na popsuty przeze mnie pakiet Napięcie na celach : 3,88; 3,88, aż sam się zdziwiłem że pakiet bez uszczerbku wytrzymał 3 krótkie zwarcia. Kolejnym podejrzanym jak napisał Irek M jest regulator. Powiedzcie czy mogę jakoś sprawdzić czy z regulatorem jest coś nie tak? Edytowane 25 Września 2012 przez GenerałPOLK
Rekomendowane odpowiedzi