GL Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Często można wyczytać, że najlepsze są śmigła APC np. do mocniejszych silników seria-E. Ostatnio można również kupić tańsze od APC śmigła GWS HD. Oprócz lepszej ceny jest ono mniej kruche i lżejsze, np. w rozmiarze 12x6: APC - 23g GWS - 15g (wg. mojej wagi). Na GWS HD dużo latałem i są niezłe. Na APC jeszcze nie miałem okazji. A jakie jest Wasze zdanie w tym temacie? A może gdzieś już jest jakaś tabela porównawcza, a w niej wyniki przy różnych prędkościach? Pozdrawiam Grzegorz
kunba83 Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 Hmmmm chetnie bym pomógł ale jak narazie latam tylko i wylącznie na APC i jestem zadowolony. Nie wiem jak zachowują sie śmigła innych producentów ale APC ma dość dobrą opinie.
Doman Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 Ja bym powiedział tak: *GWS SF(Slow Fly) - do napędów szczotkowych przekładniowych, lub innych niskoobrotowych aplikacji, przy większych RPM po prostu tracą na sprawności no i wpadają we flatter, mechanicznie bardzo delikatne *GWS DD(Direct Drive) - do napędów bezpośrednich wysokoobrotowych, dobre, tanie i wytrzymalsze od SF, jednak też przy pewnych RPM potrafią wpaść we flatter, wtedy to tylko APC E zostaje *GWS HD(Hyper Drive) - do napędów bezpośrednich wysokoobrotowych, mają zwiększoną sprawność, reszta podobna do DD *APC E(Electric) - do napędów elektrycznych, mają lepszą sprawność od śmigieł GWS(i to odczuwalną!***), są sztywne i bardziej wytrzymałe(przez co dość kruche) *APC - do silników spalinowych, elektrykiem też można latać, ale sporo pary pójdzie na kręcenie tym ciężarkiem ;-) ***-moje subiektywne odczucia 8) Edycja: gwiazdki ;-)
kojot Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 W podsumowaniu pomnąłeś śmigła APC SF i Thin Electric, dużo lżejsze od E, wgruncie rzeczy stosowane do napędów pewnie do 200W. Na GWS HD dużo latałem i są niezłe. A skąd wiesz, że są niezłe? IMO są tylko najlepsze z tych, które używałeś. Śmigła GWS są po prostu tanie i o akceptowalnej jakości do niektórych zastosowań, czyli niezbyt szybkich napędów do ok. 100W-120W, czyli rodzina śmigieł 7-12 cali.
Marcin Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 No z tymi 12calami tobym się zastanowił. Np przekładniowy napęd SF 12cali jak zakręci takim GWS"em to mu się lopatki wyginają i bieleją w miejscu łączenia ze środkiem śmigła - strach latać
marcin133 Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 Do APC należy dopisać jeszcze że są brzydkie (nie mniej niż pomarańczowe GWS :mrgreen: ) i ostre. Nie używam tych śmigieł od czasu kiedy lądowałem elektryczkiem w trawie na wyłączonym motorku bo inaczej wyskoczyłbym z portfela ;D
Peter Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 A ja mam takie spostrzezenia. Kilka smigiel 7x4,8x4 od kilku producentow (to w czasie ulatniania ES,zazwyczaj uzywalem skladanych) Jezeli chodzi o ich sprawnosc to roznice sa ogromne. Smigla GWS,wiekszosc ulega odksztalceniom,lub wrecz sie rozpadaja. Te wszystkieHD,DD i inne mutacje,to raczej tylko material inny. APC to (zaslyszane) ze wzgledu na dosc bezpieczny profil wytrzymuja . Pytajac o w miare dobre smigielko,dostalem w lapki Graupnera.Facet mnie rozsmieszyl,taki liliput :shock: Smigielko 7x4 na poczatku wydawalo sie za male,b.waska lopata,prawie prosta i b.cienka.Balem sie ze bedzie trzepac jak inne,flatter.W konfiguracji nie zmienionej (tylko smigla) pakiet 3s,model polecial doslownie-pionowo w gore z zapasem gazu.Pradow nie pomierze,ale czas lotu wyraznie dluzszy.I co ciekawe,na max obrotach nie ma tego charakterystycznego dzwieku tylko model juz nie przyspiesza Wydaje mi sie ze glowna cecha dobrego smigla to jego profil i material,czyli sztywnosc, wtedy w calym zakresie predkosci nie odksztalca sie.APC jest dosc sztywne-material,ale ksztalt lopaty jest skopany. Podobnie jest z cam-prop,jak kupuje lopatki do smigiel skladanych.Nie wszyscy opanowali ich produkcje.Jedni robia lepsze a drudzy nie,efekt podobny do w/w. Z wiekszymi rozmiarami,ta przypadlosc moze byc jescze bardziej widoczna. Edit. odpowiadam,chodzi o te czarne smigla,kazde jest osobno pakowane w blister,niebieski. Te szare moga byc niewywazone.
