Skocz do zawartości

Sbach 300- relacja z budowy


GEX999

  

19 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakie malowanie wg Ciebie będzie najlepsze dla tego modelu?

    • http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/2/3/1987326.jpg
      1
    • http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/0/3/1929303.jpg
      8
    • http://i00.i.aliimg.com/img/pb/740/015/389/389015740_182.jpg
      2
    • http://www.pilot-rc.com/pilot-rc.com/Upload/Sbach/DSC05972.JPG
      1
    • http://image.made-in-china.com/2f0j00HesEliohnMzS/SBACH300-342-30CC-CF-Version-Gas-RC-Airplane.jpg
      7
    • http://www.hollyshobbiesdistributors.com/images/sku/GWSBACH300-050V3BAF.jpg
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zakładam temat, w którym będę (a właściwie postaram się) zrelacjonować budowę modelu Sbach 342 z depronu o rozpiętości 1,5m. Przewidywana waga to ok. 1,8-2 kg, malowanie- tradycyjne biało-czerwono-czarne.

Model będzie budowany na podstawie tych planów: http://www.rcgroups....d.php?t=1400667 ale z normalnym i symetrycznym profilem. Wręgi oraz szkielet kadłuba- depron 6mm, pokrycie skrzydeł i kadłuba- depron 3mm. Dźwigar to prawdopodobnie kilka posklejanych ze sobą płaskowników dodatkowo pokrytych tkaniną nasączoną CA.

Budowę planuję rozpocząć jutro albo w sobotę, ale oblot z pewnych przyczyn będzie dopiero w lipcu. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Oto pierwsze kroki:

podstawy kadłuba:

 

post-7987-0-68613500-1338667798_thumb.jpg

 

A tutaj już z wręgami, bocznym, sosnowym wzmocnieniem:

 

post-7987-0-69954700-1338667976_thumb.jpg

 

W dalszej kolejności SK i zmagania z jego orczykiem, a później skrzydła. Chciałbym jednak usłyszeć Wasze sprawdzone sposoby na dźwigar do tak agresywnego modelu. Mam zrobiony wstępnie z listewek sosnowych i płaskowników, ale nie zadowala mnie za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik polecacie do tego modelu? Wiem, że to nie odpowiedni dział, ale nie chcę zakładać nowego tematu. Załóżmy, że waga będzie wynosić 2100g, pakiet musi być 4s, a chcę nim kręcić bardzo ostre 3D. Myślałem nad czymś takim: http://abcrc.pl/p/13...lektryczne.html , ale nigdzie nie jest napisane, jaki ciąg uzyskam przy 4 celach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podając propozycję silnika patrzyłem na ten model: http://www.hobbyking...idProduct=20702 , który ma prawie taki sam silnik z 4s. Jaki inny silnik polecacie do tego modelu pod 4s i koniecznie w Polsce, który będzie nadawał się do 3d i wytrzyma to depron??

 

Co myślicie o takim: http://abcrc.pl/p/137/2815/silnik-c4250-06-kv800-1120w-silverblue-pow-1000w-silniki-elektryczne.html ze śmigłem 14x10 i 4s?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-7987-0-98568500-1339327427_thumb.jpg

post-7987-0-55490400-1339327622_thumb.jpg

post-7987-0-20229900-1339327903_thumb.jpg

 

Liczyłem dokładnie wszystko i gotowy do lotu model powinien zmieścić się 1400g. Szukałem też silników do ostrego 3d i najodpowiedniejszy wydaje mi się ten: http://www.hobbyking...otor_580kv.html

Myślę, że najlepsze połączenie da pakiet 3s (pierwsza opinia) i jakieś 16" śmigło. Ale pytania:

1) Ile watów ma ten silnik?

2) Czy depronowy model (oczywiście skrzynka- silnika węgiel i sklejka+balsa) wytrzyma ww. połączenie i ogólnie ten silnik?

3) Jakie śmigło będzie najlepsze do 3s, tak aby nie spalić silnika i uzyskać ciąg min. 2600g i czy w ogóle mogę uzyskać taki lub większy ciąg z 11,1V? Jak pojemny powinien być pakiet, aby polatać min. 7 minut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj żadnych chińskich silników ;)

Kup porządnego AXI a wytrzyma ci lata :)

Na tym silniku polatasz jeden sezon i ci się przepali, szczególnie jak chcesz wyciągać z niego siódme poty ;)

Sam latam na silniku Axi numeru nie pamiętam :unsure: silnik leciutki a moc zaskakująca :D

2 kg trainer pionowo do góry idzie na reglu 40A a to dopiero 3s ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj żadnych chińskich silników ;)

Kup porządnego AXI a wytrzyma ci lata :)

Na tym silniku polatasz jeden sezon i ci się przepali, szczególnie jak chcesz wyciągać z niego siódme poty ;)

Sam latam na silniku Axi numeru nie pamiętam :unsure: silnik leciutki a moc zaskakująca :D

2 kg trainer pionowo do góry idzie na reglu 40A a to dopiero 3s ;)

 

Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś mógł podać ten numer. Mowa o Axi Gold?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego modelu Axi Gold? Chyba kpisz. W tym modelu nawet nie wykorzysta potencjału Axi :)

 

Turnigy nawet jak by Ci się spalił po 1 sezonie (w co bardzo wątpię) to jest to tylko około 100zł a Axi to koszt 300-500zł (orientacyjnie bo nie wiem jaki typ chcesz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.