zielinskijanek Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Witam! Tworze temat, poniewaz przymierzam sie do zakupu modelu Falcon EPP ktory kosztuje teraz w granicach 90-100zl Ale, interesuja mnie do niego czesci (ktorych oczywiscie nie mam, dodaje ze jestem poczatkujacy) ,które wybralem ze zrodla ktore mi sie bardziej oplaca, (HobbyKing) lecz czesci ktore mozna zamowic z Niemiec roznia sie troche od tych polecanych w Polsce do tego modelu. Probowalem dobrac podobne czesci z podobna, nie w kazdym przypadku ta sama moca itp. Glownie boje sie o wtyczki, aby wszystko ze soba gralo i nie bylo zbednych problemow po rozpakowaniu paczki... Prosze was o przejrzenie wybranych przeze mnie czesci, czy ze soba pasuja itp. (sam nie jestem pewien czy wszystko dobrze dobralem) Nie moge przeznaczyc na ten zestaw zbyt duzej ilosci pieniedzy wiec wybieram raczej jedne z tanszych czesci... 1.Quantity 2.Stock 3.Product description 4.Price 5.Weight 2.OK 3.TGY-3 - Turnigy 2S 3S Balance Charger. Direct 11.. 4.$11.44 5.199g 2.BK 3.TX-9X-M2 - Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8.. This item is on backorder* 4.$53.95 5.1289g 2.OK 3.BOX-439g - Extra Length Cardboard Box and Packing 4.. 4.$0.00 5.439g 2.OK 3.TR_B18 - TURNIGY Basic 18A v3.1 Speed Controller 4.$13.99 5.45g 2.OK 3.T1300.3S.30 - Turnigy 1300mAh 3S 30C Lipo Pack 4.$16.72 5.342g 2.BK 3.L2210A-1650 - Turnigy L2210A-1650 Brushless Motor (180.. This item is on backorder* 4.$10.66 5.89g 2.OK 3.TG9e - Turnigy TG9e 9g / 1.5kg / 0.10sec Eco Mi.. 4.$5.97 5.45g TOTAL: $112.73 2448g
robertus Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 silnik z regulatorem możesz polutować, a jeśli chcesz rozłącznie to polecam tego typu złączkę http://abc-rc.pl/p/149/2027/wtyki-gold-3-5mm-code-1011a-z-oslonka-zenski-i-meski-3-pary-akcesoria-do-regulatorow-regulatory-esc.html a w HK w paczkach http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10255 Do podłaczenia pakietu z regulatorem potrzebujesz takiej złączki http://abc-rc.pl/p/11/1571/wtyki-xt60-1-para-zlacze-pradowe--zasilanie-akcesoria.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9572 Do tego silnika wybrałbym jednak nieco większy regulator tak 25A. Czasem producenci lubią naciągać dane techniczne
bubels Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Kilka słów o ładowarce: Wybrałeś ładowarkę/balancer który jest zintegrowany z zasilaczem (i teraz słowo klucz) IMPULSOWYM. Z racji tego, że zużywam ich bardzo wiele do różnych zastosowań wiem, że padną.... I będzie to prędzej niż później... (Kto zna temat ten potwierdzi) Dlatego sugerowałbym by ładowarke/balancer która jest osobnym modułem zasilanym z zewnętrznego zasilacza DC12V. Gdy coś się z nim stanie porostu go wymienisz a nie całą ładowarkę. Dodatkowo w warunkach polowych możesz podpiąć się pod akumulator samochodowy i z niego zasilić swoją ładowarkę. Tu masz takie rozwiązanie: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7637__Turnigy_balancer_Charger_2S_3S.html Oczywiście pomijam tu fakt, że lepiej zainwestować w lepszą ładowarkę niż wydawać 2x pieniądze. Ale rozumiem, że czasem budżet wymusza….
zielinskijanek Opublikowano 21 Maja 2012 Autor Opublikowano 21 Maja 2012 (edytowane) co jest powodem ze moja propozycja jest dwa razy drozsza?? i ciezsza robertus: Czy taki regulator by pasowal?? TR_B25A - TURNIGY Basic 25A v3.1 Speed Controller tylko mam pytanie..1. poniewaz troche obawiam sie tego co pisze w drugim(podajze) akapicie opisu tego regulatora. O tym ze jest proste programowanie... na czym to sie odbywa?? troche sie tego obawiam, chociaz na stronie jest to z grubsza opisane 2. Poniewaz w opisie tego samolotu na pl stronie polecaja silnik o mocy 170w ja wybralem silnik o 180w (poniewaz nie ma silnika o mocy 170w) co dalej wiaze sie jak p. napisal aby zwiekszyc moc regulatora... czy to nie poskutkuje zle na modelu?? Edytowane 21 Maja 2012 przez zielinskijanek
robertus Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Programowaniem się nie przejmuj. w 99% przypadków nie ma potrzeby programować regulatora. Regulator dobierasz na podstawie poboru prądu przez silnik, tak aby regulator miał większy Amperaż niż podawany w danych silnika. Do prostego modelu trenerka to byś mógł kupić taki w Polsce: Też jest tani.
zielinskijanek Opublikowano 21 Maja 2012 Autor Opublikowano 21 Maja 2012 wiem, taki planowalem ale nie chce 2 razy za przesylke placic z polski i druga czesc z niemiec ... przewazyla syt. gdzie aparatura w hobbyking jest o duzo tansza w porownaniu do ceny z Polski, wiec komplet do mojego samolotu kupuje juz z tego jednego sklepu wybierajac raczej firme Turnigy .... zaden model silnika w ich sklepie niestety nie ma mocy 170w (tak jak by taka moc dla nich nie istniala) tylko najblizsza wart. to 180w. Czy to troche zakloci zapanowanie nad samolotem lub cos podobnego??
robertus Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 (edytowane) Moc silnika to tak orientacyjnie. Nie musisz dobierać idealnie. Masz w końcu drążek gazu do regulacji Edytowane 22 Maja 2012 przez robertus
bubels Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 co jest powodem ze moja propozycja jest dwa razy drozsza?? i ciezsza Odpowiedź jest jasna - jeśli coś łączy dwa urządzenia w jedno, czyli zasilacz+ładowarka to waży +/- tyle co te dwa urządzenia osobno. W kwestii silnika.... Ja latam w kilku modelach na http://www.hobbyking...ner_1200kv.html Trzymając się twojej jednostki miary to 160W. Takim silnik mam w: Cesnie 480 - waga 750g do startu latanie na połowie gazu Toto-0 - 650g do startu latanie na połowie gazu Ten sam model latał na 90W dzwonku i radził sobie świetnie Orion (brak danych o wadze) Śmigło 6x4 tak, więc dużo mniejszy ciąg latanie na pół gazuMusisz mieć kolego zrozumieć kilka spraw: Ciąg statyczny zespołu napędowego (silnik + śmigło + pakiet) musi dla trenerka stanowić około 50% masy startowej modelu Ta sama zasada dotyczy np. motoszybowców chodź myślę, że w wielu wypadkach wystarczy 40%masy startowej modelu Modele śmigające po niebie z prędkością powodującą, że ja jako pilot spacerujący po niebie nie daje rady ich pilotować to około 100% masy startowej modelu Jak interpretować te dane. Model waży do lotu 1000g jest to trenerek - przyjmując, że zespół napędowy powinien zapewnić ciąg statyczny porównywalny z 50% masy modelu to silnik, który da nam ciąg 500g pociągnie nasz model w niebo. Czemu więc wiele silników w modelach jest na wyrost? Masz w końcu drążek gazu do regulacji Przy pewnej masie napędu (+/-) różne silniki bezszczotkowe oferują dość duży wachlarz osiągów. Z kolei często waga zespołu nie jest krytyczna, bo np. konstrukcja modelu powoduje, że lżejszy napęd poskutkuje koniecznością dołożenia obciążenia celem prawidłowego wyważenia. Konkluzja - jak mam ładować ołów wole trochę mocniejszy napęd. Jak liczymy moc napędu: 11,1V (napięcie znamionowe danego pakietu naładowanego na max) x 14,5A (maksymalny pobór prądu przez silnik dla danego obciążenia - śmigła) = 160,95W Przy czym pamiętamy, że w miarę rozładowywania pakietu ta moc spada.... Bardzo proszę bardziej doświadczonych kolegów o nie czepianie się przykładowych proporcji w %. Niestety jak widzę pewne rady na forach kierunkujące adeptów modelarstwa na logikę w stylu: Ciąg statyczny napędu = masa modelu do startu x 2 (w odniesieniu do szybowca czy prostego trenerka) Przekreślenie celowe by jakieś dziecko neostrady nie wygooglało i bez analizy kontekstu nie przyjęło do wiadomości. To mnie krew zalewa.... Zasoby się wykorzystuje optymalnie a nie je mnoży bezkrytycznie..... Przekreślenie celowe by jakieś dziecko neostrady nie wygooglało i bez analizy kontekstu nie przyjęło do wiadomości.
robertus Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Dokładnie. Trenerek ma latać na skrzydle a nie wisieć na śmigle.
zielinskijanek Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Opublikowano 22 Maja 2012 czyli do takiego mojego wyboru - falcon epp, nie jest potrzebny tak 'mocny' silnik?... ale ewentualnie gdyby byl zalozony ... wiem, wiem to wtedy wisial by na smigle... choc to tez ma swoje +/- ... z mocniejszym silnikiem byl bym w stanie 'wiszac' na smigle wzbijac sie pod katem ok70 stopni w gore, a slabszym silnikiem osiagniecie wysokosci bedzie mozliwe latajac 'zygzakiem' i jednoczesnie powoli nabierac wysokosci... przy mocniejszym silniku wzbil bym go wysoko, nast. niemalze wylaczajac silnik, probowal opadajac naturalnie nabierac pred. z jednoczesnym wykonywaniem akrobacji Co do silnikow ... jak porownac silnik 170w do silnika ktory w danych ma zawarte okreslenie ...kv, np. 1200kv mozna w jakis sposob porownac do W??
robertus Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Parametr kV mówi o prędkości obrotowej śmigła. Ilość obrotów na volt. Im większa tym śmigło się kręci szybciej ale ma mniejszy moment obrotowy. Do trenerków i akrobatów 3d stosuje się wolniejsze silnik, taki np 1000-1200kVi. Do pusherów 1500-2000kV a do napędów EDF od 3000kV w górę. KV mówi nam pośrednio też czy samolot będzie wolny czy szybki. Aby wytworzyć ciąg, przykładowo 500g silnik 1200kV będzie wolno się kręcił i samolot będzie leciał wolno, a silnik 2000kV będzie musiał szybciej się obracać aby wytworzyć taki sam ciąg, więc i samolot będzie szybki. Ten silniczek co proponuje bubels jest idealny, to odpowiednik emaxa cf2822. Mam takiego emaxa, nadaje się do trenerka o wadze do 1kg jak i do lekkiego akrobata lub ESA. jest przyszłościowy. Po trenerku będziesz mógł go wykorzystać w modelu esapodobnym czy akrobatce. Ja go zastosowałem w Su-26, Ultimate i Mancie. Jest więc dość uniwersalny Poczytaj też wątki o toto-0 czy rwd-5 pod kątem jakie wyposażenie tam stosują, to ta sama klasa modelu.
zielinskijanek Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Opublikowano 23 Maja 2012 A co do aparatury ESE ... przy tym silniku wystarczy juz 18A, nie 25?? a dlaczego, czym z grubsza sie to rozni?? jaka roznica byla by po polaczyeniu silnika 1200kv (wczesniej przez was wspomnanego) z aparatura 25A, a 18A??
bubels Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 A co do aparatury ESE ... przy tym silniku wystarczy juz 18A, nie 25?? a dlaczego, czym z grubsza sie to rozni?? jaka roznica byla by po polaczyeniu silnika 1200kv (wczesniej przez was wspomnanego) z aparatura 25A, a 18A?? Nie aparatury a regulatora. Zaproponowany silnik ma max pobór prądu 14,5A a to oznacza że regulator o wydajności prądowej (ciągłej) 18A jest wstanie wysterować ten silnik. Gdyby regulator był na 10A i chciał byś nim wysterować ten silnik to spalił byś tranzystory w regulatorze. Kolego narazie mylisz parametry, jednostki, pojęcia.
robertus Opublikowano 24 Maja 2012 Opublikowano 24 Maja 2012 Na górze tego działu jest przyklejonych parę wątków. Poczytasz czy Ci streścić?
zielinskijanek Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Opublikowano 24 Maja 2012 Dziękuję... Nie wiem ale twoja odpowiedź(robertus) wydaje się trochę zawiewajaca ironią ...ale poczytam... Aparatura... Przejezyczenie
robertus Opublikowano 24 Maja 2012 Opublikowano 24 Maja 2012 No tak trochę, ale nie gniewaj się Poczytasz forum i się od razu rozjaśni.
zielinskijanek Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Opublikowano 29 Maja 2012 A co do smigla, tego silnika... jakie dobrac?? na stronie tego silnika namisane jest ze sugerowane smiglo : Suggested prop: 9~10inchAle pozniej nie moge doszukac w smiglach... co znaczy inch. , ~ Wogole co to znaczy?
bubels Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Mi wujek google podpowiedział że inch. - to cale. Polecam dla tego silnika 9x5
zielinskijanek Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Opublikowano 29 Maja 2012 dzieki wujku bubels-ie Takie moga/mogly by byc? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22442__Slow_Fly_Electric_Prop_9047SF_4_pc_.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22448__Slow_Fly_Electric_Prop_1045_SF_4_pc_Green_.html Daja po 4szt w komplecie wiec moze bym jeszcze jeden komplet wzial aby miec juz te 12 szt. i spokuj... ps. Czy dla silnika robi to roznice jak smigla maja obroty w prawo/lewo ??... podane przeze mnie smigla maja (chyba) obroty w lewo...
robertus Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 Z reguły śmigło powinno się kręcić w prawo (patrzysz za samolotem). Te co podałeś są prawe i oba mogą być.
Rekomendowane odpowiedzi