Skocz do zawartości

Śmigła stałe do elektryków


GL

Rekomendowane odpowiedzi

Często można wyczytać, że najlepsze są śmigła APC np. do mocniejszych silników seria-E.

Ostatnio można również kupić tańsze od APC śmigła GWS HD. Oprócz lepszej ceny jest ono mniej kruche i lżejsze,

np. w rozmiarze 12x6:

APC - 23g

GWS - 15g

(wg. mojej wagi).

Na GWS HD dużo latałem i są niezłe.

Na APC jeszcze nie miałem okazji.

 

A jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?

A może gdzieś już jest jakaś tabela porównawcza, a w niej wyniki przy różnych prędkościach?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział tak:

*GWS SF(Slow Fly) - do napędów szczotkowych przekładniowych, lub innych niskoobrotowych aplikacji, przy większych RPM po prostu tracą na sprawności no i wpadają we flatter, mechanicznie bardzo delikatne

*GWS DD(Direct Drive) - do napędów bezpośrednich wysokoobrotowych, dobre, tanie i wytrzymalsze od SF, jednak też przy pewnych RPM potrafią wpaść we flatter, wtedy to tylko APC E zostaje

*GWS HD(Hyper Drive) - do napędów bezpośrednich wysokoobrotowych, mają zwiększoną sprawność, reszta podobna do DD

*APC E(Electric) - do napędów elektrycznych, mają lepszą sprawność od śmigieł GWS(i to odczuwalną!***), są sztywne i bardziej wytrzymałe(przez co dość kruche)

*APC - do silników spalinowych, elektrykiem też można latać, ale sporo pary pójdzie na kręcenie tym ciężarkiem ;-)

 

***-moje subiektywne odczucia 8)

 

Edycja: gwiazdki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podsumowaniu pomnąłeś śmigła APC SF i Thin Electric, dużo lżejsze od E, wgruncie rzeczy stosowane do napędów pewnie do 200W.

 

Na GWS HD dużo latałem i są niezłe.

 

A skąd wiesz, że są niezłe? IMO są tylko najlepsze z tych, które używałeś.

Śmigła GWS są po prostu tanie i o akceptowalnej jakości do niektórych zastosowań, czyli niezbyt szybkich napędów do ok. 100W-120W, czyli rodzina śmigieł 7-12 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie spostrzezenia.

Kilka smigiel 7x4,8x4 od kilku producentow (to w czasie ulatniania ES,zazwyczaj uzywalem skladanych)

Jezeli chodzi o ich sprawnosc to roznice sa ogromne.

Smigla GWS,wiekszosc ulega odksztalceniom,lub wrecz sie rozpadaja.

Te wszystkieHD,DD i inne mutacje,to raczej tylko material inny.

APC to (zaslyszane) ze wzgledu na dosc bezpieczny profil wytrzymuja .

Pytajac o w miare dobre smigielko,dostalem w lapki Graupnera.Facet mnie rozsmieszyl,taki liliput :shock:

Smigielko 7x4 na poczatku

wydawalo sie za male,b.waska lopata,prawie prosta i b.cienka.Balem sie ze bedzie trzepac jak inne,flatter.W konfiguracji nie zmienionej (tylko smigla) pakiet 3s,model polecial doslownie-pionowo w gore z zapasem gazu.Pradow nie pomierze,ale czas lotu wyraznie dluzszy.I co ciekawe,na max obrotach nie ma tego charakterystycznego dzwieku tylko

model juz nie przyspiesza

Wydaje mi sie ze glowna cecha dobrego smigla to jego profil i material,czyli sztywnosc,

wtedy w calym zakresie predkosci nie odksztalca sie.APC jest dosc sztywne-material,ale ksztalt lopaty jest skopany.

Podobnie jest z cam-prop,jak kupuje lopatki do smigiel skladanych.Nie wszyscy opanowali

ich produkcje.Jedni robia lepsze a drudzy nie,efekt podobny do w/w.

Z wiekszymi rozmiarami,ta przypadlosc moze byc jescze bardziej widoczna.

Edit.

odpowiadam,chodzi o te czarne smigla,kazde jest osobno pakowane w blister,niebieski.

Te szare moga byc niewywazone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podsumowaniu pomnąłeś śmigła APC SF i Thin Electric, dużo lżejsze od E, wgruncie rzeczy stosowane do napędów pewnie do 200W.

Nie wiem czy to do mnie, a jeśli tak, to się usprawiedliwiam że nie miałem osobistego doświadczenia z tymi śmigłami więc nic nie piszę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoich 3 modelach (GWS mustang, PT-17 i Multiplex Acromaster) używałem 3 rozmiarów śmigieł GWS HD: 9, 11 i 12.

Moce (a właściwie ciąg) to około, odpowiednio: 600g, 500g i 1400g.

Działały prawidłowo, same nie pękały, ani nie wchodziły w drgania. Są też dosyć estetyczne.

Jednak do tej pory mogłem jedynie porównać je do GWS do slow fly, które w tych 2 pierwszych samolotch zupełnie się nie sprawdziły, w Acromasterze już nie próbowałem takiego. Kupiłem do niego APC-E, ale jeszcze na nim nie leciałem. Obawiam się jednak, że bez hamowni z amperomierzem, wagą i obrotomierzem porównanie będzie bardzo subiektywne. A hamowni nie posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę udało mi się nareszcie polatać Acromasterem ze śmigłem APC 12x6E.

Ponieważ od poprzednich lotów na śmigle GWS 12x6 HD upłynęły 2 tygodnie,

porównanie jest bardzo subiektywne.

Napęd z APC pracuje ciszej, a akumulator starcza na dłużej. Ciąg wydaje się nieco większy.

Środek ciężkości przesunął mi się troszeczkę do przodu ze względu na większy ciężar APC

i będę to musiał skorygować.

Gorzej niż poprzednio wychodziły próby zawisu, nie wiem czy

było to spowodowane przesunięciem środka ciężkości,

czy innym układem strumienia zaśmigłowego,

lub stopniem wygięcia obciążonego śmigła w przód.

Muszę dodać, że zdjąłem też owiewki kół i jakiś drobny wpływ też z tego mógł być.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.