Doman Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 W podsumowaniu pomnąłeś śmigła APC SF i Thin Electric, dużo lżejsze od E, wgruncie rzeczy stosowane do napędów pewnie do 200W. Nie wiem czy to do mnie, a jeśli tak, to się usprawiedliwiam że nie miałem osobistego doświadczenia z tymi śmigłami więc nic nie piszę :-)
Tomek Opublikowano 12 Października 2007 Opublikowano 12 Października 2007 Poza tym ,że śmigła GWS są tanie ,to ich łopatki (te od 8x4 hd) świetnie się nadają do nakładania żywicy epoksydowej.
-==PEGAZ==- Opublikowano 12 Października 2007 Opublikowano 12 Października 2007 Poza tym ,że śmigła GWS są tanie ,to ich łopatki (te od 8x4 hd) świetnie się nadają do nakładania żywicy epoksydowej. WOOW !!!!!! Nie pomyślałbym o takim zastosowaniu ! Kupuję patent ! :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
GL Opublikowano 12 Października 2007 Autor Opublikowano 12 Października 2007 W swoich 3 modelach (GWS mustang, PT-17 i Multiplex Acromaster) używałem 3 rozmiarów śmigieł GWS HD: 9, 11 i 12. Moce (a właściwie ciąg) to około, odpowiednio: 600g, 500g i 1400g. Działały prawidłowo, same nie pękały, ani nie wchodziły w drgania. Są też dosyć estetyczne. Jednak do tej pory mogłem jedynie porównać je do GWS do slow fly, które w tych 2 pierwszych samolotch zupełnie się nie sprawdziły, w Acromasterze już nie próbowałem takiego. Kupiłem do niego APC-E, ale jeszcze na nim nie leciałem. Obawiam się jednak, że bez hamowni z amperomierzem, wagą i obrotomierzem porównanie będzie bardzo subiektywne. A hamowni nie posiadam.
GL Opublikowano 15 Października 2007 Autor Opublikowano 15 Października 2007 W niedzielę udało mi się nareszcie polatać Acromasterem ze śmigłem APC 12x6E. Ponieważ od poprzednich lotów na śmigle GWS 12x6 HD upłynęły 2 tygodnie, porównanie jest bardzo subiektywne. Napęd z APC pracuje ciszej, a akumulator starcza na dłużej. Ciąg wydaje się nieco większy. Środek ciężkości przesunął mi się troszeczkę do przodu ze względu na większy ciężar APC i będę to musiał skorygować. Gorzej niż poprzednio wychodziły próby zawisu, nie wiem czy było to spowodowane przesunięciem środka ciężkości, czy innym układem strumienia zaśmigłowego, lub stopniem wygięcia obciążonego śmigła w przód. Muszę dodać, że zdjąłem też owiewki kół i jakiś drobny wpływ też z tego mógł być. Pozdrawiam Grzegorz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